pony verbrande neus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josti_1
Berichten: 51
Geregistreerd: 01-05-06

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:32

menseeennnnnn ik wil reactieeeessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:45

nouja je kunt hem natuurlijk binnenzetten...maar dat kan niet overal he...

dus ja insmeren lijkt mij ook beste optie...maar kan dat met gewone (mensen)zonnebrandcreme of is daar iets speciaals voor, voor de paarden??

Karin_deB

Berichten: 8261
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:51

@josti_1 niet alle mensen zitten 24 uur per dag online, en een minuut na je vorige reactie, krijg je heus geen reactie terug hoor.

En zo'n lapje werkt gewoon super, hielp bij de mijne echt goed.

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:43

zonnebrand olie Knipoog

_Emm_
Berichten: 1526
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:47

zonnebrand, een hele sterke factor het liefst dan he Knipoog

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:06

Wij smeren in met factor 40. Helpt absoluut Lachen

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:55

Hallo jostitosti. Ik zou je paard zeker binnehouden, lekker niet op de wei. Dan verbrandt zijn neus ook niet! En dan hoef je hem ook niet zo goed te poetsen, en je hoeft niet zover te lopen. Goed idee Josti!

Natje_86
Berichten: 300
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Weert

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:14

Goed insmeren. Ik zou het alleen maar doen met zonnebrandcreme en verder niets. Zowiezo geen producten met olie of zoiets dergelijks want dan verbrand het nog veel sneller.

Succes

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:45

nikkigioa schreef:
Hallo josti tosti. Ik zou je paard zeker binnehouden, lekker niet op de wei. Dan verbrandt zijn neus ook niet! En dan hoef je hem ook niet zo goed te poetsen, en je hoeft niet zover te lopen. Goed idee Josti!


Helemaal mee eens Ja!! Lekker makkelijk toch?! Blond Ook zo goed en fijn voor je pony!

Ik heb inmiddels zo'n lapje, kun je gemakkelijk zelf maken! (of kopen http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=0&intSubgroepID=0&intProductID=26122)
Werkt écht, en je hoeft er niet telkens heen om te smeren!!

Lieve josti (toepasselijke naam??) wil je zo graag in de hk kunnen posten ofzo? Doe even rustig en normaal... het is niet eens jou topic!!

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:35

Zonnebrand creme smeren, een hoge factor.

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 05:43

Dan heb ik ook nog een vraag smeren jullie dit 1x per dag in met zonnebrandcreme of meerdere keren per dag?

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:17

ik zou meerdere keren doen.alleen die van mij smeerde t net zo hard weer af,als ze de kans kreeg.zodra ze los was ging ze dr neus overal aan afsmeren en zag ze je aankomen ermee.liep ze snel weg :p ze heeft nu zo'n lapje aan dr halster.al weer een tijd en dr neus is nog steeds niet verbrand sinds ze die opheeft.werkt best goed.hij zit er ook nog steeds aan.

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:09

Joyja schreef:
Dan heb ik ook nog een vraag smeren jullie dit 1x per dag in met zonnebrandcreme of meerdere keren per dag?

Net als bij mensen moet je meerdere keren doen. En ik zou ook waterproof nemen, voor met water drinken enzo.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:38

Mn paard heeft een witte neus en die was vorige week zooo verbrand!
Echt dikke rooie korsten overal, arm dier
Nu is het niet weer gebeurd maar dat smeren zie ik ook niet zo zitten (moet ik er sochtends voor me
werk heen? half 6 ofzo. Dan is het half 9 er al weer af hem kennende..)
Dusja, hopelyk is hij slim en gaat ie wat in de schaduw Haha!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:13

@ Rakkertje, ik smeer de neus van mijn paard 1 keer per dag in. Ook wanneer ik er ben als het regent of als ik er 's avonds ben. Dan verbrand zijn neus de volgende dag echt niet! Ik heb wel altijd waterproof-zonnecreme.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:19

zonnebrand creme werkt inderdaad erg goed maar zo als al eerder is gemeld moet je dat meerdere keren per dag gaan smeren en hopen dat je paard het niet af veegt aan iets. Wat ik erg fijn vind en wat dus bij de mijne heel goed werkt is zinkzalf. Dat smeert wat moeilijker want het is wat dikker dan de zonnebrandcreme en het geeft een beschermend laagje erg fijn spul vind ik en ik koop het gewoon bij de drogist of supermarkt.

Laverne
Berichten: 326
Geregistreerd: 25-07-05

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:34

Mijn merrie had vorig jaar nergens last van..dit jaar is het drama!
ze heeft een hele witte neus, en die was na de eerste zonnedagen in mei rood tot bloedens aan toe. En ikke maar smeren..hoogste factor voor kids etc.etc.

Nu heeft mijn moeder een halster volledig bekleed met fleece en een lapje gemaakt voor over haar neus. Ik heb zonnebrand speciaal voor paarden (hyposolaire ofzo van de groene nog wat) en dat is superspul. Nadeel is dat madame dat halster niets vind en m dan ook regelmatig (bij voorkeur helemaal achterin) de wei afdoet. Ik kan het goed onder controle houden door haar sochtends in te smeren en dan dat halster om.

Sinds 2 dagen heb ik dat kapje van de paardendrogist..superding! Ik heb daar bewust mee gewacht tot haar neus wat was geheeld, omdat dat spul nogal stug is.

Gewoon blijven smeren. Ik ontsmet het regelmatig met een natte spons gedompeld in biotex. Laten drogen en dan calendulzalf of lavendelzalf erop. Dat werkt bij haar super voor het helen.

Haar binnen laten staan is geen optie, die breekt de stal af. Als ze het halster afdoet, is het haar eigen schuld dat haar neus rood is. Ik kan niet meer doen dan ik al doe, en het gaat redelijk. Deze zon is gewoon erg fel en daar valt soms niet tegenaan te vechten!

uruguay
Berichten: 94
Geregistreerd: 25-11-05

Re: pony verbrande neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:37

Hallo allemaal!

Ik heb ook een paard met een hele witte neus. (zie profiel)

Let erop (ook bij paarden met een donkere neus, want die kunnen bij heel veel zon ook verbranden) , want voorkomen is beter dan genezen. Zonnebrandcrème van mensen helpt goed als de neus van het paard nog niet verbrand is, maar smeer het er niet meer op als de neus al heel erg verbrand is! Dan brandt het juist heel erg in zijn huid!

Een lapje aan het halster maken helpt het beste, want dan komt er echt geen zon meer bij en hoef je niet elke dag te smeren.

Ik smeer zelf wel elke dag en dan smeer ik met contralum (kan je ook op beetje verbrande neus doen). Dit is een mensenmiddeltje van de huisarts (voor mensen met eczeem bijvoorbeeld). Dus tip: stel jezelf een keer flink aan bij de huisarts en vraag om contralum, hahaha! Je krijgt het gratis en zoveel als je wilt (als je het nodig hebt voor je huid he, haha) en je paard is er erg blij mee!

haha! Maar als je je niet aan wilt stellen bij je huisarts helpt een lapje voor de neus natuurlijk ook perfect.

Ik laat mijn paardjes in ieder geval lekker de hele dag buiten en smeer de witneus gewoon goed in!

Succes allemaal met jullie paardjes! En let vooral bij schimmels ook op de rest van de huid. Kootholtes en andere witte delen kunnen ook verbranden....

Succes en groetjes!