Algemeen graasmasker topic.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13159
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 07:18

Ik heb ook aan een halsband gedacht ,maar ben bang dat hij ergens blijft hangen met het afkrijgen en zich ophangt.

FleurSandro

Berichten: 1806
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:36

lnvdh schreef:
Hier ook een thinline maar evengoed nog schuurplekken.. ondanks dat ik genoeg vingers ruimte heb.. snap er helemaal niks van... gelukkig geen wondjes maar een witte pony met allemaal zwarte kale plekjes op de neus en kin ziet er niet heel fraai uit.. Ik heb er al padding onder gedaan maar scheelt niks :(


Bij mij hielpen echt alleen maar bontjes... die thinline onderleggers kreeg hij ook plekken van...

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:40

Het valt me bij de thinline wel op dat er regelmatig een flap loskomt van het halster. Bij mijn paard nu nog maar één keer gebeurd gelukkig, maar de andere twee paarden hebben bijna om de dag zo'n flap los, en het wisselt dan welke. Is dat jullie ervaring ook?

Dees

Berichten: 18933
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:41


Dees

Berichten: 18933
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:43

marley93 schreef:
Het valt me bij de thinline wel op dat er regelmatig een flap loskomt van het halster. Bij mijn paard nu nog maar één keer gebeurd gelukkig, maar de andere twee paarden hebben bijna om de dag zo'n flap los, en het wisselt dan welke. Is dat jullie ervaring ook?


Nee. Is 1x gebeurd in een maand tijd.
Denk dat een van zijn kameraden eraan getrokken had. Is niet weer voorgekomen.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:23

Dat kan hier dus niet omdat ze allemaal graasmaskers hebben. Misschien dat ze het dan toch ergens langs schuren... of dat de tiewraps toch niet goed worden bevestigd.

Koekie73

Berichten: 2675
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:45

Nou hier vond ik na 3x om gehad te hebben het masker in de wei. En dan bedoel ik; hij had het thinline halster nog om maar alle tiewraps kapot en het masker lag in de wei!! Hoe dan??

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:06

marley93 schreef:
Het valt me bij de thinline wel op dat er regelmatig een flap loskomt van het halster. Bij mijn paard nu nog maar één keer gebeurd gelukkig, maar de andere twee paarden hebben bijna om de dag zo'n flap los, en het wisselt dan welke. Is dat jullie ervaring ook?


M'n beste maat krijgt het voor elkaar om elke dag meerdere flappen los te trekken. Of naja, z'n vrienden trekken er graag aan.... Die blijven er ook aan trekken totdat de flappen eraf scheuren... Hier dus geen thinline meer :+

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:18

Ik heb voor mijn merrie het masker van kramer gekocht. Past prima en geeft geen plekjes. Maar helaas gaat het masker nu na 2 weken al stuk terwijl ze er niets raars mee doet.
Heb Kramer gemaild, ben benieuwd. Had er toch gehoopt een seizoen mee te doen...
Afbeelding
Afbeelding

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:21

Dees schreef:
lnvdh: Deze al geprobeerd?
https://www.agradi.nl/kavalkade-hoofd-e ... t-28cm.htm

[ [url=m/3Voqjk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Echt, 0,0 schuurplekken met die memory-dingetjes rond de neus.


ja deze heb ik dus ook maar helaas schuurplekken, heb ze er vanavond afgehaald.. ff kijken of dat werkt

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:38

Mizsz_Kitty schreef:
Ik heb voor mijn merrie het masker van kramer gekocht. Past prima en geeft geen plekjes. Maar helaas gaat het masker nu na 2 weken al stuk terwijl ze er niets raars mee doet.
Heb Kramer gemaild, ben benieuwd. Had er toch gehoopt een seizoen mee te doen...
[ [url=m/L0XWH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jemIPT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier hetzelfde inderdaad, dit was bij mij ook na een week, maar still going strong! Hij doet het nog :') Hij heeft hem bij mij nu 1.5 maand om denk, 2 maand al bijna...

Britta31

Berichten: 13159
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:07

Ik had de tip al gegeven,maar ga eens naar de schoenmaker die kan het wel maken.Ik ben er al een aantal keer geweest en gemaakt voor 5 euro.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:26

Oskarrino schreef:
marley93 schreef:
Het valt me bij de thinline wel op dat er regelmatig een flap loskomt van het halster. Bij mijn paard nu nog maar één keer gebeurd gelukkig, maar de andere twee paarden hebben bijna om de dag zo'n flap los, en het wisselt dan welke. Is dat jullie ervaring ook?


M'n beste maat krijgt het voor elkaar om elke dag meerdere flappen los te trekken. Of naja, z'n vrienden trekken er graag aan.... Die blijven er ook aan trekken totdat de flappen eraf scheuren... Hier dus geen thinline meer :+


Maar zoals ik al eerder schreef kan dat hier dus niet. Ze hebben allemaal goed passende maskers om.

Koekie73

Berichten: 2675
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:45

Oskarrino schreef:
marley93 schreef:
Het valt me bij de thinline wel op dat er regelmatig een flap loskomt van het halster. Bij mijn paard nu nog maar één keer gebeurd gelukkig, maar de andere twee paarden hebben bijna om de dag zo'n flap los, en het wisselt dan welke. Is dat jullie ervaring ook?


M'n beste maat krijgt het voor elkaar om elke dag meerdere flappen los te trekken. Of naja, z'n vrienden trekken er graag aan.... Die blijven er ook aan trekken totdat de flappen eraf scheuren... Hier dus geen thinline meer :+


Ben bang dat dat hier dus ook gebeurd. Ontzettend balen. Ik heb nieuwe tiewraps besteld en ga het nog 1 keer proberen. Anders bestel ik een greenguard.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:20

Oskarrino schreef:
Mizsz_Kitty schreef:
Ik heb voor mijn merrie het masker van kramer gekocht. Past prima en geeft geen plekjes. Maar helaas gaat het masker nu na 2 weken al stuk terwijl ze er niets raars mee doet.
Heb Kramer gemaild, ben benieuwd. Had er toch gehoopt een seizoen mee te doen...
[ [url=m/L0XWH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jemIPT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier hetzelfde inderdaad, dit was bij mij ook na een week, maar still going strong! Hij doet het nog :') Hij heeft hem bij mij nu 1.5 maand om denk, 2 maand al bijna...


Hopelijk dat ie dat volhoud

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:04

Independence schreef:
Eet die van jou niet door de neusgaten? Dat doet mijn pony dus wel :roll:

Heb nu maar met tiewraps wat in elkaar geknutseld, maar denk dat ik bij de schoenmaker maar een extra stuk leer ertussen laat zetten…

Hihi als dat kan dan is je masker sowieso veel te groot.
Is echt onmogelijk namelijk om dat te doen voor ze.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:04

Britta31 schreef:
Ik heb ook aan een halsband gedacht ,maar ben bang dat hij ergens blijft hangen met het afkrijgen en zich ophangt.

Vandaar met een tyrip die breken dan.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:33

Ik heb reactie van agradi dat het masker terug mag. Even bedenken welk masker het dan met worden, en kijken of het nog erger word komende dagen.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:05

Ik kom even inbreken helaas is mijn paard ook te dik en gek op het eten van gras.

Naast proberen meer te laten bewegen proberen we nu ook de inname van gras te verminderen. Hij staat gemiddeld 7,5 uur op het gras. Van de staleigenaar mag ik zijn greenguard masker met halster lenen. Deze heeft hij nu 2 dagen om en is er vrij relaxed mee. De eerste paar uur boos en gefrustreerd maar hij snapt al wel hoe het werkt.

Ik heb nog niet eerder een paard gehad die te dik werd en een graasmasker om moest. Nu lees ik wel veel berichten over slijtage aan de tanden? Ontstaat zoiets snel? Ik zag dat er voor de oudere type Greenguard maskers leren inzetstukken zijn.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Voorkomt dit tandschade en blijft het goed zitten?

SandraWierda

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:55

zoedeloe schreef:
Ik kom even inbreken helaas is mijn paard ook te dik en gek op het eten van gras.

Naast proberen meer te laten bewegen proberen we nu ook de inname van gras te verminderen. Hij staat gemiddeld 7,5 uur op het gras. Van de staleigenaar mag ik zijn greenguard masker met halster lenen. Deze heeft hij nu 2 dagen om en is er vrij relaxed mee. De eerste paar uur boos en gefrustreerd maar hij snapt al wel hoe het werkt.

Ik heb nog niet eerder een paard gehad die te dik werd en een graasmasker om moest. Nu lees ik wel veel berichten over slijtage aan de tanden? Ontstaat zoiets snel? Ik zag dat er voor de oudere type Greenguard maskers leren inzetstukken zijn.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Voorkomt dit tandschade en blijft het goed zitten?


Ik heb gisteren net de tandarts weer gehad en mijn shet die al jaren alleen met graasmasker het land in gaat, zomers 12 to 16 uur per dag heeft totaal gene slijtage van zijn masker. Ik heb een HH

DuoPenotti

Berichten: 29834
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 10:00

Mijn ruin staat al jaren 365 dagen in het jaar met en masker.
Ligt aan de fructaanindex hoe lang, soms 4 uurtjes soms 10.
Bij hem zie je het wel iets, maar niet dat de tandarts daar iets mee moet of zegt dit niet meer doen.
Hier ook de rubberen modellen, de greenguard durf ik niet.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:03

Mijn merrie draagt ook al jaren een graasmasker, zomers vaak 23/7 tot het gras genoeg is opgegeten. Soms gaat 'ie overdag af maar dat hangt af van de omstandigheden. Swinters overdag gaat 'ie om. Hier geen slijtage, ik check het jaarlijks bij de tandarts.

J0anieke

Berichten: 4911
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:14

Het is bij de greenguard een bekend probleem dat de tanden slijten (hard plastic). Ik durf om die reden dat masker ook niet te gebruiken.

Jildau

Berichten: 9418
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:25

Mijn paard na een jaar elke dag graasmasker ook 0 slijtage volgens de tandarts.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:25

Hoe berekenen jullie een goed ratsoen als je paard ook deels op de weide komt? Die van mij komt nu op een uitgebloeide weide met stripbegrazing. Hij mag tot 4 uurtjes zonder en daarna 8 uurtjes met graasmasker. In de nacht staat ie op de tracks zonder toegang tot de wei.
Hoeveel hooi geef ik hem voor de nacht? Wil het afwegen, want moet op gewicht blijven.

En ik vroeg me af: hoe zit het met maagzweren en graasmaskers? Omdat ze elke keer zulke kleine hapjes binnenkrijgen. Is dit voldoende om het maagzuur te bufferen?