Welke scheermachine het beste

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Welke scheermachine het beste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 11:09

Er zijn al heel wat topic's over scheermachines maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Ik zoek een scheermachine voor mijn eigen paard om 1 of 2x per jaar volledig te scheren. Het zou leuk zijn als ik op den duur meerdere paarden ermee zou kunnen scheren.

Ik twijfel tussen de:

*Kneizer k-pro 400
https://www.bol.com/nl/nl/p/kneizer-paa ... gImVPD_BwE

*Agradi horse scheermachine hc 2000
https://www.agradi.nl/agradi-horse-sche ... -paard.htm

Ik zag ook de Kerbl farmclipper 4 maar die is net weer ietsje duurder.

Over beide scheermachines lees ik goede dingen. Over de Kneizer lees ik dat hij soms erg heet kan worden en bij de Horse dat die erg luid is.

Wie heeft ervaring met 1 van deze apparaten?
Welke kan ik het beste aanschaffen?

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Welke scheermachine het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:36

Ik ben hier laatst ook een topic over begonnen! Veel mensen raadde mij een heiniger aan vanwege de kwaliteit en levensduur.
Ik ben zelf gegaan voor de heiniger saphir omdat mijn paard de scheermachine best wel eng vind. Echt zo ontzettend blij ermee! Hij is super stil, licht in de hand en gaat met gemak door het haar heen. Ik vond hem ook niet snel warm worden en de batterij duur is echt top. Ik kon met 1 accu een heel paard scheren

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 11:54

Organa schreef:
Ik ben hier laatst ook een topic over begonnen! Veel mensen raadde mij een heiniger aan vanwege de kwaliteit en levensduur.
Ik ben zelf gegaan voor de heiniger saphir omdat mijn paard de scheermachine best wel eng vind. Echt zo ontzettend blij ermee! Hij is super stil, licht in de hand en gaat met gemak door het haar heen. Ik vond hem ook niet snel warm worden en de batterij duur is echt top. Ik kon met 1 accu een heel paard scheren


Dankjewel voor je reactie!
Ze zijn mij alleen te duur. Zo eentje kan ik later mocht het een succes zijn altijd nog aanschaffen. Vond de prijzen van deze 2 bovenstaande wel fijn om het te 'proberen'
De Kneizer spreekt mij erg aan maar ben zo bang dat hij inderdaad heel snel heet word.

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Re: Welke scheermachine het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:39

Persoonlijk zou ik gaan voor een draadloze. Werkt een stuk makkelijker; hoef je niet perse dichtbij een stopcontact te staan of een verlengsnoer te zoeken.

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:55

_Joelle schreef:
Organa schreef:
Ik ben hier laatst ook een topic over begonnen! Veel mensen raadde mij een heiniger aan vanwege de kwaliteit en levensduur.
Ik ben zelf gegaan voor de heiniger saphir omdat mijn paard de scheermachine best wel eng vind. Echt zo ontzettend blij ermee! Hij is super stil, licht in de hand en gaat met gemak door het haar heen. Ik vond hem ook niet snel warm worden en de batterij duur is echt top. Ik kon met 1 accu een heel paard scheren


Dankjewel voor je reactie!
Ze zijn mij alleen te duur. Zo eentje kan ik later mocht het een succes zijn altijd nog aanschaffen. Vond de prijzen van deze 2 bovenstaande wel fijn om het te 'proberen'
De Kneizer spreekt mij erg aan maar ben zo bang dat hij inderdaad heel snel heet word.


Snap ik! Ik heb zelf geen scheer ervaring met de agradi tondeuse maar een stalgenootje had hem wel. Super netjes resultaat maar hij maakt behoorlijk wat geluid en wordt ook wel snel warm.
Met een draad is verder prima te werken als je een verlengsnoer hebt. Al vind ik draadloos persoonlijk fijner omdat je niet op het draad hoeft te letten

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 20:41

Citaat:
Dankjewel voor je reactie!
Ze zijn mij alleen te duur. Zo eentje kan ik later mocht het een succes zijn altijd nog aanschaffen. Vond de prijzen van deze 2 bovenstaande wel fijn om het te 'proberen'
De Kneizer spreekt mij erg aan maar ben zo bang dat hij inderdaad heel snel heet word
.

Citaat:
Snap ik! Ik heb zelf geen scheer ervaring met de agradi tondeuse maar een stalgenootje had hem wel. Super netjes resultaat maar hij maakt behoorlijk wat geluid en wordt ook wel snel warm.
Met een draad is verder prima te werken als je een verlengsnoer hebt. Al vind ik draadloos persoonlijk fijner omdat je niet op het draad hoeft te letten


Ja dat heb ik ook veel gelezen dat die vrij luid is.

Dan misschien toch het beste om de Kneizer aan te schaffen. Ben alleen zo bang dat als ik hem test hij inderdaad veelste (snel) heet word

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Welke scheermachine het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:00

Ik heb mijn paard vandaag voor het eerst geschoren met een tondeuse. De Aesculap Durati. Ik heb hiervoor gekozen omdat het licht in de hand is, draadloos en de accu gaat 3u mee dus je scheert met gemak 1 paard. Geluid is ook niet zo heftig als bij een grote scheermachine. Heb er €220 voor betaald.

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:29

Goede scheermachines zijn duur, en goedkoop is duurkoop. Wellicht kan je dan nog beter kijken naar een 2e hands A-merk.

Of inderdaad een tondeuse als de Moser Max 45 of die Queijo post. Daar kunnen ook bredere messen op, dat is fijner om een heel paard te scheren en dat is ook prima te doen! Iets minder breed dan een groot apparaat, maar ik doe er niet veel langer over om een heel paard er mee te scheren dan met een groot apparaat.

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 09:43

Afgelopen weekend geschoren met de Kneizer en ben erg blij met het resultaat!
Heel mooi streeploos. Wat kleine beginners foutjes maar hij ziet er prima uit.
Apparaat werd niet snel heet. Goed olie erop gedaan en heel af en toe even laten liggen. Volgens mij normaal Afbeelding