Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:40

Dat is echt goed licht!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:33

We zijn een hele tijd verder... doen alle lampen het nog, zijn jullie nog tevreden?

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:16

Dat vroeg ik me ook af .

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:28

Grappig toevallig dat bedrijf nog een mail gestuurd deze week of er ook een beweginsmelder op zit en of de automatische nachtverlichting uit kan.
Maar beide was helaas nee

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:40

DuoPenotti schreef:
Grappig toevallig dat bedrijf nog een mail gestuurd deze week of er ook een beweginsmelder op zit en of de automatische nachtverlichting uit kan.
Maar beide was helaas nee

Dat probleem heb ik helaas Ook met mijn duurdere lamp.
Groot zonnepaneel véél lichtopbrengst maar helaas bewegingsensor en gaat ook automatisch aan bij schemering. Brand 30 seconden. Maar om dat nu elke dag het hele jaar te doen gaat de batterij ook snel leeg gaan in de winter als we weinig zonlicht krijgen.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:44

Ik wil juist een bewegingscensor.
Wil niet met de afstandsbediening staan prutten.

Die schermer verlichting wil ik niet in de bak. Batterij leeg plus lichtvervuiling waar ik niks aan heb en hoogsten gezeik om krijg met de buren.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:11

Idd.
Bij mijn lamp is het geen schemer verlichting. Hij valt namelijk wel uit na 30 seconden. Maar als die bij elke beweging ook weer aanschiet ga ik met mijn buren ook last krijgen vrees ik

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:39

Kan je die sensor dan niet gewoon afplakken?of is dat te simpel gedacht

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:44

knollentuin schreef:
Kan je die sensor dan niet gewoon afplakken?of is dat te simpel gedacht

Ik dacht dat ook te proberen met de sensoren die bik schemering dus aanspringen. Maar dan moet ik al de helft van de lamp afplakken

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:38

Ik zou zo'n lamp willen die ook niet op sensor gaat maar gewoon ouderwets handmatig _/-\o_ ook ivm overlast buren.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:47

De lamp die in het begin geplaatst werd is handmatig.

Maar heeft ook automatisch dat hij met schemer aangaat.
Dat wil ik niet. Zonde in de bak.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 00:24

Ik ben nog steeds erg te spreken over de solar lampen! De led tl balken van into the led overigens een stuk minder. Hier werd ik ook niet goed mee geholpen door de klachten service. Ik had het al in het begin met een enkele balk dat die knipperde maar ondertussen van de 9 balken die ik heb hangen brand er niks meer normaal en heb ik er 1 al weg kunnen gooien. Het lijkt wel kerst verlichting in de stal. De klachten service zei dat het aan de manier van montage lag.. mijn broertje is praktisch elektricien eb legt overal alles aan met nooit een probleem. Mijn vader had ook een bak tl daar besteld en ook die knipperde en ging direct stuk. Ik moest een hele foto reportage voor de klachten service houden met batch nummer en de bak moest helemaal uit elkaar, ik moet daarvoor mijn broertje regelen en een stijger want anders kom je er niet bij. Ik hen filmpjes van het geflikkerd vorig jaar al gemaakt maar dat was niet goed genoeg. Ik ben er eigenlijk goed ziek van want die bakken zijn gewoon duur en ik kan ze nu 1 voor 1 gaan vervangen omdat na de hele verbouwing mijn centjes op zijn. Dus solar was prima ook toen ik een stuk paneel geleverd kreeg, prima service maar de led bakken zou ik der nooit meer kopen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:20

Nu ben ik zelf door de bomen het bos een beetje kwijt... ik heb een solar lamp nodig, maar wel eentje die ik met de hand aan en uit kan zetten. Geen schemerverlichting, geen sensor. Gewoon aan moeten kunnen zetten wanneer ik licht nodig heb. Maar ik begrijp nu dat dat er bij jullie niet op zit?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:31

GamblersCup schreef:
Nu ben ik zelf door de bomen het bos een beetje kwijt... ik heb een solar lamp nodig, maar wel eentje die ik met de hand aan en uit kan zetten. Geen schemerverlichting, geen sensor. Gewoon aan moeten kunnen zetten wanneer ik licht nodig heb. Maar ik begrijp nu dat dat er bij jullie niet op zit?

Jawel.
Ik heb er 1 gehad met een aan-uit knop. Je zet die gewoon op OFF dan gaat die niet aan bij schemer of beweging.
En als je aanwezig bent zet je die op ON
Ik dacht dat ik die destijds bij hubo gekocht had. Kon max 2u branden als je die op on zette.

Ik heb aan de stal deze hangen, die kan ook uit via een OFF knop.
Maar bij ON kan die alleen branden als die beweging detecteert of via de afstandsbediening. Wel max 2 minuten. Maar via afstandsbediening kan je die dus triggeren terug aan te gaan.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:43

Maar ik heb nog een lamp en die gaat wel automatisch 30 seconden aan zodra het schemert.