Regendeken schoonmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drees345
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-22

Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 19:49

Hallo . Ik heb een groot paard die met regendeken en al gaat rollen in de modder . Ik maak hem als meneer op stal staat schoon met paarden shampoo en met gewoon koud lauw water . Maar kan dit kwaad of ie sie dan niet meer water dicht . Hoe maken jullie te schoon kan ik hem het beste afspelen met koud water of moet ik het gewoon laten . Heb geen geld voor een paarden was servies

DuoPenotti

Berichten: 29699
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:51

Als het zand opgedroogd is er met een zachte borstel over.
Verder niets.
Zeep zou ik bang zijn dat het idd de waterdichtheid verminderd.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:52

Drees345 schreef:
Hallo . Ik heb een groot paard die met regendeken en al gaat rollen in de modder . Ik maak hem als meneer op stal staat schoon met paarden shampoo en met gewoon koud lauw water . Maar kan dit kwaad of ie sie dan niet meer water dicht . Hoe maken jullie te schoon kan ik hem het beste afspelen met koud water of moet ik het gewoon laten . Heb geen geld voor een paarden was servies

Gewoon harde borstel er overheen, klaar.

Wassen met shampoo tast zeer waarschijnlijk de waterdichtheid aan. Misschien niet de eerste keer maar als je dit een paar keer doet, heb je een nutteloze deken.

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:52

Moet eerlijk zeggen dat ik ze alleen even wat schoner borstel als de deken droog is. En dan 1x per jaar naar wasservice.

Drees345
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-22

Re: Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 19:54

Oké dus ik heb het helemaal verprutst
Ik ben zuinig op men spullen . En heb een deken met motief er op . En hij krijgt hem elke dag op ..maar leg hem liever elke dag schoon weg

Drees345
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 20:04

Dus ik k nemen beter op laten drogen en dan met een borstel er over heen

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:07

Hier ook opdrogen en een borstel erover. Of gewoon een keer flink schudden.

Als ze echt onder de dikke natte modder zitten, gooi ik ze op de wasplaats en zet ik de spuit erop.

Drees345
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-22

Re: Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 20:14

Oké. Nu is het zo dat ik geen wasplaats heb . Woon op de boerderij

Drees345
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-22

Re: Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 20:17

Is een emmer water en afsponsen ook een goed iedee

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:22

Een deken is een gebruiksvoorwerp.

Maak je minder druk of hij wel of niet schoon is.
1/2x per seizoen desnoods even laten wassen + waterdicht en verder laten voor wat het is

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:36

Zo min mogelijk mee doen dan blijft hij het langste waterdicht mijne staat 24/7 buiten dus die blijft gewoon op soms is het stijf van de blubber maar hij regent ook weer mooi schoon en soms rolt ze hem weer schoon ik gebruik hem tot hij niet meer waterdicht is en dan schaf ik een nieuwe aan nou ja die heb ik al liggen en dan krijgt ze die op doe over het algemeen 1 regendeken in de twee jaar en ook 1 Winterdeken . Meestal heb ik de pech dat er wel een paar andere in de wei zijn die er is in happen of aan trekken en dat repareer ik dan meteen en dan gaat hij als hij helemaal gaar is in de vuilnisbak

Drees345
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-22

Re: Regendeken schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 21:08

Oké dus ik kan beter gewoon laten boor wat het is . Hij heeft een stoer patroon er op

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:52

nannyrana7 schreef:
Zo min mogelijk mee doen dan blijft hij het langste waterdicht mijne staat 24/7 buiten dus die blijft gewoon op soms is het stijf van de blubber maar hij regent ook weer mooi schoon en soms rolt ze hem weer schoon ik gebruik hem tot hij niet meer waterdicht is en dan schaf ik een nieuwe aan nou ja die heb ik al liggen en dan krijgt ze die op doe over het algemeen 1 regendeken in de twee jaar en ook 1 Winterdeken . Meestal heb ik de pech dat er wel een paar andere in de wei zijn die er is in happen of aan trekken en dat repareer ik dan meteen en dan gaat hij als hij helemaal gaar is in de vuilnisbak


Dat is toch gewoon zonde?

Ik borstel ze af met een harde borstel die ik ook voor modderbenen gebruik. En als ze droog zijn nog een keer. Verder gewoon laten wassen na het seizoen. Dan is die het jaar erop weer schoon en weer waterdicht gemaakt. Zo gaan ze hier rustig tussen de 5 en 10 jaar mee. Kan ouder, als paard niet was blijven hangen. Zij kreeg hem van vorige paard die hem al jaren op gehad had.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70624
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:16

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaan schaduwaccount moet ik hier een slotje op zetten.