Rambo Vamoose masker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 09:34

Vanwege oogontsteking, zoek ik toch een ander vliegenmasker om te proberen. We hebben Shires, Lemieux en de Lycra dingen.

Nu wilde ik de Rambo Vamoose kopen, maar kom hem alleen nog in S tegen en denk dat die te klein is. Mevrouw is een quarter met maatje cob.

Hij lijkt te worden vervangen door de plus, maar die is niet behandeld?

En wat gebeurt er met die ring als ze rollen? Deukt het in en springt het weer in vorm?

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:43

Mocht je toch graag de Vamoose hebben, is het misschien wel goed om de S toch eens te proberen. Mijn paarden hebben geen grote hoofden, maar dragen wel een Full halster/hoofdstel en voor hen is een Full in die maskers wel wat groot...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt erg bewust heb gekeken wat de ring doet bij het rollen :+ Maar ik heb niet het idee dat hij 'ingedeukt' blijft staan en dan weer in vorm springt. Het lijkt eerder alsof hij even plat wordt en dan direct weer zijn vorm aanneemt. Heb ze allesinds nog nooit zien staan met een ingedeukte ring.
Mijn ruin heeft dankzij twee oogoperaties (beschadigd hoornvlies) altijd dit masker aan wanneer er zon/insecten zijn. Mijn merrie heeft hem nu ook aan sinds ze 24/7 buiten staan omdat ze na lange tijd traanoogjes krijgt van een normale/aansluitende kap.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:47

Mijn paard met normaal alles full had erg veel last van een Horse (dus fullsize) Rambo masker. Ze werkte hem steeds af, dus liet heel duidelijk werken hem niet fijn te vinden.

Ik zou dus best een maatje kleiner aandurven als ik jou was, zeker om te passen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 10:04

S zijn de laatsten met vamoose en niet te ruilen dan evt tegen M.

Ze heeft geen groot hoofd, maar het blijven quarters met hamster wangetjes.

Las een review van iemand met d-pony en maat M.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:11


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 10:15

Skessa_ schreef:
Heb er geen ervaring mee, maar kramer heeft een soort gelijk masker, wel in meerdere maten verkrijgbaar.

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... erming-60-



Ik ben zelf fan van de masker van Cashel Crusader.


Die heeft geen Vamoose, dus daar zocht ik specifiek naar.

Ben verder heel erg tevreden over Lemieux en Shires ook wel, maar wil de beugel proberen voor haar en met Vamoose zou ideaal zijn. Dat heeft Cashel helaas niet.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:17

Die van Kramer heeft wel die beugel. In een ander topic was een bokker heel enthousiast over deze. Het was ook maar een idee ;)

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:18

Waarom wil je vamoose? Heeft geen bewezen werking en met veel rollen enzo sleet het er zo af...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 10:31

Skessa_ schreef:
Die van Kramer heeft wel die beugel. In een ander topic was een bokker heel enthousiast over deze. Het was ook maar een idee ;)


Ja, er zijn er nu wel meer met een beugel. Dat het verder mooi aansluit is me ook zeker wat waard.


Spenk schreef:
Waarom wil je vamoose? Heeft geen bewezen werking en met veel rollen enzo sleet het er zo af...


Daar zullen meningen wel over verschillen denk ik?

Ik weet mensen die de dekens met Vamoose hebben en er heel tevreden over waren?

Heb een topic lopen over de merrie haar oogontsteking, dus wil iets anders proberen. De andere maskers zitten goed, maar als deze afstand heeft tot het oog, 100% goed aansluit en ook vlieg/beest werend zou zijn, kunnen we het misschien voorkomen.
Ze krijgt het alleen op de wei, oorzaak nog onbekend.

Maar zo te zien gaat het eruit en zal de werking dan wel tegenvallen. Ik dacht eerst dat ze misschien ene verboden stof hadden.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:39

Nee de werking valt heel erg tegen. Als je zelf dagelijks het masker insprayt met vliegenspray heb je meer effect.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 10:42

Spenk schreef:
Nee de werking valt heel erg tegen. Als je zelf dagelijks het masker insprayt met vliegenspray heb je meer effect.


Oke, jammer. Dan is het de moeite niet.

Omdat het veulen er ook aan zit, wilde ik verder niet met spray werken.

Rambo heeft wel de beste met zo een hoepel? Of sluiten anderen mooier aan nog?

Enige is dat de Lemieux voor gevoelige, dunne huidjes een super afwerking heeft aan de binnenkant en de rest allemaal met fleece is.

Is er geen wasmiddel of iets tegen vliegen waar je ze in kan weken?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 00:59

Ik heb denk het masker wat jij bedoelt in maatje Cob. Alleen vorige zomer gepast, maar net te groot voor mijn IJslander. Heb nu maatje pony besteld. Hopelijk past die wel bij mijn merrie. Heb nu even zo een goedkope van EJ, maar ze lijkt het schuurplekjes van te krijgen.

Mocht je interesse hebben laat maar weten. +:)+

Afbeelding

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 01:16

Ik vind het top dingen, is de enige vliegenkap die altijd blijft zitten en mijn merrie lijkt hem erg fijn te vinden. En ze rolt flink en heeft eczeem dus last van de muggen heeft ze wel, maar met deze kap lijkt het toch echt minder.
Die van mij is nu na 3 seizoenen wel op. Harrys horse heeft er ook nog een met een hoepel die wou ik eigenlijk eens uitproberen maar heb net 2 vamoose kappen gekregen van een stalgenoot dus ik ben voorlopig voorzien.

En qua maat vind ik hem groot vallen, heb een friese merrie die met hoofstel Full heeft maar Cob past het beste.

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 07:29

Ik gebruik ze Al > 7 jaar en topdingen. Ik heb nog nooit een scheve hoepel gehad en bij ons rollen ze veel.
Tav aansluiting: ze zijn niet “strak” aansluitend. Er zit alleen elastiek in de band onder de kaak. sterkter nog, ik doe ze altijd extra los want onze paarden vinden strakke maskers niet fijn. En ik heb nog NOOIT een vlieg onder dat ding gehad. Bij ons komen ze al aanlopen als je met het masker aankomt; zelfs het kopschuwe paard

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:12

Ma_n0n schreef:
Ik gebruik ze Al > 7 jaar en topdingen. Ik heb nog nooit een scheve hoepel gehad en bij ons rollen ze veel.
Tav aansluiting: ze zijn niet “strak” aansluitend. Er zit alleen elastiek in de band onder de kaak. sterkter nog, ik doe ze altijd extra los want onze paarden vinden strakke maskers niet fijn. En ik heb nog NOOIT een vlieg onder dat ding gehad. Bij ons komen ze al aanlopen als je met het masker aankomt; zelfs het kopschuwe paard


Ah dan is het misschien toch niet het masker wat ik wil. := Ik vind het denk ik wel zelf prettig dat het aansluit, want anders kruipen ze hier er wel onder. Daarom was maatje cob te groot. Hopelijk past maatje pony en anders gaat maatje pony terug naar de winkel. Ik heb ook een LeMieux besteld met oorgaten, maar die maat was ook beetje lastig dus maar maatje middel besteld.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 12:09

Bagheera_206 schreef:
Ik heb denk het masker wat jij bedoelt in maatje Cob. Alleen vorige zomer gepast, maar net te groot voor mijn IJslander. Heb nu maatje pony besteld. Hopelijk past die wel bij mijn merrie. Heb nu even zo een goedkope van EJ, maar ze lijkt het schuurplekjes van te krijgen.

Mocht je interesse hebben laat maar weten. +:)+

[ [url=m/mUPvqe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oke, wat wil je ervoor hebben?

Wat me nu wel is opgevallen, dat kleur misschien toch ook scheelt.

Broer en zus hadden beiden een masker op en die zaten vol vliegen op de wei.

Ons nieuwe shet merrietje is vos met blonde manen en die had geen vliegen rond haar hoofd.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Rambo Vamoose masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:44

Als ik het zo lees dan kun je het masker dus beter een maatje kleiner kopen?