wat helpt het best tegen teken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

wat helpt het best tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 16:29

Het lijkt erop dat we dit jaar bij ons op het land met een soort van tekenexplosie zitten. Duidelijk erger dan andere jaren, ik heb bij die van mij vandaag de eerste ontdekt, op z'n neus, en ik vraag me af of er iets is wat ik preventief kan doen.
Paardlief staat al onder de vliegendeken, ik heb de vliegen beenbeschermers (die ik normaal pas om doe als er echt veel vliegen etc zijn) maar weer om gedaan, en ik ga z'n vliegenmasker en neusnetje ook maar vast opzoeken, maar die krengen kruipen natuurlijk overal onderdoor -:(-

Met googelen kom ik niet ver, het gaat me niet om preventie tijdens bosritten oid (dan zijn er genoeg vliegensprays die ook tegen teken werken) maar voor op het land. Dus ik hoop eigenlijk hier op de gouden tip :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: wat helpt het best tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:39

Ik weet dat het bij honden goed werkt om ze met vlooiendruppels te behandelen, en ik heb in overleg met de da ook al eens pony's tegen paardenluis behandelt met diezelfde druppels. Misschien met je da overleggen of het ook preventief tegen teken gebruikt kan worden? Het is maar een idee hoor, geen idee of het werkt.

Gombal
Berichten: 121
Geregistreerd: 22-12-15

Re: wat helpt het best tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:42

Ik voeg gedroogde knoflook snippers toe bij de brokken.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: wat helpt het best tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:49

In iedergeval beginnen met goed maaien, vaak zitten ze in plekken waar veel en hoog onkruid staat.

Dionne_A
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Midden van het land

Re: wat helpt het best tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:54

Benen behandelen met een tekenmiddel van bijvoorbeeld Frontline. Alleen de benen is voldoende, want zo kruipen ze omhoog.