Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:49

ik heb de vliegen deken van decathlon, betaalbaar en mijn sloop haflinger heeft er ruim 3 jaar mee gedaan, terwijl ik er eerst minimaal 2 vliegendekens per seizoen moest vervangen.
Mijn huidige paard heeft er nu ook 1 en die is al vier jaar oud.

Ik ben daar zeer tevreden over, ze gebruiken wel de ruglengte als maat, dus daar moet je mee opletten.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:02


irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:11


xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:11

Ik heb sinds een paar dagen de Rambo flybuster vamoose deken en ben er tot nu toe erg over te spreken! Hele sterke stof en de deken ligt mooi recht. Die buikriemen zijn wel een beetje kort :P maar krijg ze nog prima vast, alleen niet met dat klittenband. Mijn paard heeft normaal 6.6 (198) en deze is 6.9 (205) en had zeker niet kleiner moeten nemen! Moet wel zeggen dat paard nog in de groei is en dat zijn winterdekens al wat strak aan het worden waren…

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:22

Slmt9 schreef:
Is dat deze? En als je dan normaliter 183/130 hebt dan moet je hebben? https://www.decathlon.nl/p/vliegendeken ... S8QAvD_BwE


Ja ,die heb ik. met 183/130, dan zou je 130 moeten hebben.
Bij decathlon mag je 365 dagen ruilen, dus dat is ook fijn. Een aantal jaar geleden hadden ze 2 soorten vliegendekens, in eerste instantie had ik de andere, maar daarvan kreeg mijn paard (na enkele dagen) kale plekken op de schoft. Ik vertelde dit tegen de medewerker van de ruitersport afdeling, ik moest de deken gewassen terug brengen en kreeg alsnog mijn geld terug. Dit vond ik top. :j

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:36

maringe schreef:
Slmt9 schreef:
Is dat deze? En als je dan normaliter 183/130 hebt dan moet je hebben? https://www.decathlon.nl/p/vliegendeken ... S8QAvD_BwE


Ja ,die heb ik. met 183/130, dan zou je 130 moeten hebben.
Bij decathlon mag je 365 dagen ruilen, dus dat is ook fijn. Een aantal jaar geleden hadden ze 2 soorten vliegendekens, in eerste instantie had ik de andere, maar daarvan kreeg mijn paard (na enkele dagen) kale plekken op de schoft. Ik vertelde dit tegen de medewerker van de ruitersport afdeling, ik moest de deken gewassen terug brengen en kreeg alsnog mijn geld terug. Dit vond ik top. :j

Is deze gevoerd op de schouders dat je weet? Mijn paard heeft een flinke schouderpartij en staat gegarandeerd kaal als er geen voering in zit. Verder lijkt deze deken mij nl wel echt wat.

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:36


maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:38

Ja ,die heb ik. met 183/130, dan zou je 130 moeten hebben.
Bij decathlon mag je 365 dagen ruilen, dus dat is ook fijn. Een aantal jaar geleden hadden ze 2 soorten vliegendekens, in eerste instantie had ik de andere, maar daarvan kreeg mijn paard (na enkele dagen) kale plekken op de schoft. Ik vertelde dit tegen de medewerker van de ruitersport afdeling, ik moest de deken gewassen terug brengen en kreeg alsnog mijn geld terug. Dit vond ik top. :j[/quote]
Is deze gevoerd op de schouders dat je weet? Mijn paard heeft een flinke schouderpartij en staat gegarandeerd kaal als er geen voering in zit. Verder lijkt deze deken mij nl wel echt wat.[/quote]

Mijn haflinger was breed gebouwd en mijn huidig paard is ook een grof gelders paard, ik heb nog nooit geen schuur plekjes ondekt al die jaren.
Deze deken is gevoerd vanaf de schoft naar de loopsplitten en dan naar voren naar de gespen. De staart flap is gevoerd en het halstuk is boven op de manen ongeveer 25 cm gevoerd en aan beide zijdes ongeveer 10 cm waar je de hals sluit.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:51

Mooie deken!
Lange hals of wel normaal?

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:36

ik vind hem lang. Bij mijn haf hing hij vaak over de oren als die stond te grazen en bij mijn paard nu, hangt hij losjes tot de oren, ik zie er nooit geen spanning opstaan. Ik heb namelijk ook hun vliegen frontriem (met kaakriem), die ik aan de hals heb bevestigd.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:20

Muze schreef:
Dit was z’n eerste dekentje ( hij wordt volgende maand drie). Durfde t via marktplaats wel aan, tweedehandse die al flink gebruikt was.
Ik gokte op 175/185 maar had van rambo protector wel voor 5.6 kunnen gaan denk ik. Alleen zal ie dan denk ik niet om z’n buik dicht kunnen haha


Mocht je nog voor een kleinere willen gaan is dit wellicht een goeie optie voor de buiksingels:
https://www.minihorseshop.nl/mhs-dekens ... HoEALw_wcB

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:29

Nee, ik vind de protector nieuw te duur en zeker omdat hij nog gaat groeien. Wellicht groeit ie binnen een jaartje in deze.

De waldhausen deken kent iemand die? Van de welkoop, de zebra?

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:35

Afbeelding

Hier is het toch de eigen maat geworden (130). Hij is een halve maat te groot qua lengte, maar de maat kleiner zat te strak op de schoft en bij de schouders. De buiksingels passen nu ook precies.
Ik ben erg benieuwd hoe lang hij heel blijft, fingers crossed.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:17

Deze zonder twijfel: https://www.premierequine.co.uk/product ... ir-fly-rug
Alleen in de UK te krijgen.

Zware kwaliteit en beste pasvorm. Enige vliegendeken die ik ken waarbij de hals ook fatsoenlijk lang genoeg is voor grazen.

Ik vind die exceem dekens echt serieus te warm voor de zomer.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:29

Ik vind uk zo onhandig na brexit

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:49

pol013 schreef:
Deze zonder twijfel: https://www.premierequine.co.uk/product ... ir-fly-rug
Alleen in de UK te krijgen.

Zware kwaliteit en beste pasvorm. Enige vliegendeken die ik ken waarbij de hals ook fatsoenlijk lang genoeg is voor grazen.

Ik vind die exceem dekens echt serieus te warm voor de zomer.


De protector is geen eczeemdeken. Nog nooit zo’n luchtige deken gehad. Doet me denken aan een maliënkolder :+

Ik heb net mn order bij PE besteld voor andere dingen en die bewust niet meegenomen. Ik twijfelde wel. Maar er zaten toch wat reviews bij dat de twijfel de overhand nam.

Brexit heb je geen last van. Ze berekenen zelf alle kosten door in de winkelwagen, dus daar kan je rustig bestellen zonder extra kosten nadien.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:01

Maar je zit inderdaad tegenwoordig wel met extra kosten. Die berekenen ze nu inderdaad wel al bij het afrekenen maar je moet wel even extra opletten inderdaad. Net vóór het afrekenen komen er nog extra kosten om de hoek.
Hun kwaliteit maakt at ik het voor lief neem.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:29

Ja, helaas wel de extra kosten. Levering lijkt wel snel te gaan. Gister besteld en vanmorgen al in Oirschot ingeklaard.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:32

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de deken. Ik zie wel dat er wat hapjes in zitten en mijn paard zn hals nog geschuurd heeft, maar de deken is nergens kapot. Dus ik klop af.
Mijn paard vind het ook totaal niet vervelend om hem te dragen (bij de regendeken loopt hij altijd weg).
Ik vind het heel fijn dat hij zo luchtig is, zeker met die temperaturen van nu.
Ook fijn dat de hals zo lang is en aan beide kanten goed aan sluit.
Ondanks dat hij een halve maat langer is blijft hij mooi recht liggen en vooralsnog geen schuurplekken.

Ik zou hem op het moment dus van harte aanbevelen.

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:31

[quote="pol013"]Deze zonder twijfel: https://www.premierequine.co.uk/product ... ir-fly-rug
Alleen in de UK te krijgen.

Zware kwaliteit en beste pasvorm. Enige vliegendeken die ik ken waarbij de hals ook fatsoenlijk lang genoeg is voor grazen.

Ik vind die exceem dekens echt serieus te warm voor de zomer.[/quote
Zitten hier nu veel extra kosten op na de Brexit als je deze besteld in Engeland?

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:20

Het retouren geeft in elk geval wel extra gezeik. Je moet allerlei informatie invullen en extra kosten betalen. Gaat dat allemaal goed, krijg ik alsnog het pakket vanuit Engeland weer retour en is het onduidelijk waar het mis gaat. Dus tig telefoontjes met het postorderbedrijf en PE verder.

Overigens alle credits aan PE. Ik ontving een kleine beschadiging op een deken en kreeg 40% korting. Nu bij het mis gaan van de retour zijn ze ook coulant over de 14 dagen die ervoor staan en willen ze zelfs de telefoonkosten vergoeden.

D_akota

Berichten: 672
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:21

Ik heb zojuist de Amigo Bug Buster besteld. Ben benieuwd of die goed gaat passen. Heb inmiddels al verschillende merken geprobeerd en nog geen goede pasvorm gevonden voor mijn sloper.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:22

Gezien de sterkte en koelte ben ik hard aan het werk om de protector te optimaliseren voor mijn paard.

Afbeelding

Nadat ik bij de schouders en boeg de binnenvoering van de Protector heb vervangen, heb ik de deken 8(!) cm ingenomen. Zo raar dat deze pasvorm zo extreem afwijkt. Maar het gaf mijn paard helaas schuurplekken op zn schouders en boeg.

Hij is nu dezelfde afmeting als zn wug. Dus op papier moet het schuurprobleem nu over zijn. Ik ben erg benieuwd hoe hij zit als hij hem op heeft morgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:43

Ik heb de rambo protector cherry/oatmeal met disc sluiting



Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hele sterke vliegendeken met (losse) hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:59

Ja, die ga ik wellicht volgend jaar passen als dit niets wordt. Maar kan me niet voorstellen dat het 8cm scheelt.