[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:57

Nog nooit gehad dat de manen uitvallen door de deken. Aangezien jouw paard ziek is geweest denk ik eerder dat daar de link ligt. Bij ziekte heeft een paard meer mineralen nodig en dan liggen prioriteiten niet bij het onderhouden van manen. Denk dat een mineralentekort eerder de oorzaak zal zijn.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:52

Hier vallen de manen ook uit voor de schoft, maar dat is onder de hals en nog voor de deken zelf. Denk dat dat niet is wat je bedoelt? Heb hier helaas nog geen oplossing voor gevonden en maar geaccepteerd :(

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:18

Een hele tijd terug zeiden mensen hier dat horseware een samenwerking had met een winkel en goedkope 'amigo' dekens hadden. Hoe heten die ook alweer?

Ik heb een amigo hero 0gram in kleur fig en die is kapot gegaan in de storm. Nu wil ik een 0gram met iets steviger stof, dus bravo... Alleen niet die in het blauw en ik zie verder alleen grijs :(

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:25

MTinker schreef:
Nog nooit gehad dat de manen uitvallen door de deken. Aangezien jouw paard ziek is geweest denk ik eerder dat daar de link ligt. Bij ziekte heeft een paard meer mineralen nodig en dan liggen prioriteiten niet bij het onderhouden van manen. Denk dat een mineralentekort eerder de oorzaak zal zijn.


Ja dat is idd ook een heel plausibele optie. Het ziek zijn en dekens opleggen is tegelijkertijd geweest, waardoor ik me afvroeg of het ook niet door de dekens kon komen. Geef hem extra mineralen bij inmiddels van Heltie

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:25

Sintara schreef:
Een hele tijd terug zeiden mensen hier dat horseware een samenwerking had met een winkel en goedkope 'amigo' dekens hadden. Hoe heten die ook alweer?

Ik heb een amigo hero 0gram in kleur fig en die is kapot gegaan in de storm. Nu wil ik een 0gram met iets steviger stof, dus bravo... Alleen niet die in het blauw en ik zie verder alleen grijs :(


De Mio wellicht?

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:30

Sintara schreef:
Een hele tijd terug zeiden mensen hier dat horseware een samenwerking had met een winkel en goedkope 'amigo' dekens hadden. Hoe heten die ook alweer?

Ik heb een amigo hero 0gram in kleur fig en die is kapot gegaan in de storm. Nu wil ik een 0gram met iets steviger stof, dus bravo... Alleen niet die in het blauw en ik zie verder alleen grijs :(


Krämer, volgens mij :j

hagelslag
Berichten: 9150
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:55

Marigo schreef:
MTinker schreef:
Nog nooit gehad dat de manen uitvallen door de deken. Aangezien jouw paard ziek is geweest denk ik eerder dat daar de link ligt. Bij ziekte heeft een paard meer mineralen nodig en dan liggen prioriteiten niet bij het onderhouden van manen. Denk dat een mineralentekort eerder de oorzaak zal zijn.


Ja dat is idd ook een heel plausibele optie. Het ziek zijn en dekens opleggen is tegelijkertijd geweest, waardoor ik me afvroeg of het ook niet door de dekens kon komen. Geef hem extra mineralen bij inmiddels van Heltie


Of de deken past niet goed.

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:09

Een deken ligt natuurlijk altijd ergens op de manen, dus dat het daar wat dunner wordt is niet zo gek natuurlijk. Goed passen of niet, die deken ligt ergens op.

Dat gezegd hebbende: ik vind dekens met uitgesneden schoft echt waardeloos en zie juist die dekens heel erg trekken op de schoft.

RianneH

Berichten: 28255
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:46

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een deken met schoftkussens :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:49

Sintara schreef:
Een hele tijd terug zeiden mensen hier dat horseware een samenwerking had met een winkel en goedkope 'amigo' dekens hadden. Hoe heten die ook alweer?

Ik heb een amigo hero 0gram in kleur fig en die is kapot gegaan in de storm. Nu wil ik een 0gram met iets steviger stof, dus bravo... Alleen niet die in het blauw en ik zie verder alleen grijs :(


Bij dochorse heb ik 2 jaar terug goedkope Amigo dekens.
En paar maanden terug bij Agradi goedkope Mio dekens.

https://www.horseware.com/product-categ ... s_turnout/
Op deze site zie je wel horseware dekens er allemaal bestaan. Dan kan je makkelijker zoeken bij de webshops daarna.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:52


Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:29

Dankjewel allemaal! Ik heb nog niet echt kunnen vinden wat ik wil maar zoek nog ff verder :)

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:03

Hoe is die deken dan kapot gegaan? Was het een oude deken? Was het een Amigo Hero? Wel toffe kleur!

Horseware heeft nog meer dekens/modellen net als Toyota meer modellen heeft. Dit is het lijstje van goedkoop naar duur als je het met Toyota zou vergelijken. :')

Aygo = Mio
Yaris = Amigo Hero
Corolla = Amigo Bravo
Rav4 = Rhino
Landcruiser = Rambo

Afbeelding

mayka1234

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Zierikzee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:47

Hmm dan gaat m'n Corolla toch al 5 seizoenen mee :))

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:47

Hier gaan de dekentjes nu het tweede seizoen in. Mijn echte Corolla nu bijna 3 jaar. Hahaha. _O-

Of wilde je hem met VW vergelijken? :')

Up = Mio
Polo = Amigo Hero
Golf = Amigo Bravo
Tiguan = Rhino
Amarok = Rambo

mayka1234

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Zierikzee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:18

Hahaha golfjes zijn wel leuk _O-

Onze echte golf wordt dit jaar alweer 7. Dat moeten de dekens nog maar zien te halen :=

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:20

Jaa ik weet het, ik wil nu dus eigenlijk een bravo omdat daar de liners onder vast kunnen en de stof nog iets beter is/ waterdicht is.

Waarschijnlijk is ze ergens in blijven haken en heeft ze zich omhoog los gerukt. Want de scheur was niet helemaal door, zat alleen aan de bovenkant van de bovenste sluiting op de borst.
Maar alleen over de lengte van dat verstevigde stuk, er is dus van de deken niks losgescheurd. En normaal komt er eigenlijk nauwelijks druk op dat stuk, zelfs met dr hoofd op de grond niet..

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:41

mayka1234 schreef:
Hahaha golfjes zijn wel leuk _O-

Onze echte golf wordt dit jaar alweer 7. Dat moeten de dekens nog maar zien te halen :=

Die van mij is 21 :))

Dus als ze dat halen

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:27

Heerlijk weertje zo na vorige week, maar wel een puzzeltje met dekens. Die van mij staat in een buitenstal en heeft vanaf dat de zon ondergaat 220 gram op van Weatherbeeta (top deken! Eindelijk pasvorm die echt goed zit) maar vanaf een uur of 12 in de middag is het veel te warm. Bij ons op stal wisselen ze niet, en kan zelf alleen voor of na mijn werk wisselen. Dan is het niet nodig want dan heeft ie de 220 nodig (heeft Lyme en krijgt zware antibiotica kuur op moment dus weerstand is heel laag, kan zichzelf slecht warm houden. Verhaart ook nog niet). Is het erg als ie een paar uurtjes te warm heeft en zweet? Of kan ik beter 150 of 100 gram opleggen en zal die het daar niet te koud mee krijgen?
Bucas past helaas echt niet qua pasvorm anders was het allang een van de smartex dekens geworden.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:42

Hoe valt wheatherbeeta qua ruimte aan de voorkant en de maat van de halzen?
Lijken wel fijne dekens inderdaad!

Hier onder 200 nog, ochtenden zijn nog koud en ze staan hier wel aardig op de wind, ze hebben het overdag nog niet te warm gehad.

RianneH

Berichten: 28255
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:49

Ik heb hetzelfde 'probleem' en kies ervoor iets aan de warme kant te blijven. Mijn paard is ouder, was het een fit jong paard geweest had ik denk ik eerder voor iets te koud gegaan. Ik vind zelf de wind ook nog vrij fris, hier kunnen ze vrij bewegen over de track en dus ook kiezen voor bakken in de zon uit de wind, in de schaduw in de wind of een combi pakken. Ik heb al gezien dat ze daar ook tussen lijkt te kiezen. Alsnog een beetje schipperen tussen te warm en te koud maar mijn deken is wel een fijne ademende deken.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:49

Hier nog onder de 0 gram. Hopelijk kan na de bui van dinsdag de deken weer even af. #vingersgekruisd


Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:50

Ah ok, dan laat ik m toch onder 220 staan. Want gisteren kreeg ie het alleen echt rond 16 uur te warm toen de wind ging liggen. En daarna gaat de zon al vrij snel onder.

De Weatherbeeta valt bij mijn speknek echt heel fijn. Ruimte bij de schouders door de loopsplit en de deken drukt niet op de hals of manenkam. Voor kun je de sluiting instellen. De rug lengte valt precies goed. Heb maat 185 voor een Haflinger van 153cm (geen korte rug). Toeval of niet, maar sinds ik deze deken op heb, vallen de manen ook niet meer zo uit. Lijkt toch minder af te knellen denk ik.

Celebi
Berichten: 3791
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:16

Ik ben nu 2 dagen overgestapt op dekenloos. Vanavond weer de 0 grams met fleecevoering op en als het weer droog is weer af. In de zon 's middags is het echt te warm voor hem nu en ik kies dan liever voor wat frisjes 's nachts dan te warm overdag. Daar kunnen ze niets tegen doen en bij kou wel schuilen of eten.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:01

Marigo schreef:
Ah ok, dan laat ik m toch onder 220 staan. Want gisteren kreeg ie het alleen echt rond 16 uur te warm toen de wind ging liggen. En daarna gaat de zon al vrij snel onder.

De Weatherbeeta valt bij mijn speknek echt heel fijn. Ruimte bij de schouders door de loopsplit en de deken drukt niet op de hals of manenkam. Voor kun je de sluiting instellen. De rug lengte valt precies goed. Heb maat 185 voor een Haflinger van 153cm (geen korte rug). Toeval of niet, maar sinds ik deze deken op heb, vallen de manen ook niet meer zo uit. Lijkt toch minder af te knellen denk ik.


Dat klinkt goed!
Heb jij er een hals bij en past die?
Ik heb een keer een 2e hands gekocht en daarvan kon de hals niet dicht bij onze paarden…