[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21834
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:29

fransje23 schreef:
Wat zijn de ervaringen met de Bucas Buzz off X big neck?

Ik heb nu een Weatherbeeta Comfitec Airflow II en die ligt goed maar heeft geen echte buikflap.
Mijn paard heeft regelmatig een soort verhaal in braille op haar buik, zoveel steken.
Dus zoek een deken die ruim valt en luchtig is.

Ik heb niet de big nek maar de normale en bevalt mij heel goed. De deken heeft een lange buikflap en lange flappen aan de zijkanten en voorkant waardoor die bij mij veel meer bescherming geeft dan bijvoorbeeld de rambo protector. Daar sloot de buikflap al niet eens van aan zat er hele kier tussen.

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:46

Ik heb de bucas buzz off big neck en de protector van Rambo. Ik vind de protector beter. De bucas ging scheef hangen en zat al snel een winkelhaak in. Protector is sterker.

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:19

Ze zitten nu al flink te sjorren aan de Protector. :=

Alleen die hals... Weten jullie als er een S hals bij is geleverd de XS ook past en vast gemaakt kan worden aan de deken?

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:22

Cinnepin schreef:
Ik heb de bucas buzz off big neck en de protector van Rambo. Ik vind de protector beter. De bucas ging scheef hangen en zat al snel een winkelhaak in. Protector is sterker.


Dat de protector sterker is lijkt mij logisch maar die heeft geen echte buikflap en een losse hals. Dat zijn twee dingen die ik eigenlijk niet wil.

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:06

En een deken die scheef gaat hangen past gewoon niet goed. Hier hangt die nooit scheef. De dekens die dat deden gaven toch ook wel op andere plekken kleine problemen die degene die bleven liggen niet gaven.

Het hangt gewoon van veel dingen af, zelfs in de ruinenkudde bleef hier de bucas goed heel. Bij huidige merrie kan ik ook de mio opdoen, maar die houdt het wel minder lang vol als bijvoorbeeld de bucas.
Alleen ik heb net de serie van bucas waar de buikflap te klein van was :') Er was een kleine oplage waar de buikflap kleiner was als normaal, ik heb gewoon langere bevestigingslussen eraan, maar dat kannalleen als randjenopen niet erg is. Kon ook een nieuwe grotere buikflap bestellen maar niet nodig hier.

XladyX

Berichten: 1368
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:34

Hoe is de Gladiator van LeMieux tegenover de Protector van Rambo? Ik twijfel tussen deze twee, maar omdat de gladiator nieuwer is kan ik natuurlijk niet heel veel vinden over duurzaamheid op langere termijn.. de protector ziet er in materiaal wat grover uit op de foto’s maar de gladiator lijkt de pasvorm wat mooier. Iemand die ze beide (geprobeerd) heeft?

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:25

Ik vond de vliegendeken van Lemieux nog aardig “dik” voor een vliegendeken, maar misschien is dt persoonlijk.

Vond andere dekens een stuk “luchtiger” qua stof.

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:27

Ik heb die van Lemieux hier ook gehad en gelijk geretourneerd nadat ik hem uit de verpakking had gevoeld. Ik weet niet meer waarom, maar hier worden dus de Protector en PE vliegendeken afgewisseld. De PE houdt het vooralsnog in onze ruinenkudde, maar gek genoeg blijft mijn paard toch veel met zn staart zwiepen. Onder de Protector staat hij veel rustiger, maar moet hij eigenlijk een halve maat kleiner van.

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:46

fransje23 schreef:
Cinnepin schreef:
Ik heb de bucas buzz off big neck en de protector van Rambo. Ik vind de protector beter. De bucas ging scheef hangen en zat al snel een winkelhaak in. Protector is sterker.


Dat de protector sterker is lijkt mij logisch maar die heeft geen echte buikflap en een losse hals. Dat zijn twee dingen die ik eigenlijk niet wil.


Bij de protector op mn haf is de buik wel bedekt, beter dan bij de bucas

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:47

MyWishMax schreef:
En een deken die scheef gaat hangen past gewoon niet goed. Hier hangt die nooit scheef. De dekens die dat deden gaven toch ook wel op andere plekken kleine problemen die degene die bleven liggen niet gaven.

Het hangt gewoon van veel dingen af, zelfs in de ruinenkudde bleef hier de bucas goed heel. Bij huidige merrie kan ik ook de mio opdoen, maar die houdt het wel minder lang vol als bijvoorbeeld de bucas.
Alleen ik heb net de serie van bucas waar de buikflap te klein van was :') Er was een kleine oplage waar de buikflap kleiner was als normaal, ik heb gewoon langere bevestigingslussen eraan, maar dat kannalleen als randjenopen niet erg is. Kon ook een nieuwe grotere buikflap bestellen maar niet nodig hier.



bucas is bij mijn haf het enige merk dat scheef hangt..verder nooit last van. Ik heb het overigens vaker gehoord bij bucas gebruikers

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 19:02

EJ gaat nu hals protector bestellen in maatje XS. Hopelijk past die beter en anders mss stukje inzoomen van de S.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:52

Cinnepin schreef:
Bij de protector op mn haf is de buik wel bedekt, beter dan bij de bucas



Heb jij ook deze X-versie van de Bucas Buzz off ?


https://www.bucasnederland.nl/buzz-off-x-f-n-big-neck.html

Op de foto lijkt deze echt een flap te hebben ipv twee delen die bij elkaar komen onder de buik.

Ieder paard heeft een eigen pasvorm en merk dat goed ligt.
Weatherbeeta ligt bij de mijne goed, Amigo XL ook.
Maar verder is alles te krap voor brede borstkas en forse hals.
De Bucas big neck in smartex uitvoering is te krap, daarom twijfel ik om de vliegendeken van Bucas te bestellen.

Rambo weet ik ook niet of het gaat passen. De gewone dekens zijn te krap, Rhino met v-sluiting ging wat beter.

Spenk
Berichten: 21834
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:08

De flap van de X van bucas is echt veeeeel langer en breder dan die van die protector.

snorkel1986

Berichten: 3042
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 00:11

Hier nog even terug komend op mijn vraag over de T sluiting vast in hooi net
De afgeknipt baby sokken werken niet.. ze verschuiven.. iemand meer tips? Behalve sluiting er af slopen en vast naaien

different1
Berichten: 3652
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:43

snorkel1986 schreef:
Hier nog even terug komend op mijn vraag over de T sluiting vast in hooi net
De afgeknipt baby sokken werken niet.. ze verschuiven.. iemand meer tips? Behalve sluiting er af slopen en vast naaien


Breed klittenband zag ik bij m'n stalgenootje,maar weet niet waar ze het vandaan heeft (wellicht bij een stoffenwinkel oid)

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:50

Waarom babysokken? Ik had sportsokken maat 37 en dan is er geen ruimte om te schuiven.

snorkel1986

Berichten: 3042
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:17

Slmt9 schreef:
Waarom babysokken? Ik had sportsokken maat 37 en dan is er geen ruimte om te schuiven.


Dat zou aansluiten om de sluiting... denk ik geen idee ik probeer ook maar :') dat ze het überhaupt voor elkaar krijgt

ikbencarmen

Berichten: 285
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:05

Wat is jullie ervaring met vliegenuitrijdekens? Tegenwoordig hebben ze ze ook met franjes, iemand daar ervaring mee?

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:53

fransje23 schreef:
Cinnepin schreef:
Bij de protector op mn haf is de buik wel bedekt, beter dan bij de bucas



Heb jij ook deze X-versie van de Bucas Buzz off ?


https://www.bucasnederland.nl/buzz-off-x-f-n-big-neck.html

Op de foto lijkt deze echt een flap te hebben ipv twee delen die bij elkaar komen onder de buik.

Ieder paard heeft een eigen pasvorm en merk dat goed ligt.
Weatherbeeta ligt bij de mijne goed, Amigo XL ook.
Maar verder is alles te krap voor brede borstkas en forse hals.
De Bucas big neck in smartex uitvoering is te krap, daarom twijfel ik om de vliegendeken van Bucas te bestellen.

Rambo weet ik ook niet of het gaat passen. De gewone dekens zijn te krap, Rhino met v-sluiting ging wat beter.


Nee ik heb die met losse buikflap die je af kan klikken.
Ik gebruik hem nu alleen als de rambo in de was zit ofzo

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:54

ikbencarmen schreef:
Wat is jullie ervaring met vliegenuitrijdekens? Tegenwoordig hebben ze ze ook met franjes, iemand daar ervaring mee?

Daar heb ik de bucas zebra ook voor, die bevalt dan weer wel, in tegenstelling tot de buzz off voor de weide

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:55

Spenk schreef:
De flap van de X van bucas is echt veeeeel langer en breder dan die van die protector.



Die losse bij mij niet hoor, ik heb ze allebei zoals ik zei, dus ik weet echt wel welke beter de buik bedekt bij mijn paard ;)

Spenk
Berichten: 21834
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 20:46

Cinnepin schreef:
Spenk schreef:
De flap van de X van bucas is echt veeeeel langer en breder dan die van die protector.



Die losse bij mij niet hoor, ik heb ze allebei zoals ik zei, dus ik weet echt wel welke beter de buik bedekt bij mijn paard ;)

Jij hebt de normale en niet de X dus hoezo denk je te weten dat de X minder groot is dat weet je helemaal niet. De normale bucas buzz off is een totaal andere deken dan de buzz of X

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:03

Ik heb de deken, Buzz off X big neck, besteld en ben benieuwd of het gaat passen.

Het lijkt mij wel een fijne deken maar dan moet de pasvorm wel passen bij mijn paard.

maxie

Berichten: 2220
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 00:22

Zijn hier mensen die een vliegenuitrijdeken met een buikflap hebben? Weet dat fedimax deze te koop heeft maar pas vanaf 175 onderlengte.

Nu zag ik ook dat bucas losse buikflappen te koop heeft. Is er iemand die deze aan de uitrijdeken heeft gemaakt?

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:32

Spenk ik had het ook niet over de x, dat maak jij er van