[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:10

Marigo schreef:
De Vario shine & dry van Drunens Ruiterhuis is binnen. Een soort van stay dry variant van hun eigen merk. Voor wie het heeft gevraagd: op de labels staat 1680 denier en waterproof, maar niet hoe waterproof. Voelt degelijk aan. Ik heb de 150 grams. De stay dry liner zit gewoon in de deken. Je hebt niks los of apart nodig. Vanavond passen!


Oh dat is fijn! Ben benieuwd naar de pasvorm :j

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:15

Capriootje schreef:
Marigo schreef:
De Vario shine & dry van Drunens Ruiterhuis is binnen. Een soort van stay dry variant van hun eigen merk. Voor wie het heeft gevraagd: op de labels staat 1680 denier en waterproof, maar niet hoe waterproof. Voelt degelijk aan. Ik heb de 150 grams. De stay dry liner zit gewoon in de deken. Je hebt niks los of apart nodig. Vanavond passen!


Oh dat is fijn! Ben benieuwd naar de pasvorm :j



Afbeelding
Hij past heel fijn! Er zit rondom de schoft een soort van traagschuim. Daardoor spant de deken niet zo op de schoft. Toch ben ik wel Benieuwd of het wat zachter wordt en of het niet gaat trekken. Voor nu hou ik de deken. Kostte 142 euro, niet goedkoop, maar wel precies wat ik zocht: stay dry met een v-hals.

Meneer was er ook ontspannen van zie ik nu O:)

Celebi
Berichten: 3792
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:12

Ik hoor graag hoe goed de Stay dry stof werkt van de deken! Of de onderlaag nat blijft of dit net als bij de Bucas echt meteen intrekt. :j

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:16

Welke maat heb je erop liggen Marigo?

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:20

Ik heb maat E, 185 gepakt voor mijn haf van 1.53 (niet kort). De V-hals aan de voorkant is ook in te stellen qua lengte, dus niet zoals bij de Amigo. De stay dry heb ik nog niet kunnen testen. Paardlief staat even op non-actief.

hagelslag
Berichten: 9150
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:48

Marigo schreef:
Ik heb maat E, 185 gepakt voor mijn haf van 1.53 (niet kort). De V-hals aan de voorkant is ook in te stellen qua lengte, dus niet zoals bij de Amigo. De stay dry heb ik nog niet kunnen testen. Paardlief staat even op non-actief.



Ik wil absoluut niet vervelend doen, maar hij lijkt iets te lang achter.
Ik kan uiteraard vanaf de foto het niet goed zien.maar dit is soms wel en probleem als een deken alsnog naar achter gaat trekken

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:11

Ja dat lijkt zo, maar zit wel bij zijn staartaanzet nadat ik de voorkant ook goed had ingesteld. Wel bijzonder hoe maten soms kunnen verschillen. Een 185 van Shires is weer te kort.

hagelslag
Berichten: 9150
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:19

Ahh perfect en ja de maten kunnen echt zo verschillen... Zo bizar eigenlijk

mayka1234

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Zierikzee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:50

Ik heb laatst de bucas smartex medium besteld en afgelopen week binnengekomen. Vandaag gepast, wat een klein beetje huiverig vanwege de pasvorm maar hij lijkt mooi te liggen! Afbeelding

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:36

JenniferU schreef:
Ik heb een vraagje onder de rhino gebruikers.
Ik heb nu 4 jaar de bucas irish die begint op te raken. Heb een rhino wug gepast en die paste netjes. Nou vroeg ik mij zelf af ga ik overstappen naar rhino?
De klittebandjes voor de hals slopen ze in de paddock er steeds af vd irish maar paard houd zich erg goed het hele jaar met de dekens.
Hoe bevalt deze qua kwaliteit en waterdicht heid? Is het vergelijkbaar met de irish?
Rhino wug medium:
[ [url=m/nI2GD1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mX0BwN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rhino wug light:
[ [url=m/eamhpq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gUtVbe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2CP0il.jpg]Afbeelding[/url] ]

Irish medium:
[ [url=m/PTWKYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb van de rhino hier een 6.6 en van de irish een 6.3 opliggen.
De irish medium begint op te raken en zag nu dat rhino een 100 grams heeft


Beslissing genomen, het is een rhino wug geworden. Nu met de valentijns korting voor minder dan de helft vd prijs kunnen bestellen

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:43

Hoi, dit is mijn eerste jaar met dekens en ik ben erg zoekende.
Nu het overdag boven de 10 graden uitkomt en 's nachts ook niet meer vriest ben ik zoekende welke grams dan nu het meest passende is. Mijn fjord is in november geschoren, maar dat is weer terug gegroeid. Heb haar nu met een 200 grams staan. Het is een paard die überhaupt nooit echt zweet, dus daaraan kan ik het niet zien of een deken te warm is. (En heb het haar nog nooit koud zien hebben, maargoed, het is wel een fjord natuurlijk) Wat gebruiken jullie met dit weer?

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:43

Selina schreef:
Hoi, dit is mijn eerste jaar met dekens en ik ben erg zoekende.
Nu het overdag boven de 10 graden uitkomt en 's nachts ook niet meer vriest ben ik zoekende welke grams dan nu het meest passende is. Mijn fjord is in november geschoren, maar dat is weer terug gegroeid. Heb haar nu met een 200 grams staan. Het is een paard die überhaupt nooit echt zweet, dus daaraan kan ik het niet zien of een deken te warm is. (En heb het haar nog nooit koud zien hebben, maargoed, het is wel een fjord natuurlijk) Wat gebruiken jullie met dit weer?

Zelfde situatie hier, maar dan een Shetlander ipv Fjord. Hij staat al een paar weken comfortabel onder 150 grams. Overdag buiten, ‘s nachts in een buitenstal. Het lijkt hier nog redelijk hetzelfde te blijven qua temperatuur de komende tijd dus hou het in principe zo. Als het warmer gaat worden en het zonnetje vaker komt, gaat hij terug naar een 0 grams.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:14

Selina schreef:
Hoi, dit is mijn eerste jaar met dekens en ik ben erg zoekende.
Nu het overdag boven de 10 graden uitkomt en 's nachts ook niet meer vriest ben ik zoekende welke grams dan nu het meest passende is. Mijn fjord is in november geschoren, maar dat is weer terug gegroeid. Heb haar nu met een 200 grams staan. Het is een paard die überhaupt nooit echt zweet, dus daaraan kan ik het niet zien of een deken te warm is. (En heb het haar nog nooit koud zien hebben, maargoed, het is wel een fjord natuurlijk) Wat gebruiken jullie met dit weer?


Ik heb die van mij onder een 50 grams nu het 10 graden is, maar wel stevig waait en nat is. 100 wordt zweten en 0 was weer net te fris. Heb er een van Shires gehaald, past goed op mijn Haflinger.

mayka1234

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Zierikzee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:22

Ik heb nu de 100gram op liggen. Mijn paard staat eigenlijk zonder deken, maar met zulk weer als deze week wil ik hem een beetje ondersteunen en doe ik een deken op. Ik heb geen 50gram en vind 0gram nu net te weinig, hij kan z'n vacht minder goed gebruiken en ben bang dat ie het dan koud krijgt. Hij stond er gisteravond en vanmorgen tevreden bij. Lekker warm, maar niet te warm.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:27

Het is een beetje warm maar ik heb er ook een 0gr op liggen voor de zekerheid...

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:48

Voor mijn paard bleek de 0 gr toch te koud, dus heb zn staydry liner weer op gedaan.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:00

Bedankt voor de reacties, dan ga ik eerst de 100g maar proberen en kijken hoe dat gaat.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:43

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de maten van de halsdekens van Horseware Amigo?

Tot nu toe deed ik het zonder halsstuk, maar met veel regen, zie ik toch dat het aan het inregenen is bij de boeg en dat de onderdeken nat wordt. Alleen ik twijfel over de maten. Voor mijn gewone dekens heb ik 206, zou ik dan als hals een L nodig hebben?

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 17:46

Sakura789 schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de maten van de halsdekens van Horseware Amigo?

Tot nu toe deed ik het zonder halsstuk, maar met veel regen, zie ik toch dat het aan het inregenen is bij de boeg en dat de onderdeken nat wordt. Alleen ik twijfel over de maten. Voor mijn gewone dekens heb ik 206, zou ik dan als hals een L nodig hebben?



Voor mijn PRE van 1,52 m heb ik qua deken maat 191 en voor de hals past een maat M perfect. Ik zou dus de maattabel van Horseware aanhouden en een maat L bestellen :)

Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:35

Voor mij kloppen die halsmaten ook zoals Horseware aangeeft. 183 en maat M.

Mijn paard was bij zn boeg alsnog ingeregend vanmorgen. Had ‘m juist om die reden zn wug aan gedaan :+

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:29

Wug regent naar mijn ervaring nog net zo hard in als normaal. Ik heb nu gewoon 2 sets die ik wissel na heftige regen, want ik ben ook geen fan van hals..

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:29

Nou dit was voor ‘t eerst en het was ook minder erg dan bij de gewone deken.
Heb ook een hals voor op de gewone Rambo, maar dan wordt ‘t voor mijn paard te warm.
Kan me niet herinneren dat hij ‘t met zn Amigo had, wellicht door de rechte sluiting?

Heb nu zn regenliner met staydry eronder. Die sluit wel mooi aan op de boeg, dus zo blijft hij ook mooi droog :)

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:53

Hier was de bucas wederom ingeregend van de regen en wind van gisteren en vannacht.
Zo jammer, want ik gebruik de deken alleen in dit weer :+
Heb dit keer wel de staart in de flap gedaan met het elastiek. Lijkt me alleen niet echt comfortabel voor het paard..

Celebi
Berichten: 3792
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:14

Ik zie net het mailtje van de reseller. Er staat een nieuwe Rambo deken voor me in bestelling gezien de garantieaanvraag is goedgekeurd. Wat onzettend fijn. *\o/*

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:27

Het valt me op dat sinds ik dekens op heb (nu ongeveer vanaf december ivm ziekte paard) de manen uitvallen. Het lijkt wel alsof alle dekens die ik heb (Shires, Amigo Bravo, Vario) toch iets drukken op de manenkam voor de schoft. Kan daardoor de bloedtoevoer afgekneld worden en de manen wat meer uitvallen?
Er bestaan ook dekens met uitgesneden schoft, maar als ik daar op zoek kom ik maar 1 soort tegen. Iemand tips voor dekens die bij de schoft zijn uitgesneden?