Probleem Sectolin SE-600

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Probleem Sectolin SE-600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 17:15

Hallo allen :)

Vandaag wouden wij bij onze IJslanders de borst eruit scheren. Vorige keer een geheel paard gedaan en toen we bijna klaar waren begonnen de problemen, wij dachten toen dat het aan de mesjes lag.

Maar vandaag, na vervangen beide messen, nogsteeds dezelfde problemen. We hebben qua afstellen al alles geprobeerd maar niks hielp.

Het probleem is dus dat de messen gewoon over de vacht 'glijdt', de machine wilt daarbij geen haren meepakken die worden gewoon plat gedrukt (normaal had die totaal geen probleem met de dikke IJslander vacht).

Wie kan mij helpen waar dit probleem door kan komen? Moet ik misschien andere onderdelen vervangen? Of ligt het toch aan de afstelling van de messen?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Probleem Sectolin SE-600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:18

Weet je zeker dat de nieuwe messen scherp zijn? Dat gebeurt met mijn machine als de messen bot zijn.
En is de stelschroef bovenop ver genoeg aangedraaid? Ook dat heb ik eens gehad, dat ik de machine uit elkaar gehaald had om schoon te maken en de stelschroef bovenop niet ver genoeg had durven aandraaien, toen pakte die ook geen haar.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Probleem Sectolin SE-600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:38

Idd. De stelschroef moet echt strak genoeg vast gedraaid zijn.

Botte messen snijden vaak nog wel een beetje. Messen die niet strak genoeg afgesteld zijn glijden over de vacht zonder iets te snijden.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Re: Probleem Sectolin SE-600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:52

Ik denk toch ook de stelschroef strakker aandraaien.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:12

We hebben echt alle mogelijke manieren geprobeerd, maar de machine glijdt gewoon over de vacht heen. Messen eruit en weer opnieuw erin gelegd en volgens de gebruiksaanwijzing gedaan maar zonder resultaat.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Probleem Sectolin SE-600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:27

Ik heb dezelfde en ook het zelfde probleem.
Ik moet zeggen ik durf de stelknop niet te strak aan te draaien. Maar jullie zeggen wel strak aan draaien?

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Probleem Sectolin SE-600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 23:31

Ik heb dit ook gehad bij mijn s600. Mee terug geweest naar divoza de tip ander merk messen erin. Messen voor een liscop hebben het probleem verholpen.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:49

lovelucydan schreef:
Ik heb dezelfde en ook het zelfde probleem.
Ik moet zeggen ik durf de stelknop niet te strak aan te draaien. Maar jullie zeggen wel strak aan draaien?

Ja, anders gaat het haar tussen het onder en bovenblad zitten en kan het niet snijden. De messen moeten echt strak op elkaar. Zeker als je fijn haar moet scheren.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:37

Peelie schreef:
lovelucydan schreef:
Ik heb dezelfde en ook het zelfde probleem.
Ik moet zeggen ik durf de stelknop niet te strak aan te draaien. Maar jullie zeggen wel strak aan draaien?

Ja, anders gaat het haar tussen het onder en bovenblad zitten en kan het niet snijden. De messen moeten echt strak op elkaar. Zeker als je fijn haar moet scheren.



Bedankt voor de tip!