Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XMaaiike

Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:33

kimmie261 schreef:
Je kunt het hoofd insmeren met wat vettigs ,bv vaseline, daar houden vliegen niet van, maar
hier ook zoveel vliegen op de paarden, bah...


Sudocreme op de plekken waar het masker niet dekt, werkt geweldig!

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:38


Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 00:03

Hier héél goede ervaringen met Pyranha Wipe n' Spray. Maar die vliegenvallen die genoemd worden lijken me ook interessant.

Zijn er idd wel héél veel...

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 00:09

Hier zijn de hoofden nog zwarter van de vliegen dan op jouw foto's :( ik vind het dit jaar niet erger dan anders. Het is altijd erg |( ... Wat mij wel op viel waren wat minder dazen in juni, juni is normaal drama maar door de lagere temperaturen dit jaar toch net iets minder daas.

Maskers en dekens idd op. Daarnaast soms ook vliegenspray als het te warm is voor deken, al blijft dat iets wat niet goed helpt. Grootste 'voordeel' is dat ze zelf kunnen kiezen waar ze willen staan en nu dus overdag vaak in of bij de stallen ipv wei. Ooit aan alledrie knoflook bijgevoerd maar ook geen vermindering.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:39

kimmie1 schreef:
martinev schreef:
Wij spuiten onze paarden in met hertshoornspray, werkt echt perfect, ze staan heerlijk rustig in de wei, terwijl het hier ook echt stikt van de vliegen en dazen. Het stinkt als een malle, en meestal spuiten we ze twee keer per dag in, maar dat vind ik het helemaal waard, de paarden hebben er op deze manier haast geen last van gelukkig!


Krijgt die van jou op een gegeven moment ook een soort bruine waas van zich af als je m borsteld?


Is me nooit opgevallen, maar we spuiten ze na het rijden ook altijd uitgebreid af, zo'n 5 keer per week, dus daar zal het aan liggen!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:11

XMaaiike schreef:
kimmie261 schreef:
Je kunt het hoofd insmeren met wat vettigs ,bv vaseline, daar houden vliegen niet van, maar
hier ook zoveel vliegen op de paarden, bah...


Sudocreme op de plekken waar het masker niet dekt, werkt geweldig!


Ik smeer ze wel in met biohaut oil, en geen vlieg meer te zien daarna..verder staan ze hier ingepakt in vliegendekens en hebben vliegenmaskers op.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:24

Ik zweer het echt bij beofix deo, daar heb je zowel een roller, als gel als spuit versie van. Was vorige week op vakantie en de hoofden van onze pony’s waren niet meer te zien door alle vliegen. Gelijk getest, citronella werkte niet, paardenparfum hielp half. Mijn pony had beofix en er kwam binnen een seconde geen vlieg meer op hem af!

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:53

Amado schreef:
Ik zweer het echt bij beofix deo, daar heb je zowel een roller, als gel als spuit versie van. Was vorige week op vakantie en de hoofden van onze pony’s waren niet meer te zien door alle vliegen. Gelijk getest, citronella werkte niet, paardenparfum hielp half. Mijn pony had beofix en er kwam binnen een seconde geen vlieg meer op hem af!


Dit gebruik ik ook voor mijn paard. Fijn spul. Wij hebben de gel variant want mijn paard heeft het niet zo op sprays. Er is hier met warme weer alleen wel een hele pot doorheen gegaan in 14dagen tijd. Dat is wel een duur grapje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:16

Mar_jolijn schreef:
[ [url=m/ifoq6T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is een lifesaver! Ik denk dat er zonder te overdrijven binnen een dag 1000 vliegen in zitten. Paarden dragen vliegenkap en spray ze altijd in met tedax maar die val is écht fantastisch. Organische val bij de welkoop vandaag, wel stinkspul

(Dat zwarte in de val zijn allemaal vliegen en die noodles zijn maden, na 2 dagen zijn zowel de vliegen als de maden dood)


Die hebben wij ook hangen! Al 3 vol, moet weer nieuwe halen...
Ze stinken vreselijk, maar doen het goed.
Heb er al van alles in zien zitten.
Ook verschillende soorten kevers.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:28

roekes schreef:
Een walnotenboom bij de stal of in de wei werkt super tegen de vliegen!
Boeren hadden ze vroeger al vaak vlakbij de stallen staan hiervoor. Vliegen houden niet van de geur van deze boom (die ik zelf niet ruik)

vreemd genoeg hebben wij een walnoten boom bijna naast de stal en bij de buren staan er 2 maar no way dat mijn paarden minder last van vliegen hebben. Broodje aap verhaal dus.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:38

BopjeBo schreef:
Butox, dat is een pour on verkrijgbaar bij een veearts, is eigenlijk voor koeien. Geen idee of een particulier dat via veearts krijgt, maar als er zoveel last is op de gehele stal misschien wel een overweging waard, niet alle paarden hoeven persee, een paar is al voldoende in een kudde. Dat werkt in ieder geval zeker weten. Zelfs paard met zomerexzeem heeft na behandeling geen jeuk. Moet wel herhaald worden na zoveel weken. Zelf per ongeluk beetje op mn vingers gekregen en duidelijk minder aantrekkelijk voor muggen.


Heb je daar geen rest effecten van? Onze buurman bood dit spul aan maar omdat het zo lang werkt dacht ik dit moet wel heel heftig spul zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:39

Ik heb een walnotenboom over het staldak groeien. Geloof niet dat het veel doet, behalve dat de stal schaduw heeft. Maar vliegen wonen er nog steeds.

Ik gebruik deze spray, op basis van hertshoorn, en daar ben ik erg tevreden over. Hertshoornolie mag niet meer als vliegenwerend middel verkocht worden geloof ik. Maar als antibijt-spray ligt het gewoon in de winkel. https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... ml_1002934

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:54

Amado schreef:
Ik zweer het echt bij beofix deo, daar heb je zowel een roller, als gel als spuit versie van. Was vorige week op vakantie en de hoofden van onze pony’s waren niet meer te zien door alle vliegen. Gelijk getest, citronella werkte niet, paardenparfum hielp half. Mijn pony had beofix en er kwam binnen een seconde geen vlieg meer op hem af!


Kunnen ze er goed tegen als je het op het hoofd/op de neus smeert? Geen allergische reacties, zeker nu met die volle zon?

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 08:55

Chasey schreef:
Die hebben wij ook hangen! Al 3 vol, moet weer nieuwe halen...
Ze stinken vreselijk, maar doen het goed.
Heb er al van alles in zien zitten.
Ook verschillende soorten kevers.


Oh dat laatste zinnetje zou mij weer weerhouden het te kopen.... Ik wil niet andere beesten onnodig dood maken...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:57

Hier is een plaag van meelkevers, ben blij dat ook die gevangen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:07

Tancreda4 schreef:
Chasey schreef:
Die hebben wij ook hangen! Al 3 vol, moet weer nieuwe halen...
Ze stinken vreselijk, maar doen het goed.
Heb er al van alles in zien zitten.
Ook verschillende soorten kevers.


Oh dat laatste zinnetje zou mij weer weerhouden het te kopen.... Ik wil niet andere beesten onnodig dood maken...


Ze vangen heel veel, maar trekken ook heel veel vliegen aan uit de verre omtrek. Vliegen ruiken het op kilometers afstand. Ik heb nog nooit zoveel vliegen gehad als in de tijd dat ik die dingen had hangen. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:18

Ik heb er nu juist minder last van. Zitten hier heel veel vliegen.
De gier kelders moeten nog geruimd worden, daar stikt het van de vliegen. Gaan eind okt weg.
Sinds de zakjes er hangen, vliegen ze je niet meer om de oren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:02

XMaaiike schreef:
kimmie261 schreef:
Je kunt het hoofd insmeren met wat vettigs ,bv vaseline, daar houden vliegen niet van, maar
hier ook zoveel vliegen op de paarden, bah...


Sudocreme op de plekken waar het masker niet dekt, werkt geweldig!

Dit heb ik meteen even gedaan en het lijkt inderdaad goed te werken :j :j :j . Bedankt voor de tip. +:)+
Citaat:
Ik ken dat vliegen-aantrek spul in die zak of pot (en dat stinkt echt onmenselijk). Er zitten inderdaad duizenden vliegen in maar.... dit zijn die groene strontvliegen. Die zitten op de mest, en niet op je paard :o Dus die dingen helpen wel tegen vliegen maar niet tegen de juiste soort.

Inderdaad! Ik heb ze vorig jaar ook geprobeerd, maar man, wat een vieze gore dingen zijn dat. Ineens heel veel groene vliegen op en rondom mijn erf, die er anders nooit zijn :? . Snel weggemikt die dingen. Bij de paarden alleen dekens en maskers en zojuist dus Sudocreme op de snoetjes.

Verder ben ik fan van de Ecobuster! In huis geen vlieg meer te bekennen. Heb hem bij de deur waar we naar binnen gaan onder een afdak hangen en het is werkelijk geweldig *\o/* . Zit eraan te denken om er in de schuilstallen ook 2 op te hangen. Wel kostbaar maar het werkt absoluut. Eigenlijk moet je zo'n ding op je paard kunnen binden :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-20 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:04

Hier helpt dat juist wel! En zitten ook vet veel zwarte vliegen in
Sudocreme helpt hier dan weer compleet niks.

Anoniem

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:07

Gek hè, dat het zo verschilt? Alle sprays e.d. hebben bij mijn paarden inderdaad nog nooit iets gedaan. De vliegenvallen trokken de verkeerde vliegen aan en Sudocreme lijkt de neuzen, waar geen masker zit redelijk vliegvrij te houden.

Moet ook eerlijk zeggen dat er bij ons dit jaar extreem veel zwarte vliegen zijn, woon notabene hemelsbreed 600 mtr van de Waddenzeekust........

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:13

Smeer je het wel op zwarte neuzen? Witte neuzen verbanden er door.

Anoniem

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:20

Ja neuzen zijn zwart. Ik ga zo ook nog weer even kijken hoe het staat met de vliegen.

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:30

Amado schreef:
Ik zweer het echt bij beofix deo, daar heb je zowel een roller, als gel als spuit versie van. Was vorige week op vakantie en de hoofden van onze pony’s waren niet meer te zien door alle vliegen. Gelijk getest, citronella werkte niet, paardenparfum hielp half. Mijn pony had beofix en er kwam binnen een seconde geen vlieg meer op hem af!


is dat van de Decathlon?

Ir111

Berichten: 11958
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:45

Heleennn schreef:
Zo is het bij onze paarden ook. Hoewel wij geen vliegendekens opleggen, maar de maskers zitten inderdaad echt vol als ik mijn paard uit het weiland haal. Wij hebben wel een inloopstal waar ze in gaan staan als het echt te heftig is. Dus ik denk dat dit jouw enige oplossing kan zijn: een goede stal waar ze binnen en buiten kunnen lopen. Als dat niet kan zoals je al aangaf vrees ik dat het bikkelen wordt tot de herfst.

Ja, bij ons gaan ze overdag graag naar binnen, zodra de vliegen weg zijn staan ze buiten!

roekes schreef:
Een walnotenboom bij de stal of in de wei werkt super tegen de vliegen!
Boeren hadden ze vroeger al vaak vlakbij de stallen staan hiervoor. Vliegen houden niet van de geur van deze boom (die ik zelf niet ruik)

Heb op meerdere plekken gestaan waar de paarden konden schuilen onder een walnoot. Ik heb helaas nooit gemerkt dat het ook maar iets tegen vliegen / insecten doet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:12

Chasey schreef:
Ik heb er nu juist minder last van. Zitten hier heel veel vliegen.
De gier kelders moeten nog geruimd worden, daar stikt het van de vliegen. Gaan eind okt weg.
Sinds de zakjes er hangen, vliegen ze je niet meer om de oren ;)


Dat is denk ik het verschil. Met die zakken verhuizen de vliegen uit de gierkelder van de buurman massaal naar mijn erf. :D Ik had echt zakken vol vliegen en dat lijkt in eerste instantie ook heel indrukwekkend en effectief. Maar die zakken hebben bij mij hetzelfde effect als een kadaver bij de stal leggen.