Eczeemdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 19:15

Hoe vallen die horsegear dekens?
Ik heb van de Pyama 195, van z’n winterdeken bucas 6.3 en de Rambo en amigo vliegendekens pasten qua lengte weer met 6.0..

Dus lichtjes tussen 185 en 195 in zit hij..

Mando die deken met die paardenbloemen is wel erg leuk!

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:38

Ik vind hem ook zo leuk.
Alleen heeft ie lopen klooien denk ik.... zat al een beschadiging op heb het maar even genaaid zodat het niet kan uitscheuren.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:03

Ik heb de RSIH en de snuggyhoods. Ik had de snuggyhoods besteld omdat de RSIH ontzettend heet wordt tijdens de zomer en geen bescherming van de uier heeft. Snuggyhoods zit fantastisch, maar de hals draait wel continue waardoor ze ook kunnen jeuken daar en de uierbescherming is toch ook niet dat, waar ik hem eigenlijk voor gekocht heb. En ik kijk er zo ontzettend tegenop om wat met mijn paard te gaan doen en dan 'snel' effe de deken af te doen en terug op te doen... Waardoor ik nu nog steeds mijn RSIH opdoe bij mijn paard. Pff...

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 20:28

Wat zonde.
Ik vind die snuggy wel erg duur om even te proberen..
Blijft dat klittenband wel zitten?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:49

Ja het is wel stevig spul maar heb hem dus nog niet uitgebreid getest. Zou ik moeten doen.. misschien komende hittegolf.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 00:30

Klittenband is bij mij nog nooit losgegaan (merrie in merriegroep). Ik haal haar vrijwel elke dag uit de deken en ze staan altijd buiten, dus dat klittenband heeft het zwaar te verduren. De stof gaat eerder stuk dan het klittenband.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:24

hier dus eentje met een UV allergie met de snuggy en die zit altijd goed. In een vette hittegolf wel wat warm maar zeker niet zo warm als een rsih. Stof bij mij nog nooit beschadigd in 2 jaar gebruik, klitteband ook heel erg stevig. Idd hier ook nog nooit losgegaan.

Maar ook ik heb hier wel dat ik soms opzie tegen het 'even' aan en uitdoen haha.. ookal helpt mijn paard goed mee. Je bent er wel ff mee bezig

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 08:52

Ik ga eens zien of wellicht eens een aanbieding voor snuggy komt.
Ja het is even iets, dat over t hoofd trekken..
Maar de mijne staat half te slapen als ik dat doe gelukkig

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:15

Muze schreef:
Ik ga eens zien of wellicht eens een aanbieding voor snuggy komt.
Ja het is even iets, dat over t hoofd trekken..
Maar de mijne staat half te slapen als ik dat doe gelukkig


Ze hebben vaak op de site in engeland sale, als je je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je netjes een seintje

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:37

Ik ben heel tevreden over mij eczeem deken van de Epplejeck. Ik had moeite om een goed passende deken te vinden voor mijn IJslanders omdat hij eigenlijk net tussen wat maten in valt. En heb zeker meerdere merken geprobeerd

De deken is licht en reflecteert ook mooi de zon weg. De deken heeft ook gaten voor de oren er in maar die gebruik ik verder niet ondanks dit blijft de hals er mooi op zitten. Buikflap is open dus die moet je dicht vouwen als je de buiksingels dicht doet en daarom blijft de deken ook mooi luchtig..

Hier een foto. De laatste buiksingel heb ik er af geknipt omdat die van mij nog al uitbreid plast :') zo plast hij niet in z'n deken. En de hals vouw ik naar binnen omdat het anders heel raar zit omdat ik de oren niet gebruik
Afbeelding

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 09:40

Vallen die dekens breed?

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:47

Ik vind van wel, hij heeft overal nog enorm veel ruimte over. En de deken hangt bij hem op de knieën. Maar verder is de pas vorm perfect. Hij heeft wel 1 maat groter dan gebruikelijk

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:02

Maar die buikflappen raken elkaar bij die paarden van mij elkaar weer niet.
Dat vind ik dan persoonlijk weer jammer .

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:41

Ik volg dit topic graag even.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:19

Ik heb die van eppeljeck van de foto hier boven ook gehad. Die was te krap voor mijn paard (weegt 700 kg) en ik vond de buikflap niet mooi aansluiten, die hing altijd los.
De horsegear heb ik maat 215, die is wel wat lang maar verder zit hij perfect. De buikflap sluit ook mooi aan.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:34

Hoe doen jullie het met de komende warmte?

Die van mij heeft hem om dat hij niet kan schuren maar in het land kan dat niet, hij doet dit alleen op stal

Ik zou hem in zijn blote kont het land op kunnen gooien en bij binnenkomst pyama aan
of tot 12 uur ofzo land en daarna op stal in pyama.

Bij ons staan ze gewoon buiten al denk ik wel dat hij ze op tijd binnen haalt met die warmte.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:44

Ik hou het om, doe de deken niet af. Dan schuurt hij zich helemaal kapot. Ik zorg voor schaduw. Maar mijn paard is zwart en is zonder deken veel warmer dan met.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:21

Ik hou ze hier ook om. Idd schaduw en tussendoor afspuiten, droogstappen en dan weer deken op. Zonder hangt hij gelijk tegen de muur aan, hij wordt dan helemaal geirriteerd van alle insecten.
Zijn allergie wordt wel altijd erger met een hittegolf dus in overleg met de dierenarts gaat hij altijd een weekje op de prednison als het zo heet is. Dan gaat het gewoon goed

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:50

Wij hebben al jaren de Shires dekens, bevalt echt top. Mocht je in regio Drenthe zitten mag je ze wel passen, we hebben 185 en 195.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 16:00

De master is al kapot. Twee dagen lol gehad van 60 euro.
Misschien houd ik t maar bij smeren..
Echt eczeem heeft hij gelukkig niet

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:38

Hier blijft de deken ook om, ze kan in de schaduw staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:24

Naaoommii schreef:
Ik ben heel tevreden over mij eczeem deken van de Epplejeck. Ik had moeite om een goed passende deken te vinden voor mijn IJslanders omdat hij eigenlijk net tussen wat maten in valt. En heb zeker meerdere merken geprobeerd

De deken is licht en reflecteert ook mooi de zon weg. De deken heeft ook gaten voor de oren er in maar die gebruik ik verder niet ondanks dit blijft de hals er mooi op zitten. Buikflap is open dus die moet je dicht vouwen als je de buiksingels dicht doet en daarom blijft de deken ook mooi luchtig..

Hier een foto. De laatste buiksingel heb ik er af geknipt omdat die van mij nog al uitbreid plast :') zo plast hij niet in z'n deken. En de hals vouw ik naar binnen omdat het anders heel raar zit omdat ik de oren niet gebruik
[ [url=m/2Xr4MX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe groot is jouw ijslander en welke maat heb je?

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:36

Helpt prednison daarvoor?

Afspuiten en deken weer op is een goede.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:44

Mando schreef:
Helpt prednison daarvoor?

Afspuiten en deken weer op is een goede.


Prednison onderdrukt alle allergische reacties, maar goed het is wel echt troep. Maar anders schuurt en bijt hij zichzelf echt helemaal open tijdens een hittegolf, dus dit is voor hem wel een goede oplossing

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:48

Hier blijft de deken ook gewoon om. Vorig jaar bij 40 graden amper zweten. Hebben wel veel schaduw in onze wei.