Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 17:08

Ik heb voor mijn geschoren haflinger een aantal dekens. Favoriet is de Bucas Smartex rain. Alleen die wordt nu wel wat frisjes. Daarom had ik een Bucas Freedom 150gr gekocht. Budgettechnisch iets aantrekkelijker, maar.... Niet bestendig tegen de slopers in de groep. Gevolg: na 1,5 week een winkelhaak op zijn achterwerk en losgescheurde voorsluiting.
Nu moet het dus een 1200D worden, want 600D gaat het dus niet trekken. De Smartex is een 1000D en gaat overigens wel goed, maar ja, duur. Ik wil graag bij Bucas blijven, want die liggen gewoon het beste (wel de normale, niet de big neck).

Nu kwam ik de Bucas Irish Turnout Medium tegen. 1200D, 150gr, zag er prima uit. Geen Stay-dry voering, maar dat hoeft ook niet per sé. En prijstechnisch wat aantrekkelijker.
Wat zijn de ervaringen met deze dekens? Zijn ze goed waterdicht én sloopbestendig?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:11

Ik heb een Irish light (50 gram) voor mijn ruin. Wij hebben geen slopers in de groep, dus daar kan ik geen oordeel over geven, maar waterdicht is ie wel :)

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:13

Ik heb er een, prima deken, maar gaat ook gewoon kapot als ze flink bijten en dan trekken. Als je echt iets sterks wil, kom je toch uit bij Rhino of nog sterker Rambo. Deze dekens zijn ook tweedehands te koop en dan is de prijs goed te doen.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:22

Is het niet een idee om onderdekens te kopen om onder de Bucas Smartex rain te doen?
Ik werk ook met een o grams regendeken en daar doe ik onderdekens onder, werkt voor mij super.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:25

Ik heb allebei mijn paarden met een Bucas Irish Turnout Medium lopen. Eerder had ik altijd de Smartex maar deze deken ademt net wat meer wat ik een groot voordeel vindt.

Of ze sloper proof zijn kan ik helaas niet zeggen die van mij slopen (gelukkig) niet :)

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:32

hoogendroog schreef:
Ik heb er een, prima deken, maar gaat ook gewoon kapot als ze flink bijten en dan trekken. Als je echt iets sterks wil, kom je toch uit bij Rhino of nog sterker Rambo. Deze dekens zijn ook tweedehands te koop en dan is de prijs goed te doen.


Dit is ook mijn ervaring. Ik heb de irish in 50 en 150 gram en nu met speels paddock maatje zijn ze stroken van de hals er half af, sluitingen krom en trekt hij de voorkant zelfs los. Met de atlantic of smartex heb ik dit niet. Onderdeken onder je smartex lijkt me misschien ook de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 11:14

Ja een liner/onderdeken van 100gr is ook een optie. Maar ik vond 2 dekens altijd zo'n gedoe. Schuiven, trekken op de borst of schoft, stel dat hij gaat liggen en de onderdeken wordt nat en het vocht trekt op.
Maar misschien heb ik gewoon nooit een goede onderdeken gehad :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:20

Daihyo schreef:
Ja een liner/onderdeken van 100gr is ook een optie. Maar ik vond 2 dekens altijd zo'n gedoe. Schuiven, trekken op de borst of schoft, stel dat hij gaat liggen en de onderdeken wordt nat en het vocht trekt op.
Maar misschien heb ik gewoon nooit een goede onderdeken gehad :+

Ik denk dat laatste :D. Ik werk al jaaaren met de onderdekens van Horseware en die gaan geen kant op.

Ik gok dat die van Bucas ook prima blijven liggen, als je daar met de regendekens al goede ervaring mee hebt :).

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 12:14

De keuze zou dan Horseware zijn inderdaad. Bucas begint bij 150gr. En dat vind ik in totaal dan weer teveel. Voor de koudere dagen heb ik sowieso nog een 300 en 450gr liggen, dus het zou echt voor tussen de Smartex en 300gr zijn. En dan is 150gr totaal prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:30

Ja, dat is inderdaad meer dan prima.

Anoniem

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:39

Ik heb de light, zeer zeker goed waterdicht.
Sloopproof geen idee, hij draagt m praktisch nooit.
Als je m even in t eggie wil zien gil je maar.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Bucas Irish Turnout Medium, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:32

Ik vind het een fijne deken.
Sloopproof weet ik niet. Geen slopers hier.
Waterdicht zeker.
Ik was verrast want normaal past mijn haf kruising geen Bucas dekens. Maar deze zit goed! En hij was in de uitverkoop in het rood bij agradi.