In de winter water en voer geven in de paddock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: In de winter water en voer geven in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:09

Cement bakken voor water en idd bij vrieskou doen we soort van shifts met stal genoten om waterbakken open te bikken. Als het heel hard vriest gaan ze om die reden wel eens een nacht naar stal zodat ze beter kunnen drinken. Maar dat is dan echt als het overdag 9ok enorm blijft vriezen.

Voer in grote vierkanten bakken in hooi etten. Ik voer 1x voor 24 uur. Even aftasten maar het is een hvh dat ze niet enorm over hebben maar ook niet alles op hebben na 24 uur. Door elke dag te verversen maakt het niet veel uit dat het nat regent. Als het heel nat is wat over is gooi ik dat weg. Is niet veel vaak.

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: In de winter water en voer geven in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:45

Hier ook water in speciekuip, normaal ligt de tuinslang er in maar als het vriest altijd met emmers sjouwen. Hooi/ voordroog voer ik in een grote houten kist die veel fruittelers hier gebruiken. ( van 1 bij 1 meter ongeveer)

Blabla00
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-09-19

Re: In de winter water en voer geven in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:39

speciekuipen voor water, elke dag controleren.
Hooi zit in netten, 2-3 keer per dag krijgen ze hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:41

Speciekuip volspuiten met pur en dan een tweede erin plakken. Dan heb je goedkoop een geisoleerde bak.als je hem dan nog op een rubbertegel uit de wind zet kom je een heel eind.
Hooi kun je strak ophangen in een ibc bak zodat het de bodem niet raakt. Dan wordt het minder nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:42

Ohja,tegen omgooiers: gaatjes in de rand van je kuip en met touwtje aan een paaltje helpt ook goed;)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: In de winter water en voer geven in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:53

Wij hebben in elke paddock een oude trekkerband liggen en voeren daar het hooi in. Scheelt een hoop wegwaaien/vertrappen.

Frouke91
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-01-13
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:09

Hier water in cementkuipen. Als het erg vriest twee tot drie keer per dag heet water erop, zodat het niet te koud word. Heel klein schepje suiker wil ook helpen tegen bevriezen.

Hooi in grote hooinetten. Als het droog is hang ik ze buiten in de hooibak op, als het erg slecht weer is in de inloop boxen. Ik hang het wel in beide boxen, anders krijgt mijn zwartje niks en eet het bontje alles op :j
Doordat het in fijn mazige netten zit en dus of in de hooibak of in de stal komt als ze het laten vallen valt het met wegwaaien redelijk mee.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: In de winter water en voer geven in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 05:39

Hier ook water in speciekuipen. Bij echt strenge winter 3 a 4x per dag checken en breken en bijvullen. Er staan er hier normaal 3 maar dan zet ik er 2 neer zodat ik altijd een droge er weer naast kan zetten om te vullen. Is wel een gedoe; steeds de kraan weer helemaal openzetten en daarna afsluiten en ontluchten.

Hooi krijgen ze hier standaard onbeperkt. In een hoek een keerwandje geplaatst en daarachter past perfect een grote baal hooi (van een paar honderd kilo)