QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:37

Dit jaar wil ik in plaats van een vliegenmasker eens proberen of een vliegenhalster net zo fijn is.
Op de pensionstalling waar ik sta gaan ze met halster de weide op, wanneer we dus een vliegenmasker gebruiken zal hier nog een halster over/onder komen.

Nu zie ik op dit moment twee van deze halsters met vliegenmasker; van Harry's Horse en QHP.

HH
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10041

QHP
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10041

Van QHP kan ik wel iets vinden, maar van de HH kan nog maar weinig ervaringen vinden.

Heeft iemand deze toevallig beide gehad of heeft iemand ervaring met het halster van HH?

Alvast bedankt!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:20

Ik was hier ook al naar aan het kijken, is idd makkelijk voor degene die ze binnen en buiten moet zetten. Ik zoek er zelf eentje die ook een neusflap heeft, en het liefst ook nog UV werend ivm rose neusje.
Zijn er al wel zie ik, maar zien eruit dat ze snel stuk gaan...
https://www.agradi.nl/kerbl-halster-met ... masker.htm

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:44

Ik heb die van harry’s Horse gehad, voor 2 paarden.
Bij beide paarden waren ze heel snel kapot, de paarden zijn geen slopers.
Hij ging los langs de stiksels.
Ik koop ze nooit meer, nu op zoek naar een ander, het liefst ook aan het halster vast.

Anoniemm0
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-04-18

Re: QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:58

Ik heb ze van Pagony... deze zijn ideaal ook voor de kleinere maten, heb ze al langer dan 3 jaar erg fijn!

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 05:13

Dit zijn geen losbreekhalsters. Daar zou ik nooit een paard mee buiten durven zetten. Twee jaar geleden zat mijn paard met zijn voorbeen vast in een van de halster bakstukken.. Gelukkig is hij erg koel in zijn kop want het had zijn leven kunnen kosten. Sindsdien zet ik hem alleen maar buiten met losbreekhalster (of liever nog, zonder halster..). Geen zin in een dood paard door iets wat makkelijk voorkomen kan worden.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:57

Bij de Epplejeck hingen ze naast elkaar. Het gaas bij het halster van HH is heel erg slap. Ik vond het halster van QHP een stuk degelijker en steviger aanvoelen. Ik heb ook het idee dat het gaas van het halster van HH tegen de ogen van het paard aankomen terwijl die van QHP veel meer vorm heeft en niet in de buurt van de ogen van het paard komt. Ik zit ook naar deze halsters te kijken en mocht ik er een aanschaffen, zou ik voor die van QHP gaan :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: QHP vliegenhalster VS. Harry's Horse vliegenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 13:06

Ik heb ze gisteren ook in de winkel zien hangen en ze even vergeleken. Ik kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie Valerie. De QHP lijkt mij veel steviger en ik ben daar dan ook voor gegaan.