Bucas met stay dry

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 16:31

Ik twijfel om een bucas deken te kopen voor mijn IJslander. Ze is niet geschoren, alleen de hals ( eind oktober, dus zit alweer flink haar op)

Nu hoorde ik dat als je de deken er nat van de regen afhaalt en neerlegt ( omdat met haar na het poetsen aan het werk ga) dat de deken dan doorslaat.

Klopt dat?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:35

Wat bedoel je met doorslaan?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:40

Ik weet niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb een Bucas Smartex op mijn ongeschoren paard liggen. Als hij nat is van het zweten of de regen tijdens het rijden, dan kan ik nadien de deken nog gewoon opleggen en is hij zo droog. Hij staat buiten onder alle weersomstandigheden en onder de bucas blijft hij gewoon droog.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:42

Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Binnenkant blijft mooi droog. Deken is indertussen voor de derde winter in gebruik en is één keer gewassen. Ziet er aan de buitenkant dus niet uit, maar de werking is nog steeds ideaal. Ik heb dan deongevoerde Bucas Turnout Light, ziver van -10 - +15. Stay Dry voering is werkelijk geweldig:)
Wanneer ik hem naar binnen haal en de deken is nat van de regen, dan hang ik hem wel op. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer je hem op een hoop neerlegt.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 16:49

Ik bedoel als de deken al zeiknat is en je hem dan van je paard haalt en neerlegt. Ik heb geen mogelijkheid nu om hem op te hangen, maar ik zou hem dan netjes neerleggen niet op 1 hoop.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 16:52

ChristaMoor schreef:
Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Binnenkant blijft mooi droog. Deken is indertussen voor de derde winter in gebruik en is één keer gewassen. Ziet er aan de buitenkant dus niet uit, maar de werking is nog steeds ideaal. Ik heb dan deongevoerde Bucas Turnout Light, ziver van -10 - +15. Stay Dry voering is werkelijk geweldig:)
Wanneer ik hem naar binnen haal en de deken is nat van de regen, dan hang ik hem wel op. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer je hem op een hoop neerlegt.


Waar hang jij hem op en hoe doe je dat?
Over een stalwand en dan de binnenkant over de stalwand heen of anders?

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:55

Deken over een deur heen gooien of stalwand. Niet dubbelvouwen (dan slaat deze door). En de natte kant naar boven.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:01

Ineke2 schreef:
Ik twijfel om een bucas deken te kopen voor mijn IJslander. Ze is niet geschoren, alleen de hals ( eind oktober, dus zit alweer flink haar op)

Nu hoorde ik dat als je de deken er nat van de regen afhaalt en neerlegt ( omdat met haar na het poetsen aan het werk ga) dat de deken dan doorslaat.

Klopt dat?


Niet na een kwartiertje maar als je hem inderdaad afdoet slaat hij na een poosje door. Om deze reden hebben wij 2 Bucas Smartex dekens.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:18

Ik leg ze juist als ze drijfnat zijn en ze moeten er even af op de natte kant neer, open in de stal dus binnenkant bovenbuitenkant op het steo

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:21

Ik gooi hem over de bovenkant van de staldeur (als soort waslijn) met de droge kant binnen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bucas met stay dry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 17:42

Oke duidelijk :) bedankt +:)+