Kramer liner icm Horseware?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:47

Ja uiteraard. Ben nog even op zoek naar iemand in de buurt die een horseware liner heeft in mijn maat zodat ik ze erop kan leggen om te vergelijken

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:04

De nieuwschierigheid heeft gewonnen. Ik heb er 2 besteld. Spannend.. ;)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:18

Ik vind die van kramer wel erg kort, denk dat ik daar maar de helft van mijn paard mee bedek :')

Die van Drunens ruiterhuis zien er goed uit! Lijken mij wel ideaal. Ik had er 1 besteld van Divoza (pagony), maar die zit veel te krap bij de hals, dus die gaat terug. Die was overigens ook maar een paar tientjes. Nadeel, wel katoen, en ben dan toch bang dat het gaat trekken/schuren of schuiven. Misschien dat ik die van DR dan bestel :)

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:55

Heeft iemand de DR onderdekens al onder een Rambo deken gehad? Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken, ik mis alleen nog een 300 grams liner in het rijtje, dan ben ik compleet.

Anders ga ik even het Drunens ruiterhuis contacten om het hen te vragen als niemand hier het weet. :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:04

upendo, laat je het eventueel weten van zij zeggen? Ben benieuwd :) Ik wil zelf nog graag een 100 en 300, dan zou ik ook compleet zijn :)

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 19:22

pluisje88 schreef:
De nieuwschierigheid heeft gewonnen. Ik heb er 2 besteld. Spannend.. ;)


Ben benieuwd, hopelijk liggen ze goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:25

upendo schreef:
Heeft iemand de DR onderdekens al onder een Rambo deken gehad? Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken, ik mis alleen nog een 300 grams liner in het rijtje, dan ben ik compleet.

Anders ga ik even het Drunens ruiterhuis contacten om het hen te vragen als niemand hier het weet. :)


Ik heb de 300 grams van DR, ligt helemaal prima onder mijn rambo deken :) Vallen wel redelijk ruim.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:25

Kan iemand mij vertellen of de liners van de Kroo(vermeld op vorige pagina) echt katoen zijn of dat de stof wel "glad" is? Er staat namelijk ook polyester bij dus ik twijfel.

Mijn paard draagt nu een liner van horseware en die is super fijn doordat die zo glad is, maar ik ben toch aan het kijken voor een iets goedkoper model ivm budgetcrisis :')

lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:32

Ik heb de 300 van DR besteld (maat 195) voor onder een nieuwe amigo bravo (maat 198). Ik hou jullie op de hoogte!

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:37

Daancha schreef:
Evelien4 schreef:
https://www.horze.nl/staldekens/horze-n ... l?color=BL

deze deken heb ik, doe ik vaak een regendeken bovenop en het halsdeel van amigo aan de Horze deken bevestigen.


Thanks, die is in 200 gram alleen net zo duur als/duurder dan Horseware (die vaak in de actie is)



Ik had de 400gr. gekocht omdat ik nog een dikkere wilde dan de 300 :)

het is gewoon een staldeken, dus met buiksingels en bilkoorden. opzich zou die dan goed moeten blijven liggen.
Heb hem nog niet gebruikt.. wacht nog op het koude weer :brr: :brr:

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:36

Ik heb de liners ontvangen. Ziet er op het eerste gezicht prima uit. De stof is redelijk glad, net als de horsewares maar voelt wel steviger aan. Wil hem morgen vergelijken met een horseware liner en passen op het paard. Ben benieuwd.

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:07

Onderste is horseware liner bovenste de kramer. Ronding aan de voorkant is best redelijk hetzelfde. Wel wat korter maar is voor mij niet echt een ramp aangezien gewone liners onder de deken uit komen bij mij.
Afbeelding


Afbeelding




Afbeelding

De klittenbandjes moeten even een stukje verzet zodat ze aan de voorkant aan de deken passen. Voor de bevestiging achter moet ik nog even wat bedenken maar ik
Vind ze oprecht niet gek.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:11

Lijkt mij wel een stukje krapper aan de voorkant, en zit daardoor ook wat hoger op de hals, waardoor de kans bestaat dat deze onder de regendeken uitkomt. Hoe ligt ie met een deken erover? Ik ben een beetje huiverig dus voor de voorkant, die van mij heeft een aardig brede borst, dus betwijfel of dit lekker gaat liggen bij haar.

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:13

De mijne is behoorlijk breed in de schouders maar wel kort zegmaar. Met deken erover zie je hem zitten aan de voorkant maar dat zie je ook bij de gewone liners. Voor mijn oog nog niet zo veel anders dan bij de orginele. Op de schoft ligt mijn bravo er nog ruim overheen dus hij ligt niet meer op de hals dan mijn bravo. Daar wordt ie dus niet nat.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 19:23

Bedankt voor het delen Pluisje!
Ik heb bij mijn Rhino 3 ijzertjes zitten voor deken/hals, heb jij dat ook bij je deken? Ik had wel gehoopt dat de klittenbandjes op 1 van die dingen aangesloten kon worden. Maar je moet ze dus verplaatsen.
Zit er achter niets om te bevestigen?
Op zich als ze verder goed liggen wel een kleine aanpassing waard voor het geld!

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:42


Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:51

Zidore schreef:
Dank voor het delen, maar ben nog niet overtuigd.. zou dit passen onder de Bucas/horseware?

https://www.dochorse.nl/busse-under-rug.html

Ziet er goed uit! Deze is vergelijkbaar met die van DR als ik het zo zie.

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:57

Ik ga dit weekend even kijken wat er precies moet gebeuren om ze onder de dekens te passen. Wilde met de nieuwe liners niet te veel op stal klooien. Heb nog een gewassen bravo thuis liggen dus dan ga ik even kijken. Uiteraard een amigo bravo met de ringetjes voor de hals plus liner

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:58

Lizz schreef:
Zidore schreef:
Dank voor het delen, maar ben nog niet overtuigd.. zou dit passen onder de Bucas/horseware?

https://www.dochorse.nl/busse-under-rug.html

Ziet er goed uit! Deze is vergelijkbaar met die van DR als ik het zo zie.


Als ik dit zo zie gaat deze bij mij onder m’n bravo uitkomen denk ik

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:59

Nou tot nu toe heeft mijn verbouwing van de liner een succes opgeleverd :)

Ik heb alle klittebandjes verplaatst. De sluiting voor aan de ringen aan de voorkant moesten omhoog, de achterkant naar beneden en toen we toch bezig waren hebben we de voorsluiting ook nog maar verplaatst zodat er wat meer ruimte komt aan de voorkant.

En het resultaat mag er zijn :)

Voor:
Een orginele en de kramer op elkaar gelegd. Om te kijken wat er anders moet:
Afbeelding

Afbeelding

Toen alles losgemaakt en op de nieuwe plek vast gezet met als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De achterkant heb ik opgelost door tijdelijk een touwtje door het klittenband te halen met een clipje eraan. Werkt prima maar ga nog op zoek naar een andere oplossing denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Er ligt nu een oude bravo op mijn paard waar alleen een hals aan kan dus de ringetjes zitten op een andere plek. Zijn naar voren gericht in plaats van naar binnen dus hij trekt nu een beetje. Maar even om te laten zien dat hij op de hals dus niet onder de deken uit komt:


Afbeelding

En de bevestiging aan de achterkant op het paard: (ik trok de deken opzij om het zichtbaar te krijgen)




Afbeelding

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:02

Ziet er goed uit en die ringetjes vind ik een slimme oplossing.

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:05

Afbeelding

De andere kant ziet er beter uit ;)

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:45

Jij bent handig! :)

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:52

Hihi wel redelijk creatief aangelegd ja :P
Met een beetje hulp van mams hoor Haha. Maar ik heb een prachtig linertje voor dat geld. Alleen hij mag morgen weer af want het is te koud geworden. Mijn princes heeft het te koud :')

De tweede lag eventueel nog klaar zodat hij terug gestuurd kon worden maar die ga ik ook verbouwen. Ik ben echt een zeikerd qua dekens en pasvorm maar dit zit echt prima :D

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kramer liner icm Horseware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:21

Heb je mooi gedaan, met de naaimachine neem ik aan? Maar mij teveel.gedoe haha.