[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:04

RianneH schreef:
Ja hè, ze lijken toch altijd net te klein die deken tassen :P

Een deken die niet past is altijd te duur, dus verstandig toch terug te sturen. Zeker omdat het soms pas duidelijk is hoever de deken niet past wanneer ie gedragen is en dan zakt de waarde direct.


Ja dus hopelijk heb ik het goed gevouwen. Heb een beetje de vouwnaden gevolgd en toen ging het redelijk. Ja ook dat inderdaad. Nu kan ik hem gewoon voor de volle prijs ruilen. Nog even goed gecheckt of ik hem netjes gehouden heb en dat was zo gelukkig. Ben best trots op mezelf. Meestal ben ik echt laks en trek is zo de kaartjes eraf. Deed ik met zn huidige deken van IR. Maar die zit veel te groot en trekt best :'). Maar nee zo deken moet echt echt goed zitten.. en misschien kreeg hij geen last bij zn schoft maar het trok toch net iets te veel bij zn schoft met eten..
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 07-10-20 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:06

Ik blijf het bizar vinden dat mijn Rhino Wug Lite van zeker 6 jaar oud, die ik ook nog eens gewoon in de wasmachine was met blanket wash, nog steeds 100% waterdicht is! Zelfs met dit weer!!!

M'n, ook oude, Rhino Plus lite begint helaas wel door te lekken bij een enorme bui. Die wil ik dus wel vervangen maar die paarse kleur van de nieuwe gaat hem echt niet worden. Overweeg dus nu de amigo bravo plus navy maar blijf twijfelen omdat ik toch wel Rhino fan ben en Amigo toch een andere stof heeft.. Rambo vind ik te duur, principe kwestie..

Josien_

Berichten: 9036
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:11

Een niet passende deken is altijd te duur inderdaad..
Ik ga de Amigo Bravo ook terugsturen, hij past niet zoals de Bravo plus.

Afbeelding
Boven de Bravo en onder de Bravo plus toen hij nog nieuw was 2 jaar geleden. Dekens zijn precies even groot, enkel verschil in de hals en sluiting zo ver ik kon zien :') .
Blijkbaar maakt dat toch een flink verschil.

Aangezien ik graag een 100 grams reserve deken bij wil heb ik nu een shires highlander besteld, mocht dat ook niks zijn dan toch dezelfde als Westhof bestellen! Of die zonder hals eventueel ;) .

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:13

Josien_ schreef:
Een niet passende deken is altijd te duur inderdaad..
Ik ga de Amigo Bravo ook terugsturen, hij past niet zoals de Bravo plus.

[ [url=m/A2hF5w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Boven de Bravo en onder de Bravo plus toen hij nog nieuw was 2 jaar geleden. Dekens zijn precies even groot, enkel verschil in de hals en sluiting zo ver ik kon zien :') .
Blijkbaar maakt dat toch een flink verschil.

Aangezien ik graag een 100 grams reserve deken bij wil heb ik nu een shires highlander besteld, mocht dat ook niks zijn dan toch dezelfde als Westhof bestellen! Of die zonder hals eventueel ;) .


Hey bedankt voor het delen van je foto's! Die van mij zat inderdaad bijna net zo als die van jou. Had ook echt het idee dat er bij geen liner onder zou passen.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 07-10-20 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:16

Sjira schreef:
Ik blijf het bizar vinden dat mijn Rhino Wug Lite van zeker 6 jaar oud, die ik ook nog eens gewoon in de wasmachine was met blanket wash, nog steeds 100% waterdicht is! Zelfs met dit weer!!!

M'n, ook oude, Rhino Plus lite begint helaas wel door te lekken bij een enorme bui. Die wil ik dus wel vervangen maar die paarse kleur van de nieuwe gaat hem echt niet worden. Overweeg dus nu de amigo bravo plus navy maar blijf twijfelen omdat ik toch wel Rhino fan ben en Amigo toch een andere stof heeft.. Rambo vind ik te duur, principe kwestie..


Als je qua tijd nog kan wachten dan vermoed ik dat er misschien volgend jaar wel weer een nieuwe lijn uit komt qua kleur, deze hebben ze ook alweer een paar jaar. Blijf de bruine ruitjes toch het mooiste vinden, maar dat is echt een oude versie.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:03

Iemand ervaring met amigo bravo wug of rhino wug bij een koudbloed? (Dus bredere schouders en hals)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:06

Hier buiten 100gr Rambo op en op stal de Recuptex + oude ongevoerde Rhino.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:48

Afbeelding
Hmm wat vinden jullie. Deze deken valt kwa lengte heel fijn maar kwa van de rug tot aan zn benen naar mijn mening net te kort? Er moeten sowieso wel wat kilos (lees 100 maar dat is niet 1,2,3) af bij hem :')
Afbeelding

Westhof

Berichten: 2919
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:50

HorseTimeXL schreef:
[ [url=m/9WbCYk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmm wat vinden jullie. Deze deken valt kwa lengte heel fijn maar kwa van de rug tot aan zn benen naar mijn mening net te kort? Er moeten sowieso wel wat kilos (lees 100 maar dat is niet 1,2,3) af bij hem :')
[ [url=m/9SHP8e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij lijkt bij de schoft nogal te trekken als hij met zijn hoofd naar beneden staat. Borst lijkt ook wat krap?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:51

Ik vind hem heel strak tonen op z'n schouders, borst en schoft..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:58

Ja nu ik nog een keer inderdaad die foto bekijk.. dat wordt verder kijken... Heb hem voor de zekerheid weer netjes terug gedaan..

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:59

Heb je hem vooraan op de strakste sluiting? Je zou nog kunnen kijken of iets ruimer een optie is, maar vind hem nu ook niet mooi liggen.

Sintara

Berichten: 7444
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:06

Ik vind hem ook te krap tonen zo, wel een vrolijk ding

tantesam
Berichten: 790
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:50

AnimalFriend schreef:
tantesam schreef:
Ik gebruik ook equistop voor mijn deken en houteter, werkt super. Heb ook nog fietsbinnenband om de borstsluitingen van m'n amigo bravo gedaan, dit nav een post hier in het topic. Vandaag een 100gr liner en een hals in mt M besteld, benieuwd of ie past

Bedankt voor het delen van je ervaring, equistop ga ik proberen. Waarvoor heb je die binnenband erom gedaan? Tegen het schuren?

HorseTimeXL schreef:
De amigo is binnen maar twijfel toch een beetje of het zijn model is en ben benieuwd wat jullie vinden. Als hij normaal staat is hij goed en kwa lengte moet hij echt niet groter. Maar als hij hooi eet dan dan vibd ik hem toch trekken bij zijn schoft.. en die vlappen bij zn borst gaan open staan..

[ [url=m/hSl5ej.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DG1ry5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had hetzelfde probleem; lengte oké maar met grazen trok het zo op de schoft. De mijne staat nu onder een Rhino Plus Turnout Ligt, die heeft een v sluiting. Dat werkt erg goed! Heb je zo'n sluiting aan de voorkant al eens geprobeerd? Bij de Amigo dekens bestaat dat idee vgm ook maar dan in de vorm van een disc. Weet alleen niet of het effect precies hetzelfde is?


Mijn paard kan de sluitingen open krijgen, dit helpt goed. De binnenband wordt ook weer ingespoten met het vieze spul.

Ik heb de 0 gr regendeken erop, denk dat ik het weekend 100gr liner eronder doe, zoals meerderen las ik.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:58

Kan morgen nog eens proberen. Maar blijf klein beetje z'n buik onderaan zien haha. Zo lastig als je paard er tussen in zit kwa maat..

Westhof

Berichten: 2919
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:01

HorseTimeXL schreef:
Kan morgen nog eens proberen. Maar blijf klein beetje z'n buik onderaan zien haha. Zo lastig als je paard er tussen in zit kwa maat..

Herkenbaar probleem hoor. Heb je de Pagony Tiger dekens van Divoza al eens geprobeerd? Qua prijs en kwaliteit vergelijkbaar met Epplejeck, maar ligt naar mijn mening een stuk beter, met name bij de borst en schoft.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:45

Nee bedankt voor de tip. Denk dat z'n borst toch wat breder is. Ga denk ik toch nu ook maar voor de 195 variant.

Capriootje

Berichten: 6771
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:05

Hier toch maar de Rambo suprème besteld, de 250 varilayer dus nu nog te warm maar als hij straks geschoren is kan die hem hopelijk direct op. Het ligt hem wel erg mooi zo in stilstand dus ben benieuwd.


Afbeelding

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:08

Mooi spul toch die Rambo’s <3 Hij ligt nog wat stijfjes, maar ik denk dat ie wel past.

Horseloverl
Berichten: 2230
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:22

Hoeveel gram gooien jullie vandaag op?

MarjanB

Berichten: 16533
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:29

Nog steeds 0 gram want hier weinig regen vandaag en niet heel koud. Wellicht van t weekend wat meer, maar dat is even aankijken

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:14

het regent hier flink, maar nog steeds onder de recuptex met een regendeken erover

Tancreda4

Berichten: 24079
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:17

Hier 0 (shet) en Gelderse ook 0 (rhino wug, iets dikker). Beiden de borst eruit geschoren

Sintara

Berichten: 7444
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:09

Ze staat vandaag de hele dag onder de deken, want we hebben de hele dag regen..

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:16

Hier staan ze de hele dag onder een 50 grams met hals. Het plenst bij ons de hele dag en het is 14/15 graden, maar als ze willen kunnen ze ook droog staan.