[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:34


ellepel

Berichten: 47419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:36

dat is weer te warm :o
ja vreselijk hoor.
moet echt met fleece zijn.
maar wel lief dat je even mee zoekt :j

RianneH

Berichten: 28254
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:41

Fleece is een beetje uit de mode, dus kan me voorstellen dat het lastig te vinden is. Heeft krämer geen interessante dekens?

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:46

Capriootje schreef:
Misschien de bucas atlantic? Die ligt hier op een PRE met brede schouders heel netjes. Geen fleece voering maar wel een beetje de stay dry functie. Meer dan andere types zoals ze zeggen.


bucas is hij al een paar keer uitgescheurd .... ;( ;( tot zwaar verdriet van mijn bankrekening

ellepel

Berichten: 47419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:51

RianneH schreef:
Fleece is een beetje uit de mode, dus kan me voorstellen dat het lastig te vinden is. Heeft krämer geen interessante dekens?



vind net deze
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... sdeel-50-g

kijk die heeft wel een lichte voering.
de echt ongevoerde zijn voor mijn ruin nu gewoon te koud.
dus vandaar dat ik fleece zocht.
maar met een dunne voering kan natuurlijk ook.

vind de prijs ook nog wel netjes

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:53

kimwilliam schreef:
Capriootje schreef:
Misschien de bucas atlantic? Die ligt hier op een PRE met brede schouders heel netjes. Geen fleece voering maar wel een beetje de stay dry functie. Meer dan andere types zoals ze zeggen.


bucas is hij al een paar keer uitgescheurd .... ;( ;( tot zwaar verdriet van mijn bankrekening


Alleen bucas heeft stay-dry voeringen, dus als bucas niet werkt moet je van het stay-dry afstappen helaas.

Horseware heeft nu wel een liner die hetzelfde effect claimt te hebben maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik ben heel tevreden over mijn Amigo dekens maar als ie al uit een Bucas scheurt is een new zealand deken misschien beter?

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:09

Misschien zo'n deken van kramer proberen? Die hebben loopsplitten tot de schoft zowat.
Ik heb ze alleen nog niet in het echt gezien

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:11

Capriootje schreef:
Misschien de bucas atlantic? Die ligt hier op een PRE met brede schouders heel netjes. Geen fleece voering maar wel een beetje de stay dry functie. Meer dan andere types zoals ze zeggen.


bucas is hij al een paar keer uitgescheurd .... ;( ;( tot zwaar verdriet van mijn bankrekening[/quote]

Alleen bucas heeft stay-dry voeringen, dus als bucas niet werkt moet je van het stay-dry afstappen helaas.

Horseware heeft nu wel een liner die hetzelfde effect claimt te hebben maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik ben heel tevreden over mijn Amigo dekens maar als ie al uit een Bucas scheurt is een new zealand deken misschien beter?[/quote]

ben al blij als de deken een beetje dezelfde werking heeft als de stay dry...
heb nu 1 van harry's horse erop liggen in maat 215 en dan een groot vallend model bij de hals en een verleng stuk bij de borst dan past zn nek erin. zijn schouders zijn dan wel weer normaal :+

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:39

Capriootje schreef:
Korting is altijd verleidelijk haha. Ik heb bij Dochorse een busse stapmolendeken besteld in softshell. Heb weer alleen een buitenbaan en ga sowieso scheren dus dan is iets op kunnen doen met stappen en licht longe werk toch wel fijn denk ik.


Hoe is die qua model/pasvorm?
Ik heb nu een Rambo 200 grams, maar die is veel te dik...

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:42

Ja ik wilde ook niet te dik, maar kreeg een mailtje vanmorgen van Dochorse dat hij niet meer leverbaar is. Ook van de site af nu, dus heb hem nog niet helaas.

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:49

ellepel schreef:
wat ik enorm mis is een goede regendeken met hals met fleecevoering.
er zijn er zonder voering, maar die zijn nu net te koud voor mijn ruin van 28.
ik kan er maar 1 vinden van premiere en de pasvorm valt me echt tegen.

deze heb ik nu.

[ [url=m/8XYg1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

hij valt klein, de hals is te kort.
zit helemaal een opening bij de borst ..ben niet tevreden.


iemand hier die missschien nog iets weet?


Shires heeft een fijne deken met hals, zit een soort meshvoering aan de binnenkant. Ze zeggen juist voor warm weer maar ik vind em fijn als het wat kouder wordt. Ik kan hem alleen zo snel niet vinden. Pasvorm is echt super!

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:51

Capriootje schreef:
Ja ik wilde ook niet te dik, maar kreeg een mailtje vanmorgen van Dochorse dat hij niet meer leverbaar is. Ook van de site af nu, dus heb hem nog niet helaas.


Oh oliebol, balen...
Dan toch maar eens kijken naar die Rambo softshell...

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:53

Die boden ze me aan in plaats van maar was alleen nog maat M, dat is wel blote billen dan :=

Heb die busse nu alsnog besteld bij Horse top shop ofzo, het gareel heeft hem ook zag ik.

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:59

Oké ben benieuwd hoe die valt en bevalt.
M is hier ook te klein, XL nodig...

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:59

Sintara schreef:
Ik zou zeggen, bij de eerste is de ruimte bij de hals te groot.
En bij de schimmel goed, maar trekt naar achter omdat hij te lang is.
'

Te ruim is de eerste zeker niet. Heb hem vandaag nog eens getest. Besloten hem te houden.

De grijze gaat weer weg. Niet omdat ie te lang is, want dat vertekend heel erg ivm hellende croupe. Maar ik denk echt dat ie te smal is om d'r hals. Misschien sluit ie te hoog.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:07

Mijn paard haar regendeken is na 5 jaar echt niet meer waterdicht helaas. -O- Haalde haar gisteren doorweekt uit het weiland. Gelukkig was het vandaag droog, maar ga straks naar de winkel om een nieuwe deken te halen.

De regendeken die ik nu heb is de Bucas Freedom Turnout. Maar zit te twijfelen om de Bucas Irish Turnout te bestellen omdat daar liners en een hals onder kan doen. Mochten haar andere dekens ook niet passen, vind ik het misschien wel net zo handig om met liners te werken.

Maar kan de Irish Turnout nu al wel op of is het echt nog te warm? Deze is 50 gram.. Ze is nog niet geschoren, maar denk binnen 2 weken wel.

Of adviseren jullie nog een andere deken? Heb gekeken naar de Smartex, maar dan moet ik waarschijnlijk uiteindelijk ook nog met onderdekens gaan werken. Of de Power Turnout Extra, die heeft wel de meeste wijde range van temperaturen wanneer deze op kan. Maar moet wel even slikken van het bedrag voor 1 deken. :o

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:13

voor mij mag het zelfs een stal deken zijn met stay dry functie ... dan leg ik er wel een regendeken over als het regent

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:39

kimwilliam schreef:
voor mij mag het zelfs een stal deken zijn met stay dry functie ... dan leg ik er wel een regendeken over als het regent


Het gaat mij inderdaad nu om een regendeken, want die is lek. Maar twijfel of ik er 1 doe waar ik een hals en liners aan vast kan maken voor de rest van de winter of gewoon een simpele.

Ik had er 1 gevonden die geschikt leek, echter is deze 50 gram gevuld en ik ben benieuwd of dat niet te warm is?

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:42

Kaitlyn schreef:
kimwilliam schreef:
voor mij mag het zelfs een stal deken zijn met stay dry functie ... dan leg ik er wel een regendeken over als het regent


Het gaat mij inderdaad nu om een regendeken, want die is lek. Maar twijfel of ik er 1 doe waar ik een hals en liners aan vast kan maken voor de rest van de winter of gewoon een simpele.

Ik had er 1 gevonden die geschikt leek, echter is deze 50 gram gevuld en ik ben benieuwd of dat niet te warm is?


ik bedoelde het op mijn eerdere bericht :D :D

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:43

kimwilliam schreef:
voor mij mag het zelfs een stal deken zijn met stay dry functie ... dan leg ik er wel een regendeken over als het regent


Zoals eerder gezegd is Bucas de enige met die functie en dat is geen optie zeg je, weet niet welke modellen je hebt gepast maar dan moet je toch eisen bijstellen helaas.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:44

kimwilliam schreef:
Kaitlyn schreef:

Het gaat mij inderdaad nu om een regendeken, want die is lek. Maar twijfel of ik er 1 doe waar ik een hals en liners aan vast kan maken voor de rest van de winter of gewoon een simpele.

Ik had er 1 gevonden die geschikt leek, echter is deze 50 gram gevuld en ik ben benieuwd of dat niet te warm is?


ik bedoelde het op mijn eerdere bericht :D :D


Oh blond.
Ik snapte het al niet zo goed. :')

Hopelijk heeft iemand anders dan antwoord op mijn vraag. :D

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:44

Kaitlyn schreef:
Het gaat mij inderdaad nu om een regendeken, want die is lek. Maar twijfel of ik er 1 doe waar ik een hals en liners aan vast kan maken voor de rest van de winter of gewoon een simpele.

Ik had er 1 gevonden die geschikt leek, echter is deze 50 gram gevuld en ik ben benieuwd of dat niet te warm is?


Ik denk dat 50 gram prima is, hier een ongeschoren PRE onder de bucas irish en dat is prima voor hem.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:52

ellepel schreef:
wat ik enorm mis is een goede regendeken met hals met fleecevoering.
er zijn er zonder voering, maar die zijn nu net te koud voor mijn ruin van 28.
ik kan er maar 1 vinden van premiere en de pasvorm valt me echt tegen.

deze heb ik nu.

[ [url=m/8XYg1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

hij valt klein, de hals is te kort.
zit helemaal een opening bij de borst ..ben niet tevreden.


iemand hier die missschien nog iets weet?


Dekens van Nika horse products! Mooie pasvorm, ook fleece gevoerd, ook met afneembare of vaste hals en mooie prijs. Zou alleen niet voor de 1680dernier gaan, die was bij mij niet waterdicht. De 1200 dernier heb ik inmiddels al een paar jaar en nog steeds heel en waterdicht. Ben zelf alleen geen van fellere kleurtjes en Nika wel maar dat is persoonlijk.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:59


MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:04