[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:33

heeft iemand de tip waar ik de bucas buzz off rain zonder hals nog kan kopen in maat 6.6 / 195?

Zebra of classic kleur maakt mij niet uit, als het maar zonder hals is en wel de waterdichte rug dus.
Ik zoek me suf, maar helaas kan ik hem niet vinden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:21

Ik twijfel heel erg over de maat van Bucas. Heb toch besloten om voor de Bucas Power turnout te gaan. Wordt een rib uit mn lijf maar goed. Hij heeft nu een imperial ride deken van 195. Die is voor hem eigenlijk veel te groot, denk wel 10 cm. Maar zou de 183 dan te kort zijn of zal ik dan beter voor de 190 kunnen. Is een mooie tussen maat.


Afbeelding
Hier had hij 1 van epplejeck 3n dan zie je aan de achterkant ook dat hij wat ruim valt.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:22

190 :) Maar ik zou kijken of je beide kan bestellen en en dan eentje terugsturen?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:43

Ja goeie. Ben wel als de dood dat ik hem vies maak maar denk dat ik een eind kom haha.

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:06

HorseTimeXL schreef:
Ja goeie. Ben wel als de dood dat ik hem vies maak maar denk dat ik een eind kom haha.


2 bestellen is echt fijner, mocht je twijfelen en de ander is het helemaal niet dan kun je tenminste een goede beslissing maken.

Even een dekbedhoes of beddenlaken eronder doen bv, lekker groot dan blijft ie wel schoon!

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:16

HorseTimeXL schreef:
Ik twijfel heel erg over de maat van Bucas. Heb toch besloten om voor de Bucas Power turnout te gaan. Wordt een rib uit mn lijf maar goed. Hij heeft nu een imperial ride deken van 195. Die is voor hem eigenlijk veel te groot, denk wel 10 cm. Maar zou de 183 dan te kort zijn of zal ik dan beter voor de 190 kunnen. Is een mooie tussen maat.


[ [url=m/5RGXCM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier had hij 1 van epplejeck 3n dan zie je aan de achterkant ook dat hij wat ruim valt.


Waarom bestel je niet de dekenmaat meetlint van bucas? Dan heb je in een keer de goede maat.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:54

Rosje8 schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ja goeie. Ben wel als de dood dat ik hem vies maak maar denk dat ik een eind kom haha.


2 bestellen is echt fijner, mocht je twijfelen en de ander is het helemaal niet dan kun je tenminste een goede beslissing maken.

Even een dekbedhoes of beddenlaken eronder doen bv, lekker groot dan blijft ie wel schoon!


O bedankt. Een beddenlaken is een goed idee!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:19

Doen jullie morgen de deken weer op. Hier verwachten ze best flink regen..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:59

Ik doe er meestal een dunne cooler onder met passen die aan de bovenkant schoon is.

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:08

Ik heb vandaag ook nieuwe deken gepast, had 2 maten besteld maar nr 1 zat perfect, dus ander mag ongepast retour.
Het is de 0gr bravo geworden, ik ga met liners werken. Iemand die een fleece liner gebruikt? Lijkt mij wel fijn als het toch beetje inregent bij de schouders. Mijn 50gr amigo welke met fleece is gevoerd voelt altijd lekker droog van binnen als het warm en nat weer is.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:25

tantesam schreef:
Ik heb vandaag ook nieuwe deken gepast, had 2 maten besteld maar nr 1 zat perfect, dus ander mag ongepast retour.
Het is de 0gr bravo geworden, ik ga met liners werken. Iemand die een fleece liner gebruikt? Lijkt mij wel fijn als het toch beetje inregent bij de schouders. Mijn 50gr amigo welke met fleece is gevoerd voelt altijd lekker droog van binnen als het warm en nat weer is.


We kunnen elkaar de handschudden. Heb een mooie aanbieding gevonden via marktplaats. En vond hoe duur die Bucas ook is behoorlijk veel reacties dat die vrij snel of iets lek werd. Of dat paarden niet warm meer aanvoelen rond de 0 graden. En dan vind ik 220 toch een dure hok En de Amigo erg goeie verhalen. En die liners lijken me ook prima gezien ik ook niet weet hoe mijn paard de eerste winter buiten reageert.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:53

HorseTimeXL schreef:
Doen jullie morgen de deken weer op. Hier verwachten ze best flink regen..


Nee, vind de temperatuur echt nog te hoog. Ze kan hele dag eten en schuilen als ze wil. Maar mijn paard heeft het gelukkig niet snel koud. Morgen denk ik wel de vliegendeken af ivm meer wind , helaas hebben wij hele nare steekvliegen nog die dol zijn op het weer van afgelopen dagen...

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:59

HorseTimeXL schreef:
Ik twijfel heel erg over de maat van Bucas. Heb toch besloten om voor de Bucas Power turnout te gaan. Wordt een rib uit mn lijf maar goed. Hij heeft nu een imperial ride deken van 195. Die is voor hem eigenlijk veel te groot, denk wel 10 cm. Maar zou de 183 dan te kort zijn of zal ik dan beter voor de 190 kunnen. Is een mooie tussen maat.


[ [url=m/5RGXCM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier had hij 1 van epplejeck 3n dan zie je aan de achterkant ook dat hij wat ruim valt.
goede keuze en ook mooi op tijd. De mijne heeft hem alweer op (zodra het 15 graden wordt snachts rond de 10 doe ik hem op). Ik las sommige mensen die hem midden in de winter (dec-feb) hadden aangeschaft en dat hun paard het dan koud had, dan denk ik ja, zo werkt het niet, ze moeten qua vacht echt aan deze dekens wennen dan kan je er heel de winter mee doen...

Bij de mijne viel bij andere dekens 195 ook ruim maar de 198 (6.6) past hem perfect. Elk paard heeft een andere maat.

Heb hem sinds twee jaar en het is me de rib uit het lijf meer dan waard. Zelf gewassen met de shampoo (meer dan op de verpakking staat en hij is nog steeds waterdicht :) )

Nooit meer zo vaak dekens wisselen en voor dat geld van al die dekens die ik vroeger had zou ik nu nog een Bucas erbij kunnen kopen :D

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:00

san4nie schreef:
Klopt. Die 206 was nog van vorige paard en inderdaad eigenlijk te groot voor deze. Heb die liner nooit gebruikt, maar al wel een poos liggen.
Wat ik er nu bij koop is dus een maat kleiner. Maar die Rambo’s zijn zo duur dat ik liever niet zomaar even nieuwe koop. :o


Nee snap ik, maar als ze nog in goede staat zijn zou je ze misschien op MP kunnen verkopen en dan kan je misschien dat geld investeren in een deken in de goede maat? En ook naar die liners is veel vraag....je kunt het natuurlijk even proberen, als het erg uitsteekt weet je genoeg :j Hoeveel grams is je liner?

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:04

tantesam schreef:
Ik heb vandaag ook nieuwe deken gepast, had 2 maten besteld maar nr 1 zat perfect, dus ander mag ongepast retour.
Het is de 0gr bravo geworden, ik ga met liners werken. Iemand die een fleece liner gebruikt? Lijkt mij wel fijn als het toch beetje inregent bij de schouders. Mijn 50gr amigo welke met fleece is gevoerd voelt altijd lekker droog van binnen als het warm en nat weer is.


Toen ik mijn paard kocht had ie ook zo’n amigo met fleecevoering. Hij kreeg daar snel de kriebels van: er gaat haar in gaat zitten. Hij jeukte en beet regelmatig in die deken... :') Hij was in 1 seizoen uit die deken gegroeid en ben toen overgestapt op de bravo juist ivm de gladde voeringen en liners. Maar elk paard is weer anders...die Van mij vond dat fleece niks

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:11

Ben bang dat het niet uit kan om deze te verkopen en anderen weer te kopen. Ze zijn nog goed, maar wel echt oud al. En waterdicht, dat weet je maar nooit zeker als je tweedehands weer koopt.
Het is 200 gram.
Maar zal ze eerst weer eens gaan passen. Hij is dit jaar flink veranderd.

Voor wie het vroeg, ik heb nog steeds de 0 grams op. Geen gevoelige rug en opgetrokken buik, wat ie snel heeft met kou en regen. Maar hier in het noorden is het altijd wel wat koeler en meer wind. Dat kan nog best wat schelen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:43

Ik net ook de regendeken weer opgegooid. Vannacht zakt de temperatuur een geven ze weer regen dus dan kan hij die wel weer gebruiken. De Bucas heb ik ingeruild voor een amigo by horseware deken hopelijk bevalt die beter :+ Vind het in ieder geval wel een mooi kleurtje, pasvorm van bucas lijkt bij mijn paard wel iets beter te liggen maar dit is ook prima. Komende maand ergens word hij toch geschoren dan komen de shires er weer op Afbeelding

En dan de Bucas waar ik zo boos op ben ter vergelijking :+
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:44

Die van mij heeft vandaag zonder gestaan maar nu weer op. Ze hebben geen mogelijkheid om te schuilen op de wei en staat altijd flink eind op stal. Heeft 0 grams op en staat s nachts op stal

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:48

Hier nu op stal zonder en morgen buiten de ingevoerde Rambo’s er op.

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 06:53

Pallatin schreef:
tantesam schreef:
Ik heb vandaag ook nieuwe deken gepast, had 2 maten besteld maar nr 1 zat perfect, dus ander mag ongepast retour.
Het is de 0gr bravo geworden, ik ga met liners werken. Iemand die een fleece liner gebruikt? Lijkt mij wel fijn als het toch beetje inregent bij de schouders. Mijn 50gr amigo welke met fleece is gevoerd voelt altijd lekker droog van binnen als het warm en nat weer is.


Toen ik mijn paard kocht had ie ook zo’n amigo met fleecevoering. Hij kreeg daar snel de kriebels van: er gaat haar in gaat zitten. Hij jeukte en beet regelmatig in die deken... :') Hij was in 1 seizoen uit die deken gegroeid en ben toen overgestapt op de bravo juist ivm de gladde voeringen en liners. Maar elk paard is weer anders...die Van mij vond dat fleece niks


Dat is idd waar ik ook bang voor ben, goed te horen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 07:16

Ik ben ook gestopt met fleecevoeringen, glad is veel fijner voor de vacht.
Ik heb een fleeceliner van Horseware maar ik gebruik ik eigenlijk nooit.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:01

Muze schreef:
Weet iemand of er verschil zit tussen pasvorm van Rhino en amigo?
Met name qua hals/ breedte?

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:57

Van wat ik heb gemerkt zitten niet eens alle amigos hetzelfde..
Mijn Rhino heeft een halve hals en zit daardoor ook echt anders bij de hals. Qua lengte op de buik is de Rhino korter..

Wat betreft de ruglengte /maat komen mijn Rhino en amigo goed overeen

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:52

Ik vind Rhino aan de voorkant wat ruimer vallen dan Amigo.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:25

Paard staat nu binnen te drogen, twijfel of ik straks de deken zonder voering zal opgooien of die met fleece, ze mag wel een wintervacht kweken, maar als ze in de regen staat valt ze meteen zo in