[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:32

Ondanks het feit dat mijn paard net het niet koud had, wel de deken op gedaan om 9u.. Omdat het vanacht best wel lang gaat regenen hier. Maar ik stond wel te twijfelen hoor. Morgenochtend gaat hij sowieso weer af, en ik denk tot donderdag avond

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:18

hier vanavond geschoren. Staat nu onder een regendeken met de bucas recuptex eronder. Ik heb nu een tshirtje aan.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:35

san4nie schreef:
Patt schreef:


Onder de Amigo Wug kun je gewoon de horseware liners gebruiken. Die blijven prima liggen ook al bevestig je ze alleen aan de achterzijde aan de ringen. Liners in een wug model ga je moeilijk vinden ben ik bang.


Dit wilde ik ook net vragen! Dank.

Heb sinds vorige week een wug op en het bevalt tot nu toe echt goed. Gewone dekens regenen toch altijd wat in op de hals/ schouder bij veel harde regen.

Past een 206 cm liner ook onder een 198 wug? Of zal dat aan de achterkant toch wat uitsteken?

Edit: typo


Beter de liners dezelfde maat houden als de dekens. Als ze inderdaad uit gaan steken dan krijg je een natte onderdeken die ook nog verder naar binnen toe nat optrekt.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:36


Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:37

Gaat die rits niet irriteren?

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:38

Capriootje schreef:
Regenen de wug dekens dus echt minder in?

Van de week was de schouder/borst flink nat onder de gewone Rhino lite. Niet heel erg maar de liner die eronder lag was ook doorweekt. Te paard laten drogen doe ik sowieso het liefste maar als het wel kouder is en paard geschoren is, toch wat minder comfortabel voor hem.


Je zou bij je huidige deken een halsdeel aan kunnen schaffen voor de erg natte dagen dan regent de deken ook niet in.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:46

Saaams schreef:
Gaat die rits niet irriteren?


Ja twijfelde ik ook een beetje. en of die dekens binnenin wel blijven liggen als hij gaat rollen oid. En hij houd ook wel van spelen met z'n vriend haha. Dan wordt het toch sparen voor de power turnout denk ik of een goede deal vinden op marktplaats :')

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:06

November108 schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik snap echt niet dat Bucas nog altijd als HET dekenmerk wordt gezien. Wat een rommel! Een nieuwe regendeken, heeft hij vorig jaar 2 dagen op gehad en is gewassen met Bucas product en hij staat er verdorie nat onder. Dat is al het zoveelste paard die ik nat onder een bucas uithaal. Had de deken het voordeel van de twijfel gegeven. Geef mij dan maar mn shires dekens die zijn stuk goedkoper en echt waterdicht -:(-

De ruitershop hier is dicht en heb nu geen reserve regendeken. Binnen zetten gaat niet en hij gaat niet in de stal staan met regen. Ben echt boos nu :+


Denk dat ie dan echt niet goed gewassen is...
Dan gaan ze inderdaad lek (te heet wassen smelt de coating, niet goed het proces volgen zorgt ervoor dat hij niet meer goed waterdicht wordt etc)
Waarom heb je hem eigenlijk laten wassen na 2 dagen dragen?


Goh de wasserij waar ze zijn geweest wassen bucas met Bucas producten en ik zeg er altijd bij dat mijn dekens weer waterdicht moeten worden gemaakt. Bij geen enkele andere deken problemen en bij deze wel. Ook veel andere paarden die ik ken waaronder verschillende wasserettes en ook allemaal lek.

Waarom na 2 dagen gewassen... Omdat mijn paard super graag in de modder ligt te rollen en alle dekens bruin zijn ipv blauw bijvoorbeeld. Ik ga dat niet zo terug in de kast leggen :')

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:16

Joliieeenn schreef:
November108 schreef:

Denk dat ie dan echt niet goed gewassen is...
Dan gaan ze inderdaad lek (te heet wassen smelt de coating, niet goed het proces volgen zorgt ervoor dat hij niet meer goed waterdicht wordt etc)
Waarom heb je hem eigenlijk laten wassen na 2 dagen dragen?


Goh de wasserij waar ze zijn geweest wassen bucas met Bucas producten en ik zeg er altijd bij dat mijn dekens weer waterdicht moeten worden gemaakt. Bij geen enkele andere deken problemen en bij deze wel. Ook veel andere paarden die ik ken waaronder verschillende wasserettes en ook allemaal lek.

Waarom na 2 dagen gewassen... Omdat mijn paard super graag in de modder ligt te rollen en alle dekens bruin zijn ipv blauw bijvoorbeeld. Ik ga dat niet zo terug in de kast leggen :')


Heb mijne bij een inmiddels niet meer bestaande wasserij laten wassen en gelukkig niets aan de hand, maar wasserijen verpesten de Bucas dekens wel erg vaak is mijn ervaring... Vooral te heet wassen of de droger in en dat de coating dan smelt, dan is je deken meteen rijp voor de vuilnisbak :(
Durf ze daarom eigenlijk ook niet te laten wassen :'). Maar dat doe ik dan ook echt niet elk jaar haha!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 02:52

Mijn bucas is al jaren gewoon waterdicht. Maar ik laat mijn dekens nooit wassen, als ze echt vies zijn dan zet ik de spuit erop. Ze zijn toch na 1 dag alweer vies ;)

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:27

Zouden jullie met mij mee willen kijken? Ik twijfel of ik de deken dit jaar niet te smal vind van voren. Ene dag lijkt hij te smal, andere dag vind ik het meevallen :+ Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:33

Wel handige pose! De deken is in elk geval te lang, zo lijkt het althans. Te smal vind ik lastig te beoordelen.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:36

RianneH schreef:
Wel handige pose! De deken is in elk geval te lang, zo lijkt het althans. Te smal vind ik lastig te beoordelen.

Hij lijkt op deze foto inderdaad wat lang, snap de gedachte. Vind het in het echt een ander beeld en een kleiner is echt te kort..

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:41

Dat maakt foto’s altijd lastig hoor, het kan toch verrekenen.

Heb je zelf het gevoel dat ie de deken krap vindt vooraan?

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:17

Deken ziet er inderdaad te lang uit. Als het paard met het hoofd naar beneden staat, hoe ligt de deken dan?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:36

Ik heb vandaag toch de deken maar weer af gedaan. Had het toch best warm en morgen wordt het ook redelijk droog plus 18/19 graden.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:43

Hier ook maar 1 dag op gehad. Deken van qhp zonder fleece besteld, hopelijk krijg ik die uiterlijk donderdag binnen...

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:46

Hier ook hoor, rond 1 uur knapte het heel erg op en het zou ook vannacht goed moeten blijven, dus deken af en die blijft komende nacht af.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:28

Hier vanmorgen ook af en laat ik hem ook af vannacht en morgen :)

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:38

Weet iemand of er verschil zit tussen pasvorm van Rhino en amigo?
Met name qua hals/ breedte?

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:17

Hier ook deken af vandaag. Vannacht gaat het wel nog regenen hier dus misschien toch opleggen aangezien hij niet in de stal gaat staan
.

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:48

san4nie
[quote="Patt
[quote="Pallatin schreef:
Ik hoop dat hier iemand is met tips: welke liners passen er goed onder een amigo wug? Ik zoek het liefste ook een liner in een wug model, bij voorkeur 100 gram. Weet iemand zoiets te vinden? Liefst in Nederland?


Onder de Amigo Wug kun je gewoon de horseware liners gebruiken. Die blijven prima liggen ook al bevestig je ze alleen aan de achterzijde aan de ringen. Liners in een wug model ga je moeilijk vinden ben ik bang.[/quote]

Dit wilde ik ook net vragen! Dank.

Heb sinds vorige week een wug op en het bevalt tot nu toe echt goed. Gewone dekens regenen toch altijd wat in op de hals/ schouder bij veel harde regen.

Past een 206 cm liner ook onder een 198 wug? Of zal dat aan de achterkant toch wat uitsteken?

Edit: typo[/quote]
Ik heb heb ook ook een amigo bravo in 206 met een 206 liner....ik denk dat een 206 Liner onder een deken in 198 wel gaat uitsteken, dat wordt denk ik nat.
@ Patt, ik ga m’n liner dan gewoon eens proberen onder de wug, maar ik had liever een wug achtige lines gehad omdat de rand van de liner verder in het seizoen zo’n groef in z’n manenkam geeft. Ik heb overigens met wat zoeken toch nog zo’n wug liner gevonden. Mocht het met de horseware liner niks worden dan bestel ik deze
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:30

Hmm ja, kan me voorstellen dat dat uit gaat steken. Jammer wel. Heb nog een nieuwe 206 liner liggen. Ook nog 2 206cm gevoerde Rambo’s. Maar nu dus een 198 wug er bij gekocht, die echt mooi ligt.

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:56

san4nie schreef:
Hmm ja, kan me voorstellen dat dat uit gaat steken. Jammer wel. Heb nog een nieuwe 206 liner liggen. Ook nog 2 206cm gevoerde Rambo’s. Maar nu dus een 198 wug er bij gekocht, die echt mooi ligt.

Voor hetzelfde paard Sannie? Want waren die Rambo’s dan al te groot? Ik heb de wug besteld in 206 omdat hij van amigo en Rambo Rhino ook 206 heeft. Kun je die liner niet meer terugbrengen als ie nog nieuw is?

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:13

Klopt. Die 206 was nog van vorige paard en inderdaad eigenlijk te groot voor deze. Heb die liner nooit gebruikt, maar al wel een poos liggen.
Wat ik er nu bij koop is dus een maat kleiner. Maar die Rambo’s zijn zo duur dat ik liever niet zomaar even nieuwe koop. :o