[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:56

Ah, dat zou natuurlijk kunnen :+ daar had ik helemaal nog niet aan gedacht :+
Deken zat bij mijn paard dus ik weet eigenlijk helemaal niet welk type het is. Ik ga op zoek naar een andere horseware deken waar ze wel onder kunnen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:26

Dan ben je zeker dat het goed gaat!

Hier gaat de net geschoren toch ook maar onder de katoenen deken vannacht , is gloeiend heet onder de regendeken...
Raar idee...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:48

Ja snap ik heel goed Nouvel. Het is nu gewoon zo lastig. Het waaide vanavond heel erg maar het voelde niet kout aan.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:06

Hier ook al 2 weken aan het twijfelen om de Bucas recuptex onder mijn 0g regendeken te leggen bij mijn paard met artrose. Maar nu is het weer 15-20 graden, dus hij krijgt momenteel nog niks extra op >;)

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:17

CalipsoLover schreef:
Hier ook al 2 weken aan het twijfelen om de Bucas recuptex onder mijn 0g regendeken te leggen bij mijn paard met artrose. Maar nu is het weer 15-20 graden, dus hij krijgt momenteel nog niks extra op >;)


Ah, ook al een senior? Daarom ben ik dit jaar ook maar op dekenjacht gegaan. :=

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:21

Bagheera_206 schreef:
CalipsoLover schreef:
Hier ook al 2 weken aan het twijfelen om de Bucas recuptex onder mijn 0g regendeken te leggen bij mijn paard met artrose. Maar nu is het weer 15-20 graden, dus hij krijgt momenteel nog niks extra op >;)


Ah, ook al een senior? Daarom ben ik dit jaar ook maar op dekenjacht gegaan. :=

Helaas geen 'echte' senior, 17 jaar en met 15 jaar al gevorderde artrose in de rug. :(:) Wel lekker op pensioen dus. Heeft altijd dekens gedragen, krijgt als het echt koud is een 200g op, zijn recuptex doe ik meestal onder zijn deken hier en daar als het wat vriest of als ik merk dat die 200g net nog te warm is.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:02

He gadsie! Dat is al vroeg artrose zeg. -O- Wel fijn dat die dekens dan goed helpen. :)

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:30

Deken langs gebracht bij EJ. Ze doen alleen wassen op maandag en de wasservice komt maar 1x per week langs. Ik kan hem maandag 2 november weer ophalen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:50

Laten jullie de deken af vanavond morgen? Heb gelukkig vanaf vandaag ook de 0 gram van pagony deken. Dus kan eventueel die op doen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:58

Wat een vervelend weer... Het is warm maar de regen komt hier met bakken uit de lucht gevallen. Heb maar gewoon de regendeken op laten liggen en vannacht komt er nog een katoenen deken onder. Ondanks dat hij geschoren is heeft hij het echt te warm met een liner eronder.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:06

HorseTimeXL schreef:
Laten jullie de deken af vanavond morgen? Heb gelukkig vanaf vandaag ook de 0 gram van pagony deken. Dus kan eventueel die op doen.


Het is echt wel warm, af en toe een flinke bui vandaag maar morgen gelukkig droger.
Hier blijft hij dus af. Morgenavond weer de regendeken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:17

Ik heb de deken vannacht afgelaten. Het was gisteravond nog 17 graden op stal. Vanochtend trof ik een verkleumde pony aan :\ Deken snel weer omgedaan en blijft ook om aan.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:31

Hm kijk wel even hoe die voelt. Heb morgen half 3 les dus als die echt verkleumd is kan ik hem altijd op doen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:48

Ik laat me vannacht af, maar mijn paardje is ongeschoren en staat snachts op stal.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:51

Ja die van mij ook inderdaad.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:08

Vanmorgen af gedaan en morgen blijft hij ook af..

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:17

Ik doe hem vanacht toch maar wel op. Het wordt 8 graden, en als er dan toch stiekem wat regen valt is ze stijf als wat morgen. En ik wil juist dit weekend weer voor het eerst in weken erop stappen :o..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:49

Poe wat een lastig weer...
Hier nu beide onder de wat dikkere ongevoerde dekens, de rhino’s.
Zelfs de geschoren was daar nog zo warm onder dat ik geen 100 op durfde te doen.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:59

Ik meld me ook hier. Sinds 3 maanden een eigen pony, een Spanjaard (maar absoluut niet het type Spanjaard qua PRE, Andalusiër enz.), met een dunne vacht. Hij maakt geen erge wintervacht aan.

Ik twijfelde om hem een deken op te leggen, ook omdat hij dus geen dikke wintervacht heeft en dus voor dat doel geen deken om hoeft. Tijd zonder deken laten staan (ook door sloopmaatje in de paddock), maar ik merkte dat zijn benen en oren koud werden en dat hij iets begon in te vallen. Dus nu toch maar onder een 0 grams regendeken, en daar doet hij het prima onder. Inmiddels zitten er 2 scheuren in, maar daar had ik een sloopdeken voor :+

Twijfelde nu ook of ik de deken op of af zou doen, gister was het echt warm maar omdat hij gewoon een dunne vacht heeft heb ik de deken toch op gelegd. Nu vond ik het alweer kouder worden, met best een frisse wind dus ook nu weer de deken op! Ze staan 's nachts op stal maar ik kan niet in de ochtend komen voordat ze naar buiten gaan, en aangezien het best behoorlijk regent als ze in de paddock zonder schuilmogelijkheid staan liever even een dekentje op dan dat hij zichzelf echt warm moet gaan houden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:07

Ik was met op stal en het was prima te doen dus lekker afgelaten. Kwam een zandmonster tegen haha, hij heeft er goed gebruik van gemaakt.

Jolinca
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:25

Oke hier ben ik dan. Ik zit ergens mee, mijn paard staat overdag met 220 gram buiten (ja het vriest hier en er ligt sneeuw) maar als ik met hem aan werk moet dan laat ik dit uiteraard af en gooi ik een fleecedeken om.

Maar echt hij zweet als een malle ontzettend nat maar ben bang dat als ik hem zonder fleecedeken laat lopen het ook niet goed gaat.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:28

Scheren? Of die Bucas dekens die je ook op een nat paard kan leggen?

Hier staat alles nu zonder deken, maar zijn ongeschoren of alleen stuk hals geschoren dus die hebben het niet koud nu.

Wat is jullie ervaring met halsdekens en lange manen? Ik overweeg mijn merrie helemaal te scheren maar dan moet ze straks in de winter wel een halsje op. Maar zou het zonde vinden als haar manen daar onder lijden :o

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:31

Iemand ervaring met de bucas recuptex turnout?
De waterdichte variant? Ik twijfel. Aangezien ik een gewone variant heb die onder de smartex kan.
Maar is nu nog te warm om die eronder te leggen.. maar met de buien is de recuptex zelf niet waterdicht.

Maar €280 voor een deken.. is ook niet te verantwoorden thuis :Y)

Pony heeft artrose en reageert erg fijn op therapie producten.

cayenne123
Berichten: 344
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:34

Maartje_M schreef:
Scheren? Of die Bucas dekens die je ook op een nat paard kan leggen?

Hier staat alles nu zonder deken, maar zijn ongeschoren of alleen stuk hals geschoren dus die hebben het niet koud nu.

Wat is jullie ervaring met halsdekens en lange manen? Ik overweeg mijn merrie helemaal te scheren maar dan moet ze straks in de winter wel een halsje op. Maar zou het zonde vinden als haar manen daar onder lijden :o

Ik ken meerdere paarden die manen verloren zijn door een halsdeken. Erg zonde, de achterkant van de manen richting de schoft zijn erg dun geworden. Maar ik snap dat je een halsje op wilt doen. Ik sla meestal de hals terug zodra mijn paard naar binnen gaat.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:26

Hier staan ze niet binnen dus dat is geen optie... van een gewone deken wordt dat stukje manen ook al dun, dus vandaar dat ik vrees voor een echte halsdeken