[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:50

Veel stiller dan die ga je niey vinden of je bent heel veel geld kwijt. Misschien een mannen scheer apparaat voor het geluid te wennen? Die zijn vaak aardig stil

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:01

De Moser Max is vrij stil, zeker omdat je een stille en luidere stand hebt.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:40

Jackytje schreef:
De Moser Max is vrij stil, zeker omdat je een stille en luidere stand hebt.


De sectolin tondeuse is veel stiller dan de moser Max. Uiteindelijk wordt het trainen met iets wat later ook gebruikt kan worden. Zeker niet de meest luide nemen maar een sectolin tondeuse moet echt trainbaar zijn want die maakt amper geluid. Toen ik mijn merrie kreeg kon ik niet eens met m’n handen fatsoenlijk aan de oren zitten. Dat getraind, toen de schaar getraind en daarna de tondeuse. Na een half jaar kon ik haar oren ed bijwerken zelfs zonder halster om gewoon los op stal. Alle prikkels wegnemen helpt niet perse altijd beter.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:12

Heiniger Xplorer.. die kost Wel wat meer.

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:18

Volgens mijn merrie is die Sectolin toch echt een luidruchtig paardetend monster :+ Ik wil de stapjes graag zo klein mogelijk maken, maar als ze er niet nog iets stiller zijn, dan wordt het gewoon een Sectolin.

De heiniger xplorer is voor zover ik kan vinden een gewone grote scheermachine?

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:22

Ja klopt dat is een grote. De sectolin vindt mijn merrie inmiddels een eitje maar de moser Max is toch altijd eerst wel weer even spannend. Met name ook door het snoer. Als je het geld ervoor hebt zou ik gaan voor de Heiniger saphir. Klein genoeg voor opscheren en sterk genoeg voor het hele paard. En draadloos. Dat is ook super handig bij een beetje wat angstiger paard. Ik had de sectolin al en geen budget voor de saphir en ben tevreden met de moser Max. Maar de saphir staat nog wel op de verlanglijst.

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:28

Saphhir is idd heel fijn en stil maar niet goedkoop

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:33

Jester_ schreef:
Saphhir is idd heel fijn en stil maar niet goedkoop


Ohja deze bedoelde ik :')
Laten we het op de warmte houden

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:05

Is de Saphir qua geluid vergelijkbaar met de Sectolin?

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:11

Goedkoper dan moser max iets vinden voor stukjes race streep/
Jacht model lukt denk ik niet he?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:59

Van de sectolin weet ik db niet. De Saphire is 70db.
Mijn heiniger Xplore is 65 db en dat vond ik vrij zacht geluid voor een scheerapparaat.

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:25

pluisje88 schreef:
Jackytje schreef:
De Moser Max is vrij stil, zeker omdat je een stille en luidere stand hebt.


De sectolin tondeuse is veel stiller dan de moser Max. Uiteindelijk wordt het trainen met iets wat later ook gebruikt kan worden. Zeker niet de meest luide nemen maar een sectolin tondeuse moet echt trainbaar zijn want die maakt amper geluid. Toen ik mijn merrie kreeg kon ik niet eens met m’n handen fatsoenlijk aan de oren zitten. Dat getraind, toen de schaar getraind en daarna de tondeuse. Na een half jaar kon ik haar oren ed bijwerken zelfs zonder halster om gewoon los op stal. Alle prikkels wegnemen helpt niet perse altijd beter.

Heb de Sectolin SE210 (dacht ik) ook en is mij eigenlijk niet zo hard opgevallen. Maar mijn ruin flipte met een normaal scheerapparaat voor paarden, met de Moser lukt het met wat geduld zonder problemen. Maar ik scheer wel enkel de benen.

Ik denk nog altijd dat geduld de sleutel is naar succes. En vooral niet kwaad worden en de goede momenten uitgebreid belonen. Wat ik hier ook echt een uitkomst vind is zo'n Horslyx. Die zet ik neer tijdens het scheren. Paarden vinden het zo lekker dat ze er aan blijven likken en staan dan flink stil. :D

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:55

Ik denk dat je beter kan beginnen met gewoon een apparaat met redelijk wat geluid voor het wennen, dan valt alles erna alleen maar mee

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:01

Voor degene die nog met de Sectolin SE-200 scheren. Vandaag een mail ontvangen van Sectolin dat ze door de voorraad van de scheermessen zijn hiervoor en dat deze ook niet meer binnen komen. Dus mocht je hem gebruiken, probeer dan nog bij een winkel wat messen te krijgen.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:17

Oh echt? Dat is balen. Heb nog 1 nieuw kopje liggen. Heb met de eerste heel lang gedaan maar misschien moet ik toch maar kijken of ik er nog 1 krijg.
Geen idee waar ze zo in de winkel nog te koop zijn. Zal wel eens op onderzoek uit gaan.

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:13

Casca schreef:
Is de Saphir qua geluid vergelijkbaar met de Sectolin?

Nee.

Met mijn paard ook begonnen met de sectolin, de enige welke niet uit m’n handen geslagen werd als ik voetjes wilde opscheren. Toen ik wat beters wilde de moser Max besteld, kon er niet mee bij in de buurt komen. De Saphir idem.
Van een stalgenoot de Wahl Pro Series mogen lenen en die is geen probleem! Moest wel goed zoeken om die nog ergens te kunnen bestellen maar kan in ieder geval zonder gevaar voor eigen leven voeten opscheren.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:24


xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:52

Ik heb een Moser Max 45 te koop omdat ik ga voor een kleiner scheerapparaatje.
Afgelopen winter twee paarden de borst mee geschoren, met nieuwe extra messen.
Blijkt dat de "oude" messen dezelfde maat en weinig gebruikt.
Bij interesse pb!

Aankomende winter gaat mijn pony helemaal kaal met staleigenaresse haar grote apparaat.
Ik wil dus zelf een kleiner (snoerloos) apparaat kopen voor het scheren van de benen. Iemand aanraders die betaalbaar zijn? Hoorde van iemand Sectolin?

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:25

xMarizka schreef:
Ik heb een Moser Max 45 te koop omdat ik ga voor een kleiner scheerapparaatje.
Afgelopen winter twee paarden de borst mee geschoren, met nieuwe extra messen.
Blijkt dat de "oude" messen dezelfde maat en weinig gebruikt.
Bij interesse pb!

Aankomende winter gaat mijn pony helemaal kaal met staleigenaresse haar grote apparaat.
Ik wil dus zelf een kleiner (snoerloos) apparaat kopen voor het scheren van de benen. Iemand aanraders die betaalbaar zijn? Hoorde van iemand Sectolin?

Daar is de Moser max juist geschikt voor. Snoerloos zou ik voor de Heiniger saphir gaan.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:53

Ik gebruik de Wahl KM10 met snoer, maar Wahl heeft ook draadloos. Hij is niet zwaar en heel stil met verschillende snelheids opties.

Het is niet het grootste apparaat, maar ik kan er nog steeds prima een compleet paard mee scheren. Zet er een groter mes op voor het lichaam en het standaard mes voor hoofd/benen.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:11

Voor mijn dochter zijn we op zoek naar een scheermachine. De één zegt: doe snoerloos, de ander raadt dat af omdat je er maar een half paard mee kunt scheren. Als je een budget hebt tot een euro of 500 (mag ook goedkoper ;)) wat zouden jullie dan aanraden? En zouden jullie er dan een tweede set messen bij doen?

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:48

Hoeveel gaat ze ermee scheren?

Voor één paard voldoet de Moser max45 prima met een extra messenset. Dan ben je voor ongeveer 200€ klaar. ( Moet je ook meerekenen een goed verlengsnoer, scheerolie, coolingspray en borstel)

Voor de mensen die op zoek zijn, ik heb nog grote scheermachines van Aesculap en 2x de Moser max45 te koop. Ben helemaal over op de accu versies van Heiniger :o

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:55

Hoeveel paarden gaat ze scheren ?
Als het 1 is zou ik voor de Heiniger Xplorer gaan. Deze heb ik ook en kon op 1 accu mn paard geheel scheren.

Voor het kleine werk kun je ook wel iets goedkoper merk nemen, als de messen maar scherp zijn

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:59

Voor 1 paard zou ik eerder de moser Max (met snoer) of de heiniger saphir nemen. Ik heb een tijdje bij een professionele ruiter gewerkt. Zij had een groot scheerapparaat liggen maar pakte ook voor het volledige paard scheren de saphir. Lekker handzaam is die. Ze had trouwens voor een heel paard ook genoeg aan 1 accu.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:10

We hebben zelf 3 paarden en ze gaat er nog 3 paarden bij scheren, dus sowieso 6.