[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:59

Grote scheerapparaten scheren standaard op 3 mm, dus dan 8k het handig als je tondeuse dat ook doet.
1 mm voor het hele paard vind ik ook wel erg bloot...

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:11

Ik scheer mijn paard op 1mm vind het wel mee vallen met bloot huidje. Maar mijn paard is zwart, dus dat scheelt misschien wel.

Tijdens het scheren
Afbeelding

Afbeelding

en 1 dag later, paard was niet echt fotogeniek := . Benen vind ik wel te kort op 1mm. Dus die ga ik de volgende keer op 3mm doen.
Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:30

Ik vind het een comfort dingetje. Ik persoonlijk vind 1 mm gewoon te kaal voor m’n paard. Ik scheer meestal vrij vroeg in het seizoen. De eerste keer scheer ik dan op 3 mm. Meestal eind november begin december de tweede keer en dan doe ik meestal 5 mm. Dan is het toch al een stuk kouder buiten dus qua comfort wel fijn voor mijn koukleum

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:47

sorry dat ik even zo binnen kom vallen, maar zit even met mijn handen in het haar. Heb nu inmiddels 2 half kale shetjes staan omdat het apparaat de haren niet meer pakte. 1x mijn eigen apparaat en 1 x iemand die de dienst aanbood.

Welk apparaat (beetje betaalbaar alleen voor eigen pony’s scheren) is het beste voor een dikke (Shetlander) vacht??
Wil hem vanavond kunnen bestellen zodat ik ze deze week nog op kan knappen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:04

Ik scheer mijn shetlander met heiniger progress met 31/23 messen. Gaat prima maar ze worden wel snel bot.

Iemand ervaring met messen laten slijpen bij epplejeck?

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:22

Ik scheer onze mini op 1mm en dan het liefst met lekker weer op komst. Ze staat wel onder dikke dekens. Haar haar groeit ontzettend snel en ze staat meestal begin oktober al volop in haar wintervacht.

Wij hebben de Moser Max 45 en zijn er erg tevreden over.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:29

LinSa schreef:
Ik scheer mijn shetlander met heiniger progress met 31/23 messen. Gaat prima maar ze worden wel snel bot.

Iemand ervaring met messen laten slijpen bij epplejeck?

Heb ze aantal keer daar laten slijpen , op zich niks mis mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:37

Heiniger xperience! Mijn shetje heeft veeeeel haar, ik had eerst een goedkoper, merkloos apparaat, maar die kwam gewoon niet door het haar geen. Machine helemaal in orde, bij een ander paard deed hij het namelijk prima. De heiniger glijdt echt zo door de vacht. Zou willen dat ik hem veel eerder had gekocht :))

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:18

xJitskee schreef:
Heiniger xperience! Mijn shetje heeft veeeeel haar, ik had eerst een goedkoper, merkloos apparaat, maar die kwam gewoon niet door het haar geen. Machine helemaal in orde, bij een ander paard deed hij het namelijk prima. De heiniger glijdt echt zo door de vacht. Zou willen dat ik hem veel eerder had gekocht :))


En welke messen heb je er dan op 21/23 of 15/31?

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:21

romyvs schreef:
sorry dat ik even zo binnen kom vallen, maar zit even met mijn handen in het haar. Heb nu inmiddels 2 half kale shetjes staan omdat het apparaat de haren niet meer pakte. 1x mijn eigen apparaat en 1 x iemand die de dienst aanbood.

Welk apparaat (beetje betaalbaar alleen voor eigen pony’s scheren) is het beste voor een dikke (Shetlander) vacht??
Wil hem vanavond kunnen bestellen zodat ik ze deze week nog op kan knappen.

Heiniger progress of xperience met 31/15 messen

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:57

kaatje77 schreef:
romyvs schreef:
sorry dat ik even zo binnen kom vallen, maar zit even met mijn handen in het haar. Heb nu inmiddels 2 half kale shetjes staan omdat het apparaat de haren niet meer pakte. 1x mijn eigen apparaat en 1 x iemand die de dienst aanbood.

Welk apparaat (beetje betaalbaar alleen voor eigen pony’s scheren) is het beste voor een dikke (Shetlander) vacht??
Wil hem vanavond kunnen bestellen zodat ik ze deze week nog op kan knappen.

Heiniger progress of xperience met 31/15 messen


Top dankjewel!

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:40

Bedankt voor de reacties betreft 1 of 3 mm. Heb de 3 mm meebesteld!

Mijn lidl tondeuse is op. Is van zoofari. Weet iemand hier toevallig of daar nieuwe messen op kunnen en zo ja welke? Het is een mini ding maar doet het nog wel. Vind het zo zonde die weg te gooien als het niet hoeft. Maar de messen moeten wel vervangen.

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:11

Die van de lidl zijn zo fijn. De volgende x dat ze deze weer verkopen, koop ik er gelijk 2. Denk dat dat haast goedkoper is dan messen slijpen.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:45

Ik ben uit mijn comfortzone gestapt en heb zojuist de Heiniger saphir style net 2 accu's besteld. Scheer tot nu toe altijd met de xperience icm de moser max45. Maar snoeren houden het niet zolang vol.....dus voor de accuversie gekozen. Ik ben benieuwd.

Anoniem

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:13

Weet er iemand een fijn adres om messen te laten slijpen in omgeving helden/panningen?

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:28

EllyC schreef:
Die van de lidl zijn zo fijn. De volgende x dat ze deze weer verkopen, koop ik er gelijk 2. Denk dat dat haast goedkoper is dan messen slijpen.


Ze zijn echt al jaren niet meer 'te koop geweest volgens mij... Vandaar mijn overweging. Vind het ook zo zonde. We leven al in zo'n enorme wegwerp maatschappij en verder is hij nog top

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:01

kaatje77 schreef:
Ik ben uit mijn comfortzone gestapt en heb zojuist de Heiniger saphir style net 2 accu's besteld. Scheer tot nu toe altijd met de xperience icm de moser max45. Maar snoeren houden het niet zolang vol.....dus voor de accuversie gekozen. Ik ben benieuwd.


Je gaat nooit meer wat anders willen i promise

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:10

Heeft 1 van jullie ervaring met de Clipp-aid? Dat is een zakje met kristal om je tondeuse te slijpen.
https://youtu.be/jllpQZ18_ho

Uit Amerika hoor ik er goede dingen over, maar in Nederland heb ik er nog niks over gehoord?

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:02

Nog nooit van gehoord.

Mijn hauptner is vandaag aangekomen. Helemaal blij mee.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:49

Jester_ schreef:
kaatje77 schreef:
Ik ben uit mijn comfortzone gestapt en heb zojuist de Heiniger saphir style net 2 accu's besteld. Scheer tot nu toe altijd met de xperience icm de moser max45. Maar snoeren houden het niet zolang vol.....dus voor de accuversie gekozen. Ik ben benieuwd.


Je gaat nooit meer wat anders willen i promise

Hihihihi, daar kom ik volgende week achter :):)

Dat clipping powder is voor de scherpte erop zetten, niet als de messen helemaal bot zijn.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:37

Thanks! Daar heeft mijn tondeuse dus niks aan _O- :D

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:44

Afbeelding
Afbeelding

Resultaat met de Moser Max 45 :D Wel lang bezig geweest maar ben best tevreden voor een eerste keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:59

romyvs schreef:
xJitskee schreef:
Heiniger xperience! Mijn shetje heeft veeeeel haar, ik had eerst een goedkoper, merkloos apparaat, maar die kwam gewoon niet door het haar geen. Machine helemaal in orde, bij een ander paard deed hij het namelijk prima. De heiniger glijdt echt zo door de vacht. Zou willen dat ik hem veel eerder had gekocht :))


En welke messen heb je er dan op 21/23 of 15/31?

31/15.
Vandaag weer geschoren, gaat zo fijn met die machine <3

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:01

Mijn experience van 3 weken oud is kapot.. Ben heel benieuwd hoe macrovet en heiniger dit gaan oplossen

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:19

Hier de Heiniger Xplorer met 31/15, wilde eigenlijk fijnere messen erbij kopen, maar nu eentje geschoren en dat viel eigenlijk helemaal niet tegen.