[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:53

DinaxUllie schreef:
Ik leen die van mij ook niet uit.
Te veel gedoe mee, kans is groot dat hij kapot terugkomt en vaak zijn diegene die hem geleend hebben dan niet meer thuis

Begin er ook niet aan om uit te lenen en daardoor ook wel eens te horen gekregen dat ik kinderachtig was. :+

Laatst een keer messen laten slijpen bij de boerenbond, maar verkeerd geslepen en hopelijk zijn ze nog goed te slijpen. :=

DinaxUllie

Berichten: 674
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:59

Ik zit net te kijken naar scheermachines en ben op zoek naar een sterke machine voor benen en hoofd.
Heb nu zelf de Wahl Pro Series en daarvan is de accu wat slecht.
Nu kom ik een accu tegen op een site voor de Wahl Pro Series, weet iemand of dit makkelijk vervangen kan worden; dus dat hij het dan wel goed doet en niet alsnog slecht scheert.
Of zeggen jullie je kan beter een andere kopen.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:36

ik heb de Wahl pro gehad en vond hem niet sterk genoeg. Heb inderdaad toen ook een nieuwe accu besteld (was bij mij gewoon 2 nieuwe oplaadbare batterijen). Maar alsnog leverde hij niet genoeg kracht.

Ik vind benen en hoofd vaak zwaarder scheren dan het lichaam. Die haren zijn vaak viezer/stugger dan op het lichaam. Daarom scheer ik ze vaak gewoon met de grote machine of als paarden onrustig zijn met mijn Heiniger Saphir/moser max45.

Mijn opscheermachines heb ik beide op MP gekocht voor een prikkie.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:37

Marcella schreef:
DinaxUllie schreef:
Ik leen die van mij ook niet uit.
Te veel gedoe mee, kans is groot dat hij kapot terugkomt en vaak zijn diegene die hem geleend hebben dan niet meer thuis

Begin er ook niet aan om uit te lenen en daardoor ook wel eens te horen gekregen dat ik kinderachtig was. :+

Laatst een keer messen laten slijpen bij de boerenbond, maar verkeerd geslepen en hopelijk zijn ze nog goed te slijpen. :=


gewoon laten herslijpen en dan doen ze het gewoon weer. Een goede slijper haalt er zo weinig af dat ze wel 30-40 keer geslepen kunnen worden.

DinaxUllie

Berichten: 674
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:41

Oke dus geen aanrader.
Ga dan toch maar een nieuwe aanschaffen :)

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:48

voor wat klein werk vond ik hem prima, maar ik scheer inmiddels voor klanten. Dus wilde goed en sterk materiaal. Voor wat oortjes, randjes en wat bijwerken vond ik hem prima. Ik heb onlangs nog een moser max (nieuw) gescoord op MP voor een leuke prijs. Als je weinig scheert zou ik geen accu nemen, die gaan dan sneller stuk ivm het weinig opladen/gebruiken. Dus als je niet vaak scheert zou ik kijken voor eentje met kabel.

DinaxUllie

Berichten: 674
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:01

Ja denk dat ik ga voor de Wahl Show Pro.
Ik scheer alleen mijn eigen paard 2 a 3 keer per jaar en dan nog 1 van een vriendin 1 a 2 keer en dan nog iemand dus dat is dan ook nog eens 2 a 3 keer.
scheer dus toch gauw dan 5 a 7 keer per winter. Wil wel een fatsoenlijk apparaatje hebben dan

Izie

Berichten: 1384
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:46

Ik heb gisteren via marktplaats een moser max45 op de kop getikt, vandaag m'n hele paard mee geschoren. Ding vloog er doorheen, werd niet heet, mega fijn apparaatje

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:00

Ik heb m'n messen terug, super geslepen. Er zaten ook Hauptner (paarden)messen tussen dus ik denk dat we ergens een Hauptner hebben liggen :+ . Ook Aesculap, maar die passen ook op de Alfa Laval machines die we hebben. Daar hebben we normaal Heiniger messen op.

Mijn Wahl Pro (de blauwe) ook uit elkaar gesloopt omdat ik wilde kijken of ik het snoer er in kon (laten) solderen ofzo. Je hebt gewoon 3 verschillende schroevendraaiers (een ster, een kruiskop en een hele kleine kruiskop) nodig om hem uit elkaar te krijgen... Ik had alleen de eerste twee bij de hand, maar het leek m'n oom wel een leuk projectje. Die kwam gewone oplaadbare batterijen tegen ipv een accu dus die heeft hij vervangen en nu is die machine dus weer bruikbaar. Je zult maar braaf een nieuwe 'accu' bestellen bij Wahl voor goed geld, hem opendraaien en gewone batterijen tegen komen... dan voel je je ook vies genaaid volgens mij.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:04


Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:11

mistid schreef:
Ik heb m'n messen terug, super geslepen. Er zaten ook Hauptner (paarden)messen tussen dus ik denk dat we ergens een Hauptner hebben liggen :+ . Ook Aesculap, maar die passen ook op de Alfa Laval machines die we hebben. Daar hebben we normaal Heiniger messen op.

Mijn Wahl Pro (de blauwe) ook uit elkaar gesloopt omdat ik wilde kijken of ik het snoer er in kon (laten) solderen ofzo. Je hebt gewoon 3 verschillende schroevendraaiers (een ster, een kruiskop en een hele kleine kruiskop) nodig om hem uit elkaar te krijgen... Ik had alleen de eerste twee bij de hand, maar het leek m'n oom wel een leuk projectje. Die kwam gewone oplaadbare batterijen tegen ipv een accu dus die heeft hij vervangen en nu is die machine dus weer bruikbaar. Je zult maar braaf een nieuwe 'accu' bestellen bij Wahl voor goed geld, hem opendraaien en gewone batterijen tegen komen... dan voel je je ook vies genaaid volgens mij.


Haha zo voelde ik me inderdaad, heb toen de bestelde accu/batterijen terug gestuurd. Andere oplaadbare erin gedaan en toen ging ie weer. Maar ben nu toch wel veel blijer met heiniger en moser :)

Alfa laval past inderdaad heiniger, aesculap en liscop. Ze moeten alleen anders geslepen worden (hetzelfde als heiniger). Alfa laval maakt dupes van heiniger, vroeger ook eentje gehad, top ding, alleen voor mij wensen wat zwaar.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:11

Niet aan beginnen :n

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:15

Alleen al het feit dat de messen maar 20 euro nieuw kosten.... :\

Maar kan het wel begrijpen, zulke machines hebben een mooi design, ogen moderner dan een oudere heiniger of aesculap. Maar ik kan alleen maar zeggen, goedkoop is bij dergelijke machines duurkoop. Eerste paar gaat dat prima, en dan begint het....

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:17

tja voor 20 euro kan je bijna beter nieuwe messen kopen dan ze te laten slijpen :+ Alle waar naar zijn geld dus als ik het zo lees.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:02

Sprintje schreef:
Ik kreeg deze aanbieding in mijn mailbox: http://happyhorsedeal.nl/deal-van-de-ma ... chine.html Excellent horseclipper. Zou dat wat kunnen zijn? Vergelijkbaar met Sectolin?


Ik leen dit apparaat al 2 jaar van iemand, scheert super goed!!
Maakt wel aardig wat kabaal en is redelijk zwaar, maar mijn paard komt er keurig onderuit!
Het is denk ik geen apparaat om veel paarden mee te scheren, maar voor een paar x per jaar doet hij het perfect

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 06:41

Ik heb hem ook. 1 keer mee geschoren en dat ging goed.
hoef ook maar 1 paard dat scheelt.
Geen idee wat hij op de lange termijn doet.
Als ik uiteindelijk gelijk uitkom met huren is het mij mee genomen. Elke keer meer scheren winst.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:40

Testresultaat Hauptner 2000: Terug naar de winkel. :+

Ik ben de Hauptner HE-09 gewend en die scheert als een tierelier. De 2000 komt in mijn ogen tekort....heb dus na 10 minuten mijn oude Hauptner maar gepakt. :o

Vermogen van de nieuwe komt niet eens in de buurt van de oude modellen. Jammer....

Net de Heiniger Xperience opgehaald en die ga ik zaterdag testen. Vergeleken met de Hauptner een veel stabielere machine. Ik houd jullie weer op de hoogte.

Nu ook besloten om mijn 2 oude HE-09 lekker te houden. Just in case ;)

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:35

Zouden jullie gaan voor een 2e hands Aesculap of een nieuwe Moser Max 45?

HHDeal

Berichten: 58
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:30

ninne1 schreef:
Sprintje schreef:
Ik kreeg deze aanbieding in mijn mailbox: http://happyhorsedeal.nl/deal-van-de-ma ... chine.html Excellent horseclipper. Zou dat wat kunnen zijn? Vergelijkbaar met Sectolin?


Ik leen dit apparaat al 2 jaar van iemand, scheert super goed!!
Maakt wel aardig wat kabaal en is redelijk zwaar, maar mijn paard komt er keurig onderuit!
Het is denk ik geen apparaat om veel paarden mee te scheren, maar voor een paar x per jaar doet hij het perfect



Het is absoluut een goede machine en zeer compleet,
Hier een youtube filmpje van een klant van een draaiend apparaat.

http://www.youtube.com/watch?v=g_koxinYDLw

Vanaf volgende week weer leverbaar!

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:26

BertBaley schreef:
Zouden jullie gaan voor een 2e hands Aesculap of een nieuwe Moser Max 45?

Als het maar voor een of een paar paarden is absoluut de moser max.

Als je er asculap koopt heb je ook nog een opscheermachine nodig. Met de moser max ben je in 1x klaar

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:52

Sorry ik bedoel een Aesculap Favorita, dus ook tondeuse.

Ik (nouja mijn schoonvader) heeft al een Hauptner voor het hele lijf dus wil een tondeuse erbij.

Anoniem

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:54

Hoe bepalen jullie hoe strak je messen moeten zitten? (die draaiknop boven op)
Ik zit daar altijd mee te kijken, Want doe ik ze te strak dan word de machine te heet. Maar heel los durf ik eigenlijk ook niet..

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:08

Aandraaien tot hij zwaarder begint te lopen en dan een slag terug zegt m'n vader altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:10

mistid schreef:
Aandraaien tot hij zwaarder begint te lopen en dan een slag terug zegt m'n vader altijd.


Oeps, dan heb ik nu altijd mijn messen te strak zitten :o Ik draai nu altijd tot hij zwaarder word en dan nog 1 a 2 slagen strakker.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:18

maar voor de gene die een heel paard met de Moser Max scheren...
ben je dan niet heel erg lang bezig omdat hij zo smal is??