[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:05

Dank voor de foto’s! Ik had inderdaad ook al bedacht klein te beginnen, meer kan altijd.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:09

Heb jij nu al geschoren?
Ik twijfel nog een beetje of ik nu ga scheren of nog even wacht ( ook dat
Model)

MarliesV

Berichten: 15256
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:22

Ik ga denk ik zondag de eerste streep er op zetten. Twijfel nog een beetje of ik gelijk meer doe of toch klein begin.

Scheer altijd de buiknaad en rondom het uier ook, omdat ze daar veel jeukt en ik merk dat het verlichtend werkt als dat kaal is.

Die van mij is nu al echt broeierig warm, ook met alleen een eczeemdeken en regenliner buiten zonder werk, laat staan als ze wat doet.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:55

Ik heb gisteren geschoren. Helemaal kaal, pony staat 24/7 buiten. Toch wel heel blij dat ik het nu al heb gedaan moet ik zeggen. Pony had het warm met werken en kon het duidelijk minder volhouden dan ik van haar gewend ben. Misschien wel vroeg om nu al te scheren dacht ik ook, maar toch maar gedaan met het idee dat als het dan kouder gaat worden ze weer iets meer vacht heeft :)

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:35

Afbeelding
Woensdag mijn hafje helemaal geschoren, nu heeft hij alleen witte plekken rond zijn schoft. Nog nooit gezien, zadelmaker komt 3 keer per jaar en is 2 maanden terug nog geweest. Drukplekken lijkt mij dus onwaarschijnlijk, maar wat is het dan? Hebben jullie een idee? Beetje onduidelijk maar het zit aan beide kanten van de schoft.

MarliesV

Berichten: 15256
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:42

Gezien het aan beide kanten is lijkt het wel logisch dat het van het zadel komt.
Nieuw dekje wat schuurt of ander wasmiddel? Dat kan een drukpunt zijn, kan mij voorstellen als een dekje daar wat irriteert je ook zulke plekken krijgt.

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:47

MarloesNatje schreef:
Ik heb gisteren geschoren. Helemaal kaal, pony staat 24/7 buiten. Toch wel heel blij dat ik het nu al heb gedaan moet ik zeggen. Pony had het warm met werken en kon het duidelijk minder volhouden dan ik van haar gewend ben. Misschien wel vroeg om nu al te scheren dacht ik ook, maar toch maar gedaan met het idee dat als het dan kouder gaat worden ze weer iets meer vacht heeft :)

Mag ik vragen wat je er aan deken op hebt liggen?

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:49

Maartje_M schreef:
MarloesNatje schreef:
Ik heb gisteren geschoren. Helemaal kaal, pony staat 24/7 buiten. Toch wel heel blij dat ik het nu al heb gedaan moet ik zeggen. Pony had het warm met werken en kon het duidelijk minder volhouden dan ik van haar gewend ben. Misschien wel vroeg om nu al te scheren dacht ik ook, maar toch maar gedaan met het idee dat als het dan kouder gaat worden ze weer iets meer vacht heeft :)

Mag ik vragen wat je er aan deken op hebt liggen?

Vond ik lastig! Maar uiteindelijk heb ik gisteren 100 gram op gelegd en een hals ivm de extreme regen en een pony die zich met regen vaak in de stal verstopt. Vanavond voelde ze er comfortabel onder en heb ik de hals af gedaan. Ik zou eigenlijk liever 50 gram op gelegd hebben maar dat kon ik nog niet vinden zo snel helaas aangezien ik al veel niet fijn liggende dekens heb geprobeerd

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:58

Dank je! Ik vind het al lastig met mijn ongeschoren paard, laat staan als ze helemaal kaal zou zijn :=

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:07

Ik had op mijn ongeschoren paard al 100gr liggen en heb hem vandaag geschoren. Nu heb ik een 200 gr deken erop liggen. Ik hoop dat het vacht weer iets bij gegroeid is als het écht koud wordt.
Paard staat 24/7 buiten.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:20

Ik kom even binnenvallen, ik zoek een adres waar ik mn messen kan laten slijpen waar je ze binnen 4 dagen weer kan ophalen.
Normaal ben ik ze een ruime week kwijt en dat is even niet handig.
Omgeving Amersfoort/Hilversum.
Iemand tips?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:38

Hier nog geen steek verder. Messensets zijn nu al 3 x geslepen en nog altijd gaat er geen haar vanaf. Messen anders er op gezet, anders afgesteld ... ik weet het niet meer.
Geloof dat ik zowel apparaat als ze messen maar ga opsturen. Kijk het maar na. Baal er zo van en snap het ook gewoon niet. :\

wendy1987

Berichten: 6978
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:02

SkyMarian schreef:
Hier nog geen steek verder. Messensets zijn nu al 3 x geslepen en nog altijd gaat er geen haar vanaf. Messen anders er op gezet, anders afgesteld ... ik weet het niet meer.
Geloof dat ik zowel apparaat als ze messen maar ga opsturen. Kijk het maar na. Baal er zo van en snap het ook gewoon niet. :


Balen is dat. Ik ga ze vandaag insturen. Hoop dat ik ze nu eindelijk eens scherp terug krijg....

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:32

Ik hoop dat mijne het vrijdag gewoon nog doet naar het jaar, heb hem vorig jaar telkens goed in de olie gezet. Ik heb voor de zekerheid even een extra mes besteld mocht hij het toch niet meer doen. Dan kan ik de oude wegbrengen te slijpen en toch gewoon scheren :D

Hartje
Berichten: 1949
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:43

SkyMarian schreef:
Hier nog geen steek verder. Messensets zijn nu al 3 x geslepen en nog altijd gaat er geen haar vanaf. Messen anders er op gezet, anders afgesteld ... ik weet het niet meer.
Geloof dat ik zowel apparaat als ze messen maar ga opsturen. Kijk het maar na. Baal er zo van en snap het ook gewoon niet. :


Is het onderdeel op de machine die de messen heen en weer schuift niet versleten? Je messen zijn dan wel scherp maar snijden niet over elkaar heen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 04:43

Het apparaat is nieuw. Dan zou het al versleten geweest moeten zijn bij levering.

Waar ik overigens wel steeds meer aan begin te denken dat het apparaat niet in orde is.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:46

Heb je olie tussen de messen gedaan? Ik heb dat nl ook gehad.

Messen slijpen: de Kruyf mechanisatie in Nijkerk. Klaar terwijl je wacht. Zit op de weg van Barneveld naar Nijkerk. Halverwege ongeveer in Appel.

bcd94
Berichten: 705
Geregistreerd: 09-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:58

Ik ga mijn paard deze winter ook weer scheren.

Nu actief aan het mennen en hij is elke keer zeiknat.
Werken jullie met een uitrijdeken als je paard helemaal geschoren is?
Wij gaan in weer in wind op pad dus hij moet het ook niet koud gaan krijgen natuurlijk.
Evt zou deels scheren ook kunnen maar ik denk dat ik dan alsnog lang sta te wachten tot hij droog is.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:04

bcd94 schreef:
Ik ga mijn paard deze winter ook weer scheren.

Nu actief aan het mennen en hij is elke keer zeiknat.
Werken jullie met een uitrijdeken als je paard helemaal geschoren is?
Wij gaan in weer in wind op pad dus hij moet het ook niet koud gaan krijgen natuurlijk.
Evt zou deels scheren ook kunnen maar ik denk dat ik dan alsnog lang sta te wachten tot hij droog is.

Als het vriest blijft de uitrijdeken op, als ik merk dat hij het fris heeft boven deze temperaturen stap ik in met deken, maar gaat ie eraf als we gaan draven.

Coentjuh

Berichten: 9866
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:18

SkyMarian schreef:
Het apparaat is nieuw. Dan zou het al versleten geweest moeten zijn bij levering.

Waar ik overigens wel steeds meer aan begin te denken dat het apparaat niet in orde is.


Wat voor apparaat heb je? Ik heb ooit een Harry's Horse gehad en tot 3 x toe (gratis) een nieuwe gehad omdat het apparaat prima draaide, maar er geen haar afscheerde. Alleen de eerste scheerbeurt ging het goed.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:43

Zo de mijne is ook geschoren. Pas de 2de keer in mijn leven en ik doe het dan nog helemaal alleen. Moet morgen denk ik nog wat stukjes bij werken want mijn paard werd boos :+ en zijn hoofd nog. Benen doe ik niet. Hoofd moet ik even iemand hebben die de praam kan vasthouden want zonder gaat het me niet lukken.. Gelukkig is hij braaf waardoor ik heel veel alleen kan doen!

Tijdens:
Afbeelding

En na, zoals je ziet normaal op de foto was ook geen optie meer :+ :

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6781
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:14

Ziet er prima uit toch! Wat voor deken heb je erna op gedaan?

Ik ga denk morgen of donderdag scheren. Zaterdag indoor wedstrijd springen en dat gaat lang duren voor hij droog is als ik het niet voor die tijd doe.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:23

Coentjuh schreef:
SkyMarian schreef:
Het apparaat is nieuw. Dan zou het al versleten geweest moeten zijn bij levering.

Waar ik overigens wel steeds meer aan begin te denken dat het apparaat niet in orde is.


Wat voor apparaat heb je? Ik heb ooit een Harry's Horse gehad en tot 3 x toe (gratis) een nieuwe gehad omdat het apparaat prima draaide, maar er geen haar afscheerde. Alleen de eerste scheerbeurt ging het goed.


Heiniger Xperience en een progress.

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:43

Ik dacht ook mijn pony even te scheren, maar ze is echt doodsbang voor het apparaat... Pony is echt nergens bang voor, maar dit mocht echt niet. Tips hoe ik dit aan kan pakken? Anders gaat het apparaat terug en ga ik op zoek naar een hele stille of een tondeuse oid...

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:27

Een heel stil apparaat werkte hier ook niet, het enige dat ik kan doen om normaal te scheren is domosedan onder de tong spuiten...