[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatje77

Berichten: 10439
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 00:24

Hier al jaren de xperience, de snoerversie. Fijne machine en klanten geven allemaal aan dat ie zo stil is.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 07:55

Ik heb sinds kort de Xplorer, nu 1 paard mee geschoren, alleen het lijf. Dat ging prima met 1 accu.
Viel me niet tegen, scheert fijn.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:03

Hier erg tevreden van de xperience

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:57

MarliesV schreef:
Olie je op de messen of in het gaatje er boven?

Staan je messen wel strak genoeg?


De messen kun je niet strakker draaien.
Ik heb de Andis show edge dus met een “snap on”? Systeem

Ik maak ze haarvrij en dan doe ik olie in de gaatjes van het mes zelf

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:44

Ik heb ook al jaren een heiniger experience. Perfecte machine, scheert fijn en is lekker stil.

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:01

Mijn paard is momenteel (nog) niet geschoren. Nu heb ik de Moser Max, een 3mm en 1mm kop.

Nu zaten er ook opzet stukjes bij. Zn benen zitten aardig wat langere haren, wat er wat minder mooi uitziet. En zn sokken mogen ook wel bijgewerkt maar niet kort.
Kan ik daarvoor ook gewoon de opzet stukjes gebruiken? Die passen niet op de 3mm dacht ik toch? Doos en gebruiksaanwijzing heb ik niet meer helaas.

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:02

Ik heb de opzetstukken één keer uitgeprobeerd, maar met ultradikke shetlander vacht werkt dat niet.
Ik scheer ze dus altijd met mijn 5 mm scheerkop

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:15

Het gaat hier om een KWPN'er dus dat valt mee.
Kan t allicht eens proberen haha

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:32

Afbeelding
Wat zouden jullie doen? Bijna 2 wkn geleden pony zo geschoren. Staat 24/7 buiten en nu met 100 gram deken. Rijden etc is ook allemaal buiten, enkele keer in een binnenbak. Nu was ze vandaag met rijden toch al wat meer bezweet dan ik had gehoopt. Wat zouden jullie doen, eerst nog even aankijken ivm dat het vast nog kouder gaat worden, of toch al wat meer scheren?
Ze werkt overigens ivm haar leeftijd 2 à 3 keer per week onder het zadel of aan de longe wat harder. Verder wel actief, maar niet zodanig dat ze erg bezweet raakt tot nu toe.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:12

Ik meld mijzelf hier ook. Mijn pony wordt maandag voor het eerst geschoren. Doen jullie na het scheren een deken met of zonder hals op?

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:32

L_iek schreef:
Ik meld mijzelf hier ook. Mijn pony wordt maandag voor het eerst geschoren. Doen jullie na het scheren een deken met of zonder hals op?



Mijne gaat maandag helemaal kaal en dan gaat de halsdeken op.

Mocht het opeens veel warmer zijn als nu gaat er 200 grams op anders 300.

Tancreda4

Berichten: 24087
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:33

Marlies natje, ik lees net jou graag mee. Heb mijn merrie vandaag zo geschoren maar twijfel of dat voldoende is idd...

Maar met 24/7 buiten (mijn merrie ook) wil ik niet aan de buik komen omdat ze daar mee in de nattigheid/kou ligt.


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:51

Vanaf vrijdag word het weer warmer snachts. Dan blijft het rond de 7/11 graden in de nacht

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 07:19

Tancreda4 schreef:
Marlies natje, ik lees net jou graag mee. Heb mijn merrie vandaag zo geschoren maar twijfel of dat voldoende is idd...

Maar met 24/7 buiten (mijn merrie ook) wil ik niet aan de buik komen omdat ze daar mee in de nattigheid/kou ligt.


[ [url=m/N0DOT8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb een streep onder de buik laten zitten, leek mij wel zo prettig :)

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:20

Weet iemand een goed slijp adres omgeving Rotterdam? Ik heb besloten toch weer te gaan scheren dit jaar en de agenda staat gelijk klaar. Kwam er alleen gisteren bij de klant achter dat mijn messen, net als bij Kaatje, op mijn oude adres heel slecht zijn geslepen.

Ik heb eigenlijk geen tijd om ze op te sturen want wil ze graag dit weekend weer terug, dus ik zoek een adresje waar ik ze even kan brengen en halen.

Omgeving Amersfoort mag ook.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:14

Pantykous schreef:
Weet iemand een goed slijp adres omgeving Rotterdam? Ik heb besloten toch weer te gaan scheren dit jaar en de agenda staat gelijk klaar. Kwam er alleen gisteren bij de klant achter dat mijn messen, net als bij Kaatje, op mijn oude adres heel slecht zijn geslepen.

Ik heb eigenlijk geen tijd om ze op te sturen want wil ze graag dit weekend weer terug, dus ik zoek een adresje waar ik ze even kan brengen en halen.

Omgeving Amersfoort mag ook.

Countrymill zit in Nijkerk. Daar kan je ze laten slijpen?

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:42


Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:16

Meld me hier ook.
Zaterdag wil ik de tinker de ik rij volledig gaan scheren uitzondering hoofd en benen.
Vraag wassen jullie je paarden ook voor je ze scheert?
Ben echt een noob op dit gebied :Y)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:16

Voor de mensen met hun paard 24/7 buiten. Ik heb voor mijn haflinger ook heel lang getwijfeld hoe en wat qua scheren want het rijden was echt geen doen meer. Vorig jaar voor het eerst geschoren en toen maar gewoon alles gedaan behalve benen en hoofd, dat ging heel fijn, nergens last van gehad en ze ligt ook wel veel in de wei inderdaad maar naar mijn idee geeft dat niet echt problemen. Ze kan ook op de rubberen matten liggen als ze wilt maar dat doet ze niet. Vorig jaar in totaal 3x geschoren waarvan alle keren dus niet de benen en het hoofd, de laatste keer wel de benen meegenomen maar dan met de haren mee. Dit jaar heb ik haar de eerste keer helemaal geschoren, dus ook hoofd en benen. Moet zeggen dat dat heel goed bevalt, benen wilde ik niet omdat ze hier best erg in de blubber moeten regelmatig, maar ze blijven zo juist een heel stuk droger. Hoofd deed ik niet omdat ik dat sneu vind in de regen. Nu ga ik ergens deze week voor de 2e keer scheren denk ik en dan doe ik sowieso wel de benen maar het hoofd twijfel ik nog over. Haar deken die ze sinds dit jaar heeft heeft trouwens ook een soort van buikflap, dat zal ook zeker scheren als het je dwarszit dat ze dan koud liggen.

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:20

Lootje1991 schreef:
http://www.trimgereedschap.nl/

Hier heb ik laatst mijn machine en messen gebracht. Uitstekend geholpen


Ah wat fijn dat je een goede ervaring hebt! Die heb ik nl. vanochtend gebeld, ga er morgen naar toe. *\o/*

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 19:54

Jamiefris schreef:
Meld me hier ook.
Zaterdag wil ik de tinker de ik rij volledig gaan scheren uitzondering hoofd en benen.
Vraag wassen jullie je paarden ook voor je ze scheert?
Ben echt een noob op dit gebied :Y)

Jep. Mijn paard wordt door iemand anders geschoren en zij wilt ze graag gewassen hebben, zou beter zijn voor de messen.
Daar kan ik wel inkomen, mijn Fries is inmiddels een aardig pluizige stofbal :=

Vandaag heb ik hem gewassen, vannacht onder fleece en morgen gaat hij helemaal kaal.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:08

Ik scheer ook voor anderen maar het is geen must. Als een paard een echt dikke vacht heeft kom je toch niet op de huid en daar is het juist het smerigst.

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:42

Jester_ schreef:
Ik scheer ook voor anderen maar het is geen must. Als een paard een echt dikke vacht heeft kom je toch niet op de huid en daar is het juist het smerigst.


Dit merk ik altijd bij mijn shetlanders :j
Die hebben zo'n dikke vacht dat je echt niet alles eruit krijgt

kaatje77

Berichten: 10439
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:03

Met ongewassen paarden moet je net iets vaker heen en weer, gewassen gaan de messen er makkelijker doorheen. Is geen must. Vooral paarden met een dikke vacht kom je niet in de ondervacht, daar waar de messen overheen gaan

Hier ook van plan om alles op accu over te zetten, snoerversie voor reserve in de auto. Maar wat een prijzen zeg voor machines met 2 accu's :oo
Wordt de heiniger Explorer denk ik...

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:36

Hier gisteravond de 2e kaal gemaakt met de Xplorer.
Hij vond het toch gelukkig wat minder spannend zo zonder snoer en iets minder geluid, kon alles goed doen, alleen voorste stukje hals en bij de oren moest de praam er even op.

Ik heb nu de 31/15 messen, ik twijfel toch om de fijnere erbij te nemen.
Geeft dit veel verschil?


Afbeelding

Afbeelding