Nika horseproducts dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Nika Horseproducts dekens zijn

Goed
272 (83%)
Slecht
54 (16%)

Totaal aantal stemmen: 326


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:18

Heb er toevallig vandaag weer eentje besteld :Y)
Een oranje regendeken voor mijn shet.
Zijn 115 is te klein en gescheurd dus nu 127.
Scheermachine gaat er ook weer overheen!

DieselPower

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-09-14

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:55

Goede dekens, paste goed op mijn shet. Heeft het nog goed volgehouden ook al hing er steeds een andere shet in met zijn tanden.

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:00

zijn goede dekens !!!!!

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:09

Ik bestel er ook weer een paar voor de kleintjes.

Chihiro

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:59

Donderdag een Nika deken besteld, vrijdag al in huis! Echt super!

Vorige keer had ik er ook 1 voor mijn shetlander van 108cm in maat 127, maar vond deze toch wat te krap omdat ik er later nog een onderdeken onder doe. Nu een deken met hele hals in maat 137 en deze zit goed!

Van de vorige keer:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Ben weer zeer tevreden! :j

Jeroenschot
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:15

Geweldige dekens! Mijne gaat zijn 5e!! Levensjaar in, op wat gebruikelijke slijtage wat zo te repareren is nog als nieuw!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:18

Zijn er ook mensen hier die deze dekens echt 24/7 op hebben bij paarden, dus die echt dag en nacht buiten staan, hoe goed zijn ze waterdicht?

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 07:41

Ik heb er eentje gehad die mijn paard dag en nacht ophad... Die deed het altijd heel netjes... 24/7 buiten...

Nu heb ik alleen een Nika van 300 gram.. Die heeft ie nog niet op.. Vorig jaar ook niet nodig gehad... Dus die is nog gloedje nieuw!


Maar naar mijn idee zijn ze prima waterdicht..
Die vorige is meerdere winters meegegaan..
Maar ik laat mijn dekens nooit reinigen.. Te vaak de ervaring gehad dat het opnieuw waterdicht maken niet goed lukt...

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:19

Nou ik ben zeer ontevreden.
Deken een maand geleden gekocht, maar is absoluut NIET waterdicht!! Heel slecht.
De kleur kan dan wel leuk zijn, maar voldoet zeker niet aan het feit dat de deken 'waterdicht' zou moeten zijn. Ik heb daarover een klacht ingediend en de reactie is alleen maar: de werking van onze dekens is dat ze maar zoveel water tegen houden, de naden zijn niet getapet, de sluitingen zijn niet waterdicht dus daar zou water door kunnen komen. U krijgt 7; 50 korting op een nieuwe deken.

De deken is een maand oud, weinig gebruikt en na een uur al helemaal doorweekt, dat lijkt mij niet de bedoeling en met een oplossing komt ze niet. Op mail reageren ze amper of niet.


Voor mij nooit meer een deken van nika horseproducts.....

snorkel1986

Berichten: 3039
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:50

Nou hier nika deken 4 jaar gebruikt 4x laten wassen niet waterdicht laten maken en altijdpaard droog ook na super hoos bui.. en ze staan toch wel uur of 9 buiten hele jaar rond.. ok op stal dan die deken op

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:54

Ik heb ook echt geen problemen met nika dekens qua waterdichtheid..

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:57

En ik heb ook totaal geen problemen met de waterdichtheid van NIKA dekens...

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:06

Ik gebruik ze al jaren, mn paarden slopen elkaars dekens dus bijna ieder jaar een nieuwe.
Heb ook bucas en dergelijke a merken gehad maar slopen ze net zo goed, merk er geen verschil in.
Pasvorm is prima, ruim verstelbaar. Vallen wel redelijk ruim (heb een quarter en een paint en moet alles regedelijk klein instellen)
Ze staat 24/7 buiten en altijd droge paarden.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:07

Ik heb ook de nika winterdekens. Dit is het 3e jaar dat ik ze gebruik en ze zijn helemaal waterdicht.
ik was ze elk jaar zelf, shetlandermaat , en doe er spul bij om paardendekens waterdicht te maken / houden.
mocht ik weer een deken nodig hebben, wordt het weer een nika deken.

ik vind ook de pasvorm perfect. Beter als de duurdere merk dekens.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 00:28

Daar hoopte ik ook op. Helaas is die van mij absoluut niet waterdicht. En dat voor een deken die pas nieuw is.

Het zou kunnen dat er een fabrieksfout oid gemaakt is waardoor de deken water door laat, maar dan vind ik het wel zo netjes dat ze mij een nieuwe deken aanbiedt. Dat gebeurt helaas ook niet..

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:22

Ik ben en blijf tot dusver super tevreden en vooral omdat er dekens te krijgen in de maat 225!! En dat zijn er maar weinig en anders betaal je de hoofdprijs en paarden houden en er goed voor zorgen kost al veel geld.

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:01

Ik heb meerdere dekens van Nika (vliegendeken, fleece met hals, winterdeken met hals, winterdeken met hals en 1 met halve hals).
Ben over alle heel tevreden, behalve die met halve hals. Die trekt heel erg bij de borst (t.h.v. de bovenste sluiting). Ik zie dat de stof daar heel erg trekt en ik zie het ook op de boeg dat daar een kale plek ontstaat. Heeft iemand hier ook last van?

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:28

dan zou ik zeggen dat de deken een maat te klein is.

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:16

Nee, dat is niet het geval. Hij past voor de rest prima. Ik heb ook geen breed paard ofzo.
Ze heeft hem opgekregen toen ze 2,5 jaar was (vorige winter). Toen was ze ongeveer 1.50 (dekenmaat is 185). Nu is ze ongeveer 1.54 en hij zit voor de rest nog steeds prima, alleen niet op dat punt.

Floxjes
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-10-14

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:02

Ik vind het uit eigen ervaring TOPdekens!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:40

Hier pony's die er 24/7 mee staan, ook in de stromende regen. Nooit problemen gehad met waterdichtheid. Vind het alleen jammer dat de buitenstof niet wat sterker is want er zitten wel wat plekjes en gaatjes in. Nu het 2e seizoen dat ik ze gebruik. Verder hele prima dekens voor weinig.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:45

De kwaliteit is wisselend, rij 1 paard die een waterdichte nika deken heeft, en eentje die een deken heeft die als waterdicht verkocht is, maar vreselijk doorlekt. Na een paar uurtjes zachte regen is de deken zeiknat aan de binnenkant, en het paard dus ook.
Klantenservice is drama, ze voelen zich persoonlijk aangevallen en gaan in de verdediging. Bovendien zeggen ze dat als je paard gaat liggen of rollen, de deken niet meer waterdicht is. En het mag niet te veel regenen, want dan is ie ook niet waterdicht. Waarom zou iemand dan nog een regendeken kopen, als die dingen horen door te lekken?
Nja, ik snap dat een wat goedkopere deken geen idiote stortbui kan hebben, maar een paar uurtjes regen lukt ook al niet bij die slechte deken. Het blijkt maar dat ze niet achter hun product staan. Tot nu toe weigeren ze een nieuwe aan te bieden. Jammer, want het andere paard heeft wel een waterdichte nika deken. Maar ik ga er nooit wat kopen, en van mij hoor je geen positief woord meer over nika.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:07

Ik vind het als je geen sloper hebt prima dekens. Mooie prijs/kwaliteits verhouding. Echter heb ik een sloper en voor hem zit er aan de voorkant te veel poespas. Hij heeft het niet zo op de voorsluiting. Loopt er net zo lang me te trutten tot het stuk is.

Nu met een V sluiting van rambo is dat opgelost.

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:09

Wij hebben ook een sloper en bij ons heeft hij hem wonder boven wonder nog niet stuk.
Ik heb een 0-grams regendeken en in no-time heeft hij zijn dekens stuk. Hij heeft hem al vanaf begin zomer en hij is nog helemaal heel! Hij is ook goed waterdicht! Zelfs na een dikke bui.
Terwijl zijn dure hv-polo ook al een dikke scheur in zit.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:52

Ja ze zijn goed waterdicht.