[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:58

Op de foto lijkt het alsof de deken idd ingeregend is.
Sluit deken wel goed aan ?
Anders gewoon reclameren, ik heb dit nog nooit met een Rambo meegemaakt, ook niet met die van al jaren oud.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:02

Hier ook weer in het nieuw :)


Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:09

Ohh die vind ik zo mooi <3

En de natte foto’s lijken ingeregend, maakt het niet minder zuur je paard zo te vinden!
Hier was de wug ook van onderen iets nat, terwijl de bovenkant al weer aan het opdrogen was.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:27

Wauw gave deken zeg!
Kan je eigenlijk onder de Rhino Original Lite deken ook veilig een Liner leggen? Zag dat hij bij Ooteman ook niet gek duur is.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:28

Hier was pony helemaal droog onder zijn Nika met MHS onderdeken. En Nika is geen duur merk, maar ik heb nog nooit een natte pony gehad. Lijkt me inderdaad een deken die net niet lekker past dan.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:29

Thanx, blij mee ook!

Ja onder Rhino kunnen ook liners.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:02

[quote="Nouvel"]Hier ook weer in het nieuw :)

Ik heb precies dezelfde voor de mijne klaarliggen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:00

Heb de deken vanmiddag even af gedaan. Het was best lekker toen het zonnetje erbij kwam en hij had les gehad dus kwam mooi uit.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:04

Hier is ie vanmiddag ook af gebleven, lekker! Voor de nacht wel weer op gedaan, en morgen ook weer regen voorspeld -O-

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:06

Ja twijfelde of ik naar stal moest om hem op te doen maar denk dat het wel goed gaat. Doe morgen misschien wel z'n 100 gram op. Heb nu de Pagony gepast en deze ligt echt heel fijn. Dus ben benieuwd!

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:10

Yvank_ schreef:
Ik wou net zeggen? Had je een hals er aan? Anders is het gewoon inregenen lijkt het en aan de onderkant spatwater dat optrekt.

Bij de hals kan best ingeregend zijn. Maar bij zijn kont was het ook nat? En hoe kan spatwater daar komen? Hij is 180 groot en staat op vrij droge grond.... Lijkt me sterk dat spatwater zo hoog komt....

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:21

Nou het regende gisteren echt heeel hard met dikke wind. Een paard zet de kont tegen de wind in.. Mijn dekens waaiden ook wel wat op en dan regent dat ook van achteren wel wat in... Rollen ze een keer in het natte gras kan dat zo in de onderste rand trekken..

Maar je kunt het makkelijk testen.. Tuinslang op de deken. Als die lek is zal die doorlekken

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:51

Sky_As schreef:
Yvank_ schreef:
Ik wou net zeggen? Had je een hals er aan? Anders is het gewoon inregenen lijkt het en aan de onderkant spatwater dat optrekt.

Bij de hals kan best ingeregend zijn. Maar bij zijn kont was het ook nat? En hoe kan spatwater daar komen? Hij is 180 groot en staat op vrij droge grond.... Lijkt me sterk dat spatwater zo hoog komt....


Helaas maar waar, op de naden mag een deken doorlekken volgens horseware en bucas. Maar aan de voorkant is echt van inregenen. De rest lijkt echt de naden te zijn.

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:16

Sky_As schreef:
Yvank_ schreef:
Ik wou net zeggen? Had je een hals er aan? Anders is het gewoon inregenen lijkt het en aan de onderkant spatwater dat optrekt.

Bij de hals kan best ingeregend zijn. Maar bij zijn kont was het ook nat? En hoe kan spatwater daar komen? Hij is 180 groot en staat op vrij droge grond.... Lijkt me sterk dat spatwater zo hoog komt....


Die van mij had de kont ook nat.. wind er onder en hoppa.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:39

Sky_As schreef:
Bij de hals kan best ingeregend zijn. Maar bij zijn kont was het ook nat? En hoe kan spatwater daar komen? Hij is 180 groot en staat op vrij droge grond.... Lijkt me sterk dat spatwater zo hoog komt....


Die van mij stond met die enorme regen de hele dag buiten met zijn 100gr Rambo en hij kwam kurkdroog binnen. Hij heeft in de wei niet echt schuilmogelijkheden en heeft dus echt de hele dag in die zeikregen gestaan.

Ik vind jouw deken ook behoorlijk nat en ik zou er werk van gaan maken.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:44

Hier ook droog onder de Rhino, maar een lekkende deken zou je verwachten dat het op het meest natte punt, de rug, als eerste zou lekken. Daar was ie droog of zie ik dat verkeerd op de foto's?
Het lijkt er voor mij op alsof het via de borst en schouders is ingeregend en achterin opgetrokken is via de onderkant/achterkant. Hoe dat kan, dat is nog een uitdaging echt vast te stellen, want inderdaad, als het de deken is die aan de buitenkant water door laat is het schandalig, zeker voor die prijs, als je paard in een plas heeft liggen rollen is het niet de schuld van de deken.. Dat maakt natte delen als deze zo lastig.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:47

Ik zou hem gewoon even testen als ik jou was, dan weet je het zeker. Bucas heeft wel een filmpje over hoe ze dat doen.

Ik heb helaas ook 2 keer een lekke Rambo gehad dus ondanks de prijs zitten er wel is foutjes in de lijn.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:49

Hier als tip de Pagony Tiger geprobeerd en deze pasvorm is perfect voor mijn paard. Heel erg blij mee. Zowel de lengte als de breedte. Hij knelt bij z'n schoft ook niet, wat de Amigo wel deed. En daarnaast rond de hals sluit hij fijn aan. Baal er nog steeds van de Amigo maar als het niet past dan past het niet..
Afbeelding
Afbeelding

Muze
Berichten: 5274
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:51

Iemand ervaring met amigo hero?
Staat bij niet geschikt voor liners maar er kan wel een hals aan.. zijn dat dan andere ringen?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:54

Die zitten dan denk ik net op een andere hoogte, maar je kan ook zonder de liner vooraan vast te maken gerust een liner onder je deken gebruiken. Zolang ie achteraan vast zit aan de D ringen blijft ie bijna altijd wel netjes liggen.

Bovenstaande deken ligt vooraan erg mooi! Zou hem zelf een (half?) maatje kleiner genomen hebben, maar vooraan ligt ie erg netjes.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:59

Dank je Rianne voor je bericht! Ja denk dat een half maatje nog beter was geweest.. het is zo zoeken met mijn paard omdat hij zo tussen maat 195 en 185 in zit. Wil er ook nog een 200 gram en 0 gram kopen dus kan altijd nog dan kijken.

Verbaasd me echt hoeveel verschil je in modellen hebt zeg. Het moet maar net op je paard zitten. Onder de epplejeck kwam zn buik gewoon te voorschijn :')

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:10

Welkom in de wondere wereld van de dekens :D Het is een ellende soms :')

Fijne van de iets duurdere dekens vind ikzelf dat er bijna altijd tussenmaten te verkrijgen zijn, maar paard draagt ook een 191 (6.3), daar is 195 te groot en 185 eigenlijk te klein.

Muze
Berichten: 5274
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:25

Ja precies. Ik kies daarom graag voor horseware of bucas

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:30

Die maten verschillen ook wel wat per merk. M’n paard zit ook rond 190/195.

Ik kan niet wachten om weer te scheren! :+
Maar heb nog 2 weekenden wedstrijd. En wil niet met zo’n (lelijk) strepen paard aan komen :+

Ik heb nu 0 gram regendeken op (super goedkoop en al 2 seizoenen waterdicht). En straks de Amigo bravo medium + evt 100 gram liner (nieuw)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:33

Heb je zolang strepen dan na het scheren?
Ik heb ook wel eens de dag voor een wedstrijd geschoren...

Verschil met de ringen die in de hero en de bravo zitten, is dat de bravo er 3 heeft aan elke kant en de hero 2, dus daar kan wel een hals aan maar geen liners of je moet er een ring bij zetten...

Hier ook horseware, vind het fijne dekens.