Snurken tijdens eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Snurken tijdens eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 22:54

Het valt me al geruime tijd op maar mijn hengstveulen kan enorm snurken wanneer hij aan het eten is (gras, veulenbrok). Ik weet dat zijn vader dit ook enorm kan doen, maar die doet het beperkt, met name wanneer hij zijn eten uitzoekt op het lekkerste, maar hij doet het echt veel.
Momenteel staat hij in een kudde met nog 4 hengstjes, waarvan enkele halfbroertjes, maar ook daar viel me op dat er nog een tussen zit die het ook doet.

Iemand bekend waar dit snurken tijdens het eten vandaan komt of waarom ze het doen?

Sharmayne

Berichten: 74
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Scheveningen

Re: Snurken tijdens eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:07

Misschien is hij gewoon gulzig aan het eten?

Lijkt me niet ernstig.

Stephzdesign

Berichten: 1644
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Snurken tijdens eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:21

Denk niet dat het ernstig is. Misschien even met iemand contact opnemen die er verstand van heeft.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Snurken tijdens eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:26

Is het echt snurken bij het inademen zeg maar, tijdens het eten?

Mijn pony heeft een lichte, onschuldige, anatomische afwijking aan haar gehemelte, waardoor ze soms tijdens het eten van de grond (gras/hooi etc.) een soort pruttelend snurkgeluid maakt.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Snurken tijdens eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:40

@Ireentjuh: Zo klinkt het wel ja. Heb al eens gedacht of zijn tong misschien te dik was voor zn mond ofzo, dat het daar door kwam.

Hij is er ook niet minder om, maar vroeg me wel af waar het aan zou kunnen liggen dat hij dit doet!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Snurken tijdens eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:55

Wij zijn er eigenlijk ook bij toeval achter gekomen Lachen
Ze moest een keer voor bronchoscopie bij de dierenarts omdat ze last had van haar luchtwegen, waarbij ze met een slangetje via haar neus in de keel en luchtwegen gingen kijken. De oorzaak van het geluid bij het eten (en soms bij het rijden) kwam door haar gehemelte dat iets lager hing of dikker was (meen ik?) dan bij andere paarden. Het kan verder absoluut geen kwaad en ze hebben er geen last van Lachen

Ik weet niet of het erfelijk is, anders verklaard het wel waarom zijn vader en een broertje het ook hebben misschien.