nerveus en zenuwachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trinity2
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-12-05

nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 12:41

hallo

wie kan mij tips geven om mij te helpen
Door mijn vorige pony heb ik een beetje een schrik opgedaan, hij steigerde en bokte en beet en...
Nu heb ik een nieuwe pony (iets ouder dan de vorige) en ze is heel braaf.
Maar door mijn vorige pony zit de schrik er nog wat in bij mij en telkens ik wil rijden ben ik zeer nerveus en zenuwachtig.
Naast haar gaat alles goed, grondwerk enzo gaat wel, enkel bij het rijden komt alles naar boven, schrik dat ze gaat bokken enzo.
Ik denk dat mijn pony de schrik bij mij voelt en ze gedraagd zich dan ook zelf meer onzeker en heviger dan vroeger.
Wat kan ik doen om mij beter te ontspannen
welke tips kunnen jullie mij geven?
Kan iemand mij helpen?

Trinity2
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-12-05

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 13:47

niemand?
iemand?

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:53

Het is normaal dat je het vertrouwen een beetje kwijt bent. Blijf gewoon lekker "rommelen" met je pony, dan komt het vertrouwen over een tijdje weer gewoon terug. Succes.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:58

Ga regelmatig oefenen met een instructeur. Misschien heb je dan wel af en toe wat extra zenuwen, omdat je weer les hebt bv. Maar het voordeel is dat zo iemand je precies kan vertellen welke handelingen op welk moment bij het rijden van je paard passen. Gewoon iemand die je in het zadel er doorheen praat als het ware. Knipoog Dan na enkele keren hulp, denk ik dat je je vanzelf wat zekerder en vertrouwder gaat voelen. Het is ook een kwestie van veel kilometers maken trouwesn Knipoog

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:00

Trinity2 schreef:
niemand?
iemand?

Rustig aan we zitten niet allemaal de hele dag online!

je moet gewoon wennen aan het feit dat ze niets doet... Proberen een buikademhaling toe te passen, je boven benen en billen te ontspannen en steeds te denken 'ik heb een heel braaf paard, ze doet niets'... Werkt wel...

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:13

het vertrouwen moet gewoon groeien, dat krijg je niet zomaar terug. Ga gewoon leuke dingen met je pony doen, beetje stappen en draven in de bak, buitenritjes maken, gewoon heel rustig aan. En dan zul je zien dat het vertrouwen vanzelf terug komt.

Ilse17z
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-11-06

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:49

Denk dat het na een hele tijd het wel zal vervagen (dan wint het vertrouwen van de angst) Knipoog

Aniek_

Berichten: 29
Geregistreerd: 25-11-06

Re: nerveus en zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:31

Rustig proberen te zijn en proberen te ontspannen. Probeer het vertrouwen terug te winnen. Doe het rustig aan, niks heeft haast. Succes!