Vraag over (boos) paard....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:02

Ja de titel is wat raar, maar ik had even een vraagje.
Als ik mijn paard op zn plaats zet omdat hij niet luisterd..(heb hem trouwens net 3 oowh bijna 4 maandjes alweer) bijv. als hij niet stil wil staan, niet vast wil staan bij de hoefsmid of weet ik wat en ik eis van hem dat hij dat wel doet, dan tilt hij zn voorbeen om en stampt een keer heel hard op de grond en doet daarna wel wat je van m vraagt.

Weet iemand wat dit is? hij slaat overgens niet naar voren ofzo.. hij stampt gewoon een keer hard en zucht dan een keer en doet wat er gevraagd word. Is dit boosheid?
Moet je dit trouwens ook afstraffen? of kun je het beter negeren en als hij daarna doet wat je van m vraagt gewoon belonen?

D_Pluimers
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-09-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:19

ha leuk zo een heb ik ook gehad heb er nooit zoveel op uit gedaan omdat ze daarna wel luisterde maar het is wel belangrijk dat je conseqent blijft anders word het wel erger en gaat hij steeds meer je uitdagen

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:23

Lijkt idd of ie een beetje driftig is dat ie z'n zin niet door kan drijven. Ik zou dat gestampvoet verder gewoon negeren, maar wel zorgen dat ie luistert. Hi hi, ik zou het weleens willen zien. Heb je geen filmpje?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:37

Ik maak wel een filmpje zodra de hoefsmid de volgende keer komt maikeltje...

Opzich negeer ik het gewoon mits hij gewoon luisterd verder.. ik bedoel.. wij zijn toch ook wel eens boos?
Ik heb niet echt het idee dat hij uitdagen is, want hij weet inmiddels dondersgoed wat wel en wat niet mag.. en hij doet het ook niet om mij te schoppen ofzo... gewoon even zo stampvoeten (net als een klein kind die boos is op mama Tong uitsteken )

astritos

Berichten: 539
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:42

HOi,
dat doet die van mij ook wel eens. Is volgens mij idd gewoon een reactie op het niet kunnen doordrammen van hun zin!! Vendigo doet het ook wel eens onder het rijden, dan stampt hij een pas heel hard met 1 voorbeen!
Gewoon negeren, hij is daarna toch braaf!?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:54

Leuk, paarden met karakter Haha! Haha! Haha!

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:08

Die waar ik op rij deed dat altijd wanneer ik aansingelde, met gewoon te negeren en voort te doen was het na een aantal keer over. En ook belonen wanneer hij het niet doet. Maarja bij jou is dat wel wat moeilijker omdat je hem na afstraffen niet direct kan belonen he Knipoog .

Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:23

Mijn merrie deed dat ook, is bij haar op den duur overgegaan, kan je alleen maar zeggen pas op voor je tenen, want doet zeer als die eronder zitten Knipoog

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 19:49

whaha grappig dat erblijkbaar meer paarden zijn die zo doen, had het nog nooit eerder gezien moet ik zeggen.

hij kijkt wel uit voor mij en mn tenen, doet het vaak ook maar 1 keer, maar het is niet regelmatig zeg maar.. de ene keer stampt hij wel, en de andere keer stampt hij niet... Vind zijn hoofd erbij zo grappig echt zo van "oliebol, kan helemaal niks hier" Tong uitsteken en lach m dan ook altijd uit waardoor ie nog harder denkt "oliebol"... Zn koppie spreekt dan echt boekdelen...

Anoniem

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:50

--> OMG

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:52

Doet de mijne ook weleens, laatste rijd veel eritanter: dan til je z'n achterbeen op rukt hij hem los (ja ik heb hem stevig vast, maar hij maakt zulke rare bewegingen en rukt hem zo los) en trapt hij ineens naar achteren. Hij is ook een keer zo ver gegaan dat ik bezig was z'n voorvoet uit te krabben, hij daagt me uit en laat zich ineens plat op de grond vallen, afijn met zadel en al erop... Tong uitsteken

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:56

haha mijn verzorgpaard doet dat ook. altijd stampen als die boos is.
met aansingelen moet ik wel oppassen want dan richt die sirieus naar je tenen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 08:38

De mijne doet het ook, en ik vind het helemaal niet erg......... sterker nog ik ben blij dat hij zijn boosheid op zo een nette manier uit. Hij zorgt er altijd voor dat hij jou nooit kan raken..... super hoor!

Laatst op de kliniek was hij dat getrut aan zijn zere pootje helemaal, maar dan ook helemaal zat...... staat hij rustig te wachten tot de va uitgeknepen, gevoeld is om dan de VA weg te laten stappen en echt keihard met het pootje naar achteren te slaan...... in de lucht........ super, zoo... zo eerlijk

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 08:41

starling doet het ook als hij zijn zin niet krijgt.
Hij zal mij niet raken,hij doet het gewoon uit frustratie.
Ik geef hem dan een tik op zijn borst met de hand,en dan is het gelijk over.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:10

Vraagje: Staat het paard alleen of met soortgenoten?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:22

Dr zijn dus blijkbaar meer paarden die het zo doen.. leuk om daarachter te komen!
Kiwiko: Zo doet die van mij het ook, zorgen dat ie jou niet kan raken.. maar toch is hij zn frustratie kwijt.. dat zie je gewoon...

Lennie: Mijn paard staat met een shetlander, helaas geen mogelijkheid om nog meer soortgenoten erbij te "gooien"...

navet
Berichten: 45
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: naast de buren

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:37

het lijkt er op dat hij zich protesteerd tegen dat gene wat je va hem vraagt.
tog zou ik eens kijken wat er mischien aan hem ergeert ?
mischien is hij bij z'n vorige baasje verwent ? of heeft hij dat geleerd ?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:52

Nou een echt protest zal ik het niet noemen, dat doet hij heel anders... het is gewoon dat hij 1 keer op de grond stampt met zn voet als ik bijv. vraag stil te staan... Hij komt verder van een handelsstal en is daar niet bepaald verwend.... ik weet dus niet waarom hij het doet, hij verwacht dan ook niks van mij (bedelen om snoepjes bijv. kan ie wel erg goed... maar dit is écht iets anders...)

Kelly0708

Berichten: 541
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:47

haha mijne doet dat ook.als ik onder het rijden te lang blijf stil staan.en ze word ongeduldig dan gaat ze dat ook doen.en dan net zolang dat ik wat met haar ga doen.haha

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:50

Hier ook zoéén ... het enige wat ik kan ebdenken is belonenen als ie stil staat met zijn voet. Waarschijnlijk reageert ie toch niet op straffen wanneer hij stampt.. dus kan je hem maar beter veel belonen als ie stil staat, en flink NEE zeggen als ie het wel doet, voor de rest gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. Oja, en als je beloont, even het been strelen, dan weet ie waarom je hem beloont!

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:15

Die van mij doet dat ook ja.
Dan stampt ie een keer met zijn voorbeentje op de grond, niet naar mij toe maar gewoon als een klein kindje die boos is en dan gaat hij je ondoorbroken aankijken, je kunt alles proberen maar wegkijken doet hij niet.
Mijn pony probeert me gewoon te verleiden. Tong uitsteken

edit; typo

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:38

whaha je geeft m niet genoeg aandacht marly.... hij wil meeeeeeer Tong uitsteken

Rox: ben bang dat dat niet lukt want als ik zeg maar links van hem sta doet ie t met zn rechterbeen... en als ik om hem heen loop is het al telaat, maar als ik van links naar rechts buig zeg maar ben ik altijd bang dat hij dan net zn linkerbeen naar voor doet en mij daarmee een knal verkoopt.... hij is nogal onhandig soms Lachen

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:18

maar hij staat toch ook wel eens stil? Dan zou je hem kunnen strelen en belonen met je stem. Je kan als je rechts van het paard staat toch wel zijn linkse been aantikken/strelen?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 11:55

Tuurlijk staat hij wel eens stil.... 9 van de 10 keer staat hij gewoon stil... maar soms dan wil hij niet stilstaan en word hij "boos"...

Elke_

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Vraag over (boos) paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:33

Raar Lachen