Voedernijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijntje_

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Sweet-lake city !

Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 22:23

Mijn anderhalf jarige welsh heeft last van voedernijd.
Ik neem meestal wel wat snoepjes mee voor als we wat gaan oefenen en hij doet het braaf, maar de laatste tijd als ik hem ga poetsen wilt hij de hele tijd me bijten.. vooral naar mijn jaszak toe (waar ik eerst het snoepje in had maar nu doe ik dat niet meer).
Heeft iemand ervaring of tips hiervoor?

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:40

Geen snoepjes meer geven, in plaats van snoepjes geef je een klopje, of gewoon 'goedzo'. Als hij maar weet dat ie braaf is geweest.
Verder niet in jou eigen ruimte laten. Laat hem altijd een halve meter afstand houden. Jij kan naar hem toe gaan, maar hij mag niet ongevraagd naar jou toe. Op die manier gaat hij jouw als leider zien.

AnneIris
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:09

mijn merrie deed dit ook heel erg..
iedere keer als hij aan je jaszak zit of tegen je aan duwt of bedelt gewoon hem wegduwen, hij moet accepteren dat jij de leider bent. dit vergt veel geduld en herhaling.
ik spreek uit ervaring ze geven echt niet zomaar op haha.
en ik doe het nu altijd zo, als je echt helemaal klaar bent met hem, dan EEN snoepje geven. zorg er wel voor dat je snoepjes ergens anders liggen en dat je ze niet bij je hebt in je jas ofzo.
het duurt even maar het werkt..
succes!!

Jasmijntje_

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Sweet-lake city !

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 20:26

Dank jullie wel Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:09

Als ik dit zo lees, heeft jou pony geen last van voernijd, maar is gefixeerd op eten in dit geval de snoepjes!

Wat al eerder gezegt is, niet belonen met snoepjes maar bv met je stem of een leuke ontspannende oefening, kleine opmerking bij een pony van die leeftijd hoort bijna alles leuk en ontspannen te zijn.

Succes!

Ilove
Berichten: 124
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:05

ik heb er af en toe ook last van,
ik weet hoe vervelend het is.
ik ben ook gestopt met té veel snoepjes etc.
en als ie iets fouts doet, negeren, dus niet het gaan oplossen met slaan.

Sammert
Berichten: 421
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: Avenhorn

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:14

een paard van een vriendin van mij doet dat dus ook.
Wil ik hem poetsen komt hij met zijn grote hoofd naar me toe om te bijten.. Of hij probeert je te trappen of te slaan met zijn staart. Hij heeft ook voernijd, maar hij ook niet gepoetst worden want hij werd anders NOOIT gepoetst dus is het niet egt gewend.

monsera
Berichten: 3082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:05

Je paard heeft geen voernijd maar is verwend.Vanaf nu GEEN snoepjes meer geven.Als hij braaf is geweest doe je maar wat lekkers in zijn voerbak.Maar niets meer uit de hand geven.