je paard onsnapte en toen.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:13

elke dag dat ik mijn pony zag besefte ik wat voor speciale band wij hadden...
Maar toen hij stierf, besefte ik het nog meer dan ooit Verdrietig

Jmc

Berichten: 900
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:18

Niet mijn eigen paard die ontsnapte, maar die van mijn vriend. (notabene de eerste keer dat ik iets met zijn paard ging doen). Bloos

Aangezien in veel met grotere paarden werk, dacht ik zijn kleine minishet hengstje wel even te poetsen in de wei.
Dat was maar van korte duur, want meneer besloot het op een lopen te zettend en stond enkele tellen later in zijn stal.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:53

vroeger hebben we een keer mijn pony en paard in het donker in het bos gehad los Nagelbijten / Gniffelen
meteen alle buren opgestrommeld en uit pure geluk konden we het grote paard terugvinden en vangen, waardoor de pony ook meekwam. was dat niet gebeurd, dan weet ik niet wat voor ongelukken er hadden kunnen gebeuren, omdat achter het bos een drukke 80 km weg lag.

2de keer had een leerling de pony laten ontsnappen, die liep in hoge snelheid over de 80 km weg naast het huis.
uiteindelijk hebben 2 auto's hun auto overdwars op de weg gezet en konden ze haar zo insluiten,want ze was totaal over de rooie toen.

Mijn tinker is ook al een paar keer ontsnapt, maar die laat ik soms gewoon loslopen, dus dat ik niet erg, die loopt vanzelf terug naar huis. behalve 1X.. toen kon ik haar bij de overburen uit het bloemenperk vissen Nagelbijten / Gniffelen

mmm dat was het wel zo'n beetje in al die jaren geloof ik?

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:53

wanneer rydar ontsnapt rent hij een stukje, draait zich om en komt je terug uitlachen omdat ie van je heeft gewonnen met touwtrekken Clown
met rydar nooit problemen gehad wat dat betreft.
met boef ook niet overigens, hoewel ik wel 1 keer heb gehad dat ik een manie had van freestyle. dus hup in het weitje, lintje dicht en derop. ging super, tot hij in galop ineens rechtdoor ging ipv het bochtje om, hop onder het lintje door(was dus alleen de bovenste en ik wist niet dat ie daar wel onderdoor kon), met als gevolg dat ik achter het lintje bleef hangen(auuu). verder was het niet erg, hij stond alleen toen in zn paddock..

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:07

Mijn vorige paard ontsnapte tijdens een nachtrit waarbij ik de route aan moest geven. Dat was dus niet handig. Hij stond aan een touw tussen twee bomen aangebonden maar daar was hij het niet zo mee eens. Ik besloot geen aandacht te schenken aan zijn misbaar want er was een lekkere piknick en eten is soms ook heel belangrijk. Maar op een gegeven moment vond ik dat het toch wel heel stil was in de hoek waar hij zich moest bevinden. Ik kijken en geen paard. Daar stonden we dan Midden in de Drunense Duinen in de nacht. We zijn met twee auto's gaan zoeken. Een is richting mijn vorige pensionstal gereden en een naar zijn nieuwe. In een uur tijd kon ik van de nieuwe stal terug lopen naar de piknick plek in de hoop dat hij me tegemoet zou komen. Maar dat was dus niet zo. Intussen waren de andere mensen die aan het zoeken waren ook terug zonder paard. oliebol....
Uiteindelijk bleek dat hij op weg gegaan was naar zijn oude stal maar iemand was hem onderweg tegen gekomen en had gedacht: "Wat doet dat paard hier los in de nacht" Omdat de man niet met een paard durfde te lopen heeft hij Frits aan een lantarenpaal vastgebonden en is opzoek gegaan naar zijn baas. Hij heeft de piknickplek gevonden en wij konden op zoek naar Frits. Bij de bewuste lantarenpaal aangekomen... Geen Frits..... Iemand anders was er langs gekomen en had gedacht:" he dat is raar een paard aan een lantarenpaal midden in de nacht. Die man heeft hem dus meegenomen en was op weg naar de eerste beste stalling die hij kende. Gelukkig hebben we hem voor hij een stal wist te bereiken kunnen onderscheppen. En zo kwam alles toch nog goed. De nachtrit was een succes, de piknick ook en we zijn allemaal gelukkig weer naar onze eigen stallen teruggekeerd.
Achteraf moet ik nog steeds erg lachen om deze streek van de Frits. Zo was hij.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:15

Frits heeft nog eens zo'n steek geleverd. Toen moest ik even van hem af omdat mijn hondje een doorntje in zijn pootje had. Frits trekt zich los en stapt op zijn gemakje terug naar huis. En denk maar niet dat ik hem in kon halen want dan ging hij gauw een stapje harder lopen. Dus zo zijn we thuis gekomen, Eerst Frits, dan ik en toen mijn hondje. De mensen zullen wel gedacht hebben.

Het spannendste moment was toen we de weg over moesten. Maar tot mijn stomme verbazing stopte Frits daar keek eens om zich heen en begon weer te lopen toen het veilig was. Dat moest hij met mij natuurlijk ook altijd, maar ik had niet verwacht dat hij het uit zichzelf ook zou doen.

DuckyMjöll
Berichten: 573
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:32

Oh zóó vaak gebeurt Tong uitsteken
Heel vaak dat mijn zusje vergeet het hek dicht te doen en dan blijkt dat de volgende morgen je paarden aan de overkant aan de weg naar iemand zijn gegaan met ook een paard. (De shet , ijslander en welsh)
Ook een keer dat de hele buurt erbij stond. (hetzelfde) En als je over de weg rijd naar huis dat je daartegenover een shetlander ziet staan die wel verdomd veel op jou shetlander lijkt Vork
En paar keer met rijden. Dat ik op de shet zat eraf was gevallen en hij naar huis rende maar onderweg werd hij door iemand gepakt. En een keer met (@ bokt Manniejj, gabberluck en geen bokker) aan het rijden door het bos met mijn vorige Welsh. Er zat net iemand op die niet echt kon rijden en hij is gewend om met de fiets mee te gaan, gabberluck fietste iets vooruit, hij ging mee en ruiter viel eraf, hij recht op de weg af maar gelukkig net daarvoor was hij gaan grazen.
Niet zo heel lang geleden toen ik op mijn moeders ijslander in het bos zonder zadel ging rijden. Hij was wat eigenwijs en ging een 2 keer rechtsaf allebei de keren even afgestapt omdat hij te sterk is om hem omtedraaien. 2 keer schoot hij ervandoor toen ik er net was afgestapt (kon hem echt niet meer vasthouden) maar gelukkig ging hij richting de wei die ook midden in het bos is. Daar stond hij rustig te eten en mijn moeder had helemaal niks gemerkt Vork
Ook bij hetzelfde weiland was mijn merrie ontsnapt en de mensen die daarnaast woonden zeiden al dat ze een paar keer een witte schim zagen lopen, bleek het dus mijn isabel merrie te zijn. Ze stond gewoon naast het weiland te grazen..

manoo86

Berichten: 407
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:02

die van mij ontsnapte overal haha, als ik hem losgooide sprong hij over het hekje van de bak, als ik longeerde moest dat met bijzetteugels en de hele mik mak anders rende hij door het schrikdraad (ook al stond het aan), in de wei ging hij onder de draad door of er doorheen als hij vond dat er te weinig gras stond. gelukkig rende hij nooit het erf af, hij rende standaard naar het eten.

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:04

als mn paard een keer ontsnapt is het 2 minuten rennen & dan heeft ze het wel weer gezien, en loopt ze naar d'r stal. gewoon een kwestie van een beetje eten in de stal; en ze komt vanzelf weer.
het terrein is helemaal afgezet dus ze kunnen nergens heen.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:07

ja heel herkenbaar.
Weet nog goed mijn tinkermerrie Tara, s ochtends stond ze niet in de wei, niet in de stal. Heel de dag en avond met familie op zoek geweest geen Tara.Vanalles spookte door mijn hoofd, zou ze gestolen zijn?Is ze uitgebroken?
Tranen met tuiten gehaald oh mijn hart was gebroken en dacht echt dat ik ze kwijt was.
Tot dat de volgende dag een mevrouw uit de buurt vertelde dat iemand een paard had gevonden, stond vrolijk bij hem op stal.(in plaats dat die man naar de politie gaat).
Gelukkig was het mijn meissie, zo blij dat ze weer terug was! Maar pfff op zo'n moment sta je doodsangsten uit.

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:12

Mijn pony is ook ontsnapt en wat was ik bang dat ik haar nooit meer terug zou zien. Het was zondacht ochtend 8 uur. Me vader voert dan altijd Rosa maar nu kwam hij mijn kamer in rennen. Inge Rosa is weg de stal staat open! In 1 seconden was ik klaarwakker en omgekleed mijn moeder ook en was snel naar de stal geraced. Ik pakte me fiets en ging de buurt verkennen wat heb ik gehuild. Buren niks gemerkt niemand iets. Elke keer dacht ik staat ze nu maar opeens voor me maar nee. Naar de manege gefietst want daar kwam ze vnadaan en kon natuurlijk der grote vriend missen maar nee daar zelfs niet. Toen ben ik naar huis gegaan me moeder zei dat we even op me vader moesten wachten tot die terug was. Nou ik zat op de bank niet doen dat kon ik niet naar 2 minuten werd ik helemaal gek van mezelf. Ik schreeuwde dat ze niet dood mocht wezen dat ze me alles was wat ook echt is. Ik zach al helemaal voor me dat ze met bloed op de weg zou liggen. Ik snapte het niet waarom zou ze weg zijn gegaan. Maarja wie gaat er nou niet naar de disco op zaterdagavond Tong uitsteken (ja nu lach ik erom). Me vader kwam na 3 minuten eindelijk en ook niks gevonden en bij bijna alle boeren langs geweest niks gezien. Me moeder en ik waren in Alphen naar het politieburo gegaan maar geen melding. Opeens kregen we telefoon van me vader dat die gevonden was en waar die stond. Ik weer helemaal huilen maar nu uit blijdschap dat er niks overkomen was. Toen wij derheen gingen was ik zo blij dat ze nog leefde jaa weet jij wat er kan gebeuren. Later kregen we telefoon van het politieburo dat er een melding was gevonden. Daar waren ze te laat mee wij hadden Rosa al gevonden. Wat bleek nou hij liep rond 2 uur snachts rond heel het kanaal de ene en andere kant af dat is een onwijs stuk. Toen reden er 2 politiewagens achterna en niemand durfde hem te vangen best grappig want hij is zo tam als een lammetje Tong uitsteken . Toen was er een meisje die nog op was en die had hem gelijk gepakt gelukkig kon die een nacht bij een boer logeren waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben. Gelukkig is ze nooit meer ontsnapt maar zo bang ben ik nog nooit geweest.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:14

1 keer vroeger gooide mn eerst ponny me eraf en rende richting huis, Ik zag een tractor aankomen, ik lag op een heuvel tussen struiken en hij rend eop die tractor af, nog nooit zo bang geweest. gelukkig rende hij rakelings langs en kon ik hem stukje verderop pakken waar hij aan grazen was

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:15

Mijn paard is 3 weken geleden 's nachts in de boomgaard van de stal waar ze staat geweest. Mevrouw had zelf de deur open gekregen... De volgende morgen liep ze op het erf toen de stalhouder kwam voeren. Ze liep met hem mee naar stal en hij vond later overal mest. Ook is mijn paard een keer door de baklinten, over een hek van een meter en na een spurt over het beton van een meter of 500, de weg opgerend. Ze ging eerst linkaf toen ze het erf af kwam, (en ik er achter aan rennen, zonder halster, zag in de verte ergens mijn paard, helemaal in paniek), draait zich om en rent voorbij het erf naar rechts. En kwam daarbij ook langs mij, maar haar ontdekkingstocht was veel te leuk om daar voor te stoppen. Na een kilometer de andere kant op te zijn gedraafd is ze weer omgekeerd en haar stal in gerend. Er was gelukkig een groep motorrijders die mijn paard over de polderdijk aan zag komen en die het verkeer tegen hield.

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:18

ik heb opzich niet zo iets heel erg gehad maarre;

mn pony stond in de paddock met zn dekentje om en ging beetje galopperen enzo en toen ging de deken naar voren en ging hij erop staan.. ik ging net de kruiwagen met mest wegbrengen en toen zag ik hem over de kop slaan! ik schrok me helemaal dood en ben snel naar m toe gerend maar hij had gelukkig niks Bloos

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:30

een paar maanden geleden kreeg ik sochtends om half 7 een telefoontje ik sliep nog en dacht nog welke gek durft me nou wakker t bellen. ik kijken waren het de mensen waar ik de stal bij huur. dus ik opgenomen ja je paard is weg. ik helemaal in de stress(was toen een friesche hengst met goede papieren en heel erg mooi). dacht dat hij weg was ik mn ouders wakker gemaakt me aangekleed n als een gek naar stal gereden. kwam daaraan jha boxdeur open kruiwagen omgegooit en over het hele erf hoefsporen en nergens bandensporen dus niet gejat. ik op zoek vriendin gebeld dat mn paard weg was zei zou ook meteen komen maar moest eerst nog ons werk opbellen(werk ik zaterdags mn baas helemaal in de stress)mn pa al rond gaan rijden en bij mn andere stalplek gaan kijken. toen mn vriendin kwam stond ik al met 2 halsters met touwen klaar. haar pony's staan vlakbij en ik sta achter demanege en tegenover het bos dus dachten al dat hij het bos in was gegaan dus wouden te paard het bos ingaan maar eerst even op de manege kijken. ik naar de manege vriendin naar de stalhulp ik naar mn andere vrienin(woont ertegenover) en die zei jha er is hier vannacht aangebeld door de politie dat ze een paard hadden gevonden en hoe ze de manege konden bereiken. mn andere vriendin was al naar de stalhulp maar die had geen fries gezien en wij alle boxen lang. en jahoor stond hij heel lief met zn koppie over de buitendeur te kijken van goh kom je ook nog eens een keertje. hij is schijbaar om 4 uur snachts door de politie gevonden en door de eigenaar van de manege gevangen. was me rot geschrokken stond te trillen op mn benen. ik daarna naar school en had les van de moeder van mn vriendin die tegenover de manege woont. die was ik dus mooi gebak schuldig. 1 te laat in de les en 2 ze moest midden in de nacht der bed uit. maar kon der wel om lagen toen ze hoorde dat hij van mij was.

daarna stal anti wegloop gemaakt.
kwam ik 2 weken geleden op zaterdagochtend op stal. en hoorde allemaal gestommel. en ik dacht nog ahh het arme dier lag nog te slapen(kom dan altijd erg vroeg vanwege mn werk). dus ik do de 1ste deur open kijk ik daar rcht in zijn ogen. waren we vergeten de staldeur dicht te doen. heft hij de hele stal overhoop gehaald en van alles gesloopt. wat heb ik staan lachen.

en heb het nog 1 keer gehad was hij nog jaarling en ik wa op vakantie kreeg ik telefoon dat hij niet lekker was. ik meteen naar huis heeft hij ruim een week met 40grade koorts gestaan heb ton bijna dag en nacht bij hem op stal gezeten wat was ik bang dat ik (me toen nog maar net gekochte)paardje kwijt zou raken. nu stop ik maar heb nog erg veeldingen maar wordt het zo lang

hiltje1973
Berichten: 290
Geregistreerd: 09-03-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:53

Ik heb zelf twee keer een paard van de weg gehaald in Rotterdam.

Een keer stond ik midden in de spits in mijn auto voor het stoplicht van een heel groot kruispunt. Komt er opeens een fjordje met zijn zadeltje onder zijn buik het kruispunt over gegalopeerd........ Veel paniek bij het verkeer maar het ging allemaal goed en eer ik er bij was stond hij al lekker te grazen in de berm. Even later kwam de politie met de amazone eraan, bleek dat het beessie al bijna bij z'n stalletje was.

Een andere keer rij ik net weg, komt er een volledig gezadeld arabiertje in volle vaart over de weg. Iedereen in rep en roer maar niemand deed iets nuttigs. Ik kon maar een ding doen en dat was gas geven en er in een grote boog voorbij rijden. Dachten mensen dat ik gek geworden was maar als ik er achter aan blijf rijden zie ik hem alleen verongelukken. Dus voor hem uitgestapt de weg opgegaan.........en hij rende mij weer met een ruime boog voorbij.

Godzijdank rende hij na twee kruispunten overleefd te hebben een bedrijven terrein op voordat het drukste kruispunt kwam, en liet zich braaf vangen. Even later politiebusje met de amazone.....eind goed al goed....

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:55

ik ging riva in de wei zetten en ik moest daarna weg om te werken. dus ik riva in de wei gezet. komt ze keihard terug rennen en rent ze het land op.. Godzijdank stond er een bak met snoepjes. 1x schudden en ze was terug..

bijoekimmie

Berichten: 654
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Rhoon

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:15

Heb ik ook een keer gehad samen met Superdimph hier op bokt. We dachten we laten lekker de paarden even grazen op een grasveldje wat omgeven was met sloten op 2 kleine bruggetjes na dan. Wij zaten bij het ene bruggetje en we dachten dat ze toch niet dat andere bruggetje over zouden gaan omdat ze lekker gras konden vreten. Loopt mijn shet kimberley zo het bruggetje over en Superstar (shet) en Dimphy (tinker) die volgen haar. Ik denk nog bij mezelf geen probleem loop er rustig naar toe om ze te pakken en voordat ik het wist zag ik 3 galoperende kontjes het hoekie omgaan.
Wij zo van oliebol , nou ja die lopen toch wel naar huis dus ik bel mn man om te vragen of hij ze op wil vangen. Maar helaas zij dachten wij gaan even een rondje galoperen door rotterdam zuid hahaha. Wij rennen erachteraan , wat helemaal geen nut heb omdat hun toch sneller gaan als ons. De mensen om ons heen van zoek je paarden die gaan daar en daar heen. Ze rende precies naar een drukke rotonde. Ik mijn man weer gebeld en Rina haar man en die reden daar heen en toen wij daar aankwamen hadden ze ze al gevangen met nog een paar mensen. En dan komt het leukste, Dimphy (tinker) kreeg de schuld want die liep voorop terwijl Kim(shet) begonnen was hahahaha. En wat ook nog wel grappig was dat ze heel moeilijk aan het doen waren met Dimphy omdat die groot is dus die moest als eerste een touw om haar nek maar die kleine Superstar is de grootste plaatboef hier van zuid hahahaha en daar dachten ze van o die is zo lief. Toen we terugliepen stond er ineens een politieauto achter ons die onze gegevens wou hebben voor als er schade gemaakt was of iets dergelijks en het enigste wat wij konden was heel dom lachen en geintjes maken. (nerveus welnee) Die agenten zullen wel gedacht hebben.