je paard onsnapte en toen.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 23:55

naar aanleiding van mijn topic: je band met je paard viewtopic.php?f=119&t=679497&hilit=

moest ik denken aan de keer dat mijn paard ontsnapte en aan die andere keer.

de 1e keer was ik hem aan het longeren in de wei, ik deed eigenlijk nooit de poort er van dicht........ toen ik eigenlijk klaar was moest ik hem omdat hij schrok los laten, mijn paard zou mijn paard niet zijn als hij niet dacht goh doeiiii baasje ik ga en weg was hij, even leek het of dat hij richting de stallen zou rennen, maar helaas op het laatste moment bedacht hij zich en rende met pessoa en al zo het terein af. en ik maar gillen, mijn oom hoorde toevallig langs de loods een paard rennen en dacht ook oh dat zou wel niet goed zijn, hij met de auto en ik achter mijn paard aan rennend.
hij rende zo de nieuwbouwwijk brandevoort in, helaas was hij een stuk sneller als ons, ik ben bij iemand de auto in gestapt en zijn we er verder achteraan gereden. na een kwartiertje rond gereden hadden we hem gelukkig gevonden en hadden mensen hem opgevangen.
gelukkig had hij niets, hij had toevallig de route gelopen die we altijd maakte tijdens een ommetje.
ik ben nog nooit zo bang geweest en kon alleen maar huilen en was op het ergste voorbereid.
gelukkig liep het goed af.

de 2e keer, jawel er is een 2e keer. mijn paard was vort zo slim dat hij zijn eigen stal open kon. op een warme zomer avond waarbij wij met heel de familie een paar straten verder op de borrel waren, kregen we in eens een telefoontje van onze buurman, er had iemand gebeld dat er al een paar uur een paar rond liep in de wijk.
ik werd weer bang en moest denken aan de vorige keer ik dacht echt dat ik hem nooit meer terug zou zien.
wij snel naar huis en aan het zoeken met een schepje brok en ieder een halster, na ongeveer een half uur rond gerend en geroept te hebben had ik hem eindelijk gevonden, hij stond aan de andere kant van een drukke weg die leide naar de snel weg en het treinspoor op een veltje te grazen. mensen probeerde hem te vangen een lasso, wat niet lukte (hij laat zich niet zo makkelijk vangen). ik zag hem en was dolgelukkig dat hij nog leefde ik riep hem en hij keek op spitse zijn oren en kwam blij naar me toe lopen...........
wat was ik blij op dat moment!

dat zijn de momenten dat je beseft hoeveel je om je beest geeft en wat er dan in je hoofd omgaat is ongelofelijk.

nog meer mensen met dit soort ervarigen.

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:04

Pff, ja..
Toen ik samen met m'n paard in de sloot lag. (Zij gevallen, en ik gesprongen) Ik zag der ogen helemaal wegdraaien. Ze lag heel eng gedraaid met der hoofd.
Mijn god, ik was helemaal in paniek, en besefte toen echt hoe ongelovelijk veel ik van der hou.

SandraR

Berichten: 421
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Heijen

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:11

dat is schrikken zeg:o

Mijn paard is een keer ontsnapt toen ik op school zat, Ik had thuis kunnen zijn maar ik moest nablijven. Word je ineens gebeld door de buurvrouw. Nou dan weet je ook niet meer hoe breed je het hebt. Gelukkig is het goed afgelopen.

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:13

een poosje terug hadden we nog niet overal hekken staan tussen de schuren en zo. toen we de paarden binnen deden, begon er 1 te racen van achter uit het land naar voren, normaal stoppen onze paarden altijd wanneer ze ons zien, maar nu niet, in plaats daarvan ging de rest ook rennen. in volle galop kwamen ze op de uitgang aan gerend en liepen gewoon door dwars door iedereen heen.

eerst leek het er op dat ze rechtstreeks naar de stallen liepen, maar helaas was dat niet helemaal goed gegaan. ze gingen zo verder, zo richting de weg. ik kwam net van mijn werk en reed voor het huis toen ik plotseling 4 paarden op het oprit zag staan. ik denk das nie goed en ben direct gestopt zodat er geen auto's langs konden, maar ja de paarden gingen in volle galop de andere kant op richting de bebouwde kom. dus wij er snel achter aan met de auto en met de fiets.

gelukkig kwam de buurman ook helpen want hij had het ook zien gebeuren. toen we eenmaal bij de bebouwde kom aan kwamen, schoot een van de paarden een weiland in. de anderen waren haar ineens kwijt en toen schrok ook nog een van de andere paarden van voor een drempel. ze waren zo ontdaan van die drempel en dat ze er 1 miste dat ze al briesend en stijgerend een parkeerplaats op rende van een speeltuintje (waar overigens op dat moment gelukkig geen auto's en kinderen waren).

er waren al meer buurtbewoners naar buiten gekomen om te kijken ipv te helpen want ze waren allemaal bang voor een paard bleek wel toen ik er twee vast had en een fiets. ik vroeg nl aan iemand om er 1 vast te houden, maar ja dat briezen en stijgeren heeft ze behoorlijk afgeschrikt. ik heb mijn vader met de auto terug laten rijden. mijn moeder met 1 paard en de brommer op pad gestuurd, mijn man met een paard en de fiets en ik met twee paarden lopend terug. die buurtbewoners verklaarde mij voor gek, maar ik kon er toen wel weer om lachen.

gelukkig is alles goed afgelopen en is er geen schade aan wat dan ook gekomen. wel hebben we er zo snel mogelijk voor gezorgd dat er hekken tussen de schuren kwamen zodat deze dicht kunnen wanneer we de paarden binnen doen. ik wilde er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren.

mawaikee
Berichten: 393
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:18

Ik ken het ook ja...
De eerste jonge pony die ik reed. Was de vierde keer dat ik erop reed. Er was een afzadelplek achter een hek, en een plaats onder een afdak. Omdat het regende ging ik onder het afdak staan. De eigenaar wou me waarschuwen, dat de pony nog wat schrikerig was met afzadelen, maar onderbrak zijn zin en zei: "ach dat merk je ook zelf wel". Gevolg; nadat ik het zadel eraf had gehaald, wou ik het hoofdstel af doen, en ging de pony ervan door, de weg op. Ze bleef staan, ik erop af, ging de pony weer verder, en sloeg af een drukkere weg op...
Eigenaar en vriendin van mij die mee was er op de fiets achteraan. Gelukkig stopte de pony bij een weide met andere pony's en konden ze hem weer pakken.

En ik; hart in mijn keel, tranen in mijn ogen, en een wijze les en ervaring verder

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 01:41

mijn paard is 3x weggelopen.
1x toen hij ziek was. Ik zette hem op stal en hij liep zo de stal uit, helemaal beduusd, in stap. Kon hem zo weer pakken.
De andere keer was diezelfde dag met afspuiten, hij schrok (was heel schrikkerig door ziekzijn) en vloog de dennenstruiken in, richting mesthoop. Liet zich niet makkelijk pakken, maar kon daar vrij weinig schade aanrichten. Toen ging grazen kon ik hem pakken.
3de keer kreeg hij water in z'n gezicht met afspuiten en ging het ongeveer hetzelfde als de 2de keer.

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:26

Roxy is ook heel vaak ontsnapt.. een keer savonds.. was ook heel eng. Want ze is al bijna zwart dus je ziet haar echt niet! gelukkig komt ze altijd op Biks af Haha! maar een keer zaten we echt 2 uur achter haar een ofzo.. gewoon sporen zoeken Verdrietig ze was hengstig dus ontsnapte heel veel.

Jorissie
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:33

Ik heb ook zoiets gehad.
Ik ging wandelen met mijn paard door het park bij ons..deed ik wel vaker gewoon aan halster en touwtje op ons gemak wandelen en beetje grazen.
Alleen deze keer ging het 2 keer mis. 1ste keer schrok hij van een hond sprong weg en me touw schoot uit mijn hand. Het touw komt op 1 of andere rare manier vast te zitten tussen zijn hoef en zijn ijzer. Ik in paniek want het ging er niet meer uit. Met moeite losgeknipt bij de speeltuin(moest eerst nog stukje lopen daar heen).
Dus ik moest verder met een half touw want de rest had ik kapot moeten knippen om veilig terug te kunnen lopen. Ik wou zo snel mogelijk terug omdat hij echt super vervelend werd, dus nam de kortste weg. Daar is een grasveld. Hij ziet waar we zijn en begint als een gek te stijgeren en springen(waarom weet ik nog niet).Maar een half touwtje is niet echt lang dus ik met moeite vast houden en de laatste sprog schiet het touw los en hij begint als een gek rond het veld te rennen. Ik gauw naar de andere kant gerend want daar gingen we altijd door om terug naar stal te gaan.
Maar hij was me te snel af en rende de super drukke straat over een doodlopend straatje in. Gelukkig was er een jongen die zijn auto zo zette dat het straatje afgesloten was en me paard nergens heen kon. Toen heb ik hem snel gepakt en ben gauw naar huis gegaan met als nog een stuiterend paard aan de hand.
Gelukkig is het goed afgelopen, maar had veel slechter gekunt. En heb nog nooit zoiets engs meegemaakt.

edit:spelfout

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:01

Pff. wat dacht je dan van een manegepaard dat tijdens een buitenrit opeens besluit de ruiter eraf te bokken, naar beneden te rennen (het pad ligt op een soort heuvel) over het fietspad (gelukkig ligt er een sloot tussen het fietspad en.. de snelweg!) besluit een totaal onbekende kant op te rennen en onder een tunneltje onderuit gaat (na het tunneltje zit een spoorwegovergang). Hij haalde zichzelf helemaal open zodat ie wel moest stoppen.
Stond ie een tijdje met roze (gips?)verband om haha! Zitten nog littekens..
Toen we een keer niet oplette bij het loslaten rende die ook opeens de bak uit en ging zo weer het terrein af. Dat beest wil echt de wijde wereld in Koe

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:12

Toen ik de bakdeur een keer open wou doen, schoot Layla zo langs mij de weg op. Ik had ook mn hart in mijn keel zitten, omdat het halstertouw nog aan haar halster vastzat. Ik op de fiets erachteraan, stond ze vrolijk bij de hengsten (die stonden in de wei). Ik kon haar ook zo weer meenemen omdat madam hengstig was. Maar je schrikt dan zeker, omdat je niet weet waar ze heen gaan.

Happinez

Berichten: 8402
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:28

pff heb me verschillende paarden en pony's gehad en heb al meerder keren ze los gehad...

1x ben ik samen met het paard onderuit gegaan , me paardje stond snel op en richting huis gerend en ik lag nog op de grond.
Gelukkig hebben we er geen erge dingen aan overgehouden , enkel had ze wat wondjes op d'r benen en ik mijn knie open liggen.

Heb me paardje en schet ( had ik toen net nieuwe, wist ik veel dat hij verlatings angst had .. ) moeten opvissen midden in het dorp.
Hij was hem samen met onze schet gepeerd.
Schet onder het draadje en hij erover ...
En toen nog een x thuis over de omheinig heen gesprongen , gelukkig liep hij gelijk de stal in .. maar toch ...

Heb ook een x een pony uhmm zo ongeveer op me rug gehad .. pony weiland in , ik pony opgehaald en toen naar huis gestrompelt Verdrietig

En heb alle 3 me paardjes een x los gehad in onze schuur....
Nou alles overhoop gehaald ... alle wortels opgegeten , paardensnoepjes uit me emmertje ( jah jah met deksel ) opgegeten, alle deksels van de voertonnen erafgehaald ( helaas was de voerton te hoog voor de dwerg in kwestie Knipoog ) En overal hun uhmmm geurtje achtergelaten ....

uhmmm o,jah en paardje een x los op het erf gehad , doordat ze ineens ging hangen aan d'r halster dat toen knapte.... gelukkig nu een oplossing voor Elastice "touw "

Tsja heb veel pony's gehad en ze hadden allemaal zo hun trucjes om los te komen .....

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:32

Jemig wat een verhalen hier!

ik heb ook 1 keer een ontsnapt paard gehad, ik weet er alleen zelf niks meer van. Ik was met een vriendin een ommetje aan het maken, we gingen een stukje galopperen, mijn paard struikelt, vliegt over de kop en ik lig bewusteloos op het veldje.. (de vriendin dacht dat ik dood was Haha! Tong uitsteken ik had mn ogen open en lag daar Tong uitsteken) Mijn paard was ergens verderop door mensen gevangen. Ik weet alleen nog dat we weer terug kwamen bij stal en dat ik een enorme hoofdpijn had. Voor de rest heeft ze me alles moeten vertellen...

heb trouwesn ook een keer een paard gevangen, was op concour, kwam er ineens een paard zonder iets eraan op me af rennen, ik hem om zn neus en hals gepakt en langs de trailers gelopen, iemand kwam me al snel te gemoed: bedankt bedankt Lachen

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:42

Ik had dat dus ook een keer. Vriendin ging voor het eerst naar de rijvereniging, haar paardje wou de trailer niet in, dus we hadden onze 2-paardstrailer genomen en mijn pony erin gezet. Haar paardje ging erin. Joepie. Bij de manege had ik mijn pony in de boxen gezet, dus ik ging naar buiten met hem wandelen. Hij was nog steeds hartstikke druk en de hele tijd rondjes om me heen rennen en ik struikelde en hij liep over me hand heen, dus ik keihard krijsen van schrik en ook van de pijn, maar was ook heel bang dat ik hem niet meer kon houden. Gelukkig kwam de moeder van me vriendin snel naar buiten en ging Paak vasthouden. Ik ging met me vriendins zusje naar de wc mijn hand onder de kraan houden. Horen we buiten ineens hoefgekletter op de stenen. Ik vraag aan fleurs zusje of ze even buiten wil gaan kijken. Blijkt dat Parkaval zich heeft losgerukt. Uiteindelijk was hij naar huis gerend. Niet helemaal, maar ik neem altijd een binnen doorweg door het bos, maar hij had de verkeerde afslag genoemen.Sukkeltje. Haha! En dan staat ie daar voor het hek. Hij kon niet meer verder. Toen is ie met de trailer van iemand anders naar huis gebracht. Haal ik hem uit de trailer om naar stal te brengen, doet meneer alsof er niks gebeurd en is stiekem heel blij zijn dat hij toch weer zijn zin heeft. Gelukkig had hij niks.

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:17

Ik wilde haar een keer in de paddock zetten ik pakte er altijd bij der halster en deed het hek open en dan rende ze er altijd wel. Tot die dag dat ze het niet deed. We hebben een supergrote niet omheinde buitenbak waar ze eerst lekker in ging rollen ik dacht nou dan krijg ik er wel te pakken niet dus als een gek rond galloperen en bokken en ik was zo bang dat ze de scherpe bocht naar stal over het asfalt zou galloperen met der ijzers, ze zou zo alle 4 der benen breken! Maar gelukkig rende ze daarna meteen weer de paddock in. Achteraf kon ik er wel om lachen maar op het moment dat het gebeurde kon ik wel janken.

Gelukkig heb ik er van geleerd en als ik er nu ergens naar buiten zet loop ik met haar mee naar binnen draai haar om en doe eerst het hek dicht.

Ze heeft wel vakaer losgelopen maar dan was ze altijd zo te vangen

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:39

Toen mijn paard in een plas sprong met mij erop, en er niet meer uitkwam omdat hij bij het verkeerde stuk eruit wilde. Hij heeft het een paar keer geprobeerd en lag toen voor dood half in het water. We Hebben toen al zn benen goed gelegt hem rechtgelegd en uit eindelijk was hij eruit. Toen heb ik echt als een gek staan gillen en huilen. Pure shock....Wat als hij er nooi tmeer uit was gekomen, wat als hij was verdronken etc.

En hij is ook een keer losgebroken en rende met zn vriendje zo de weg op. Even de bink uithangen. Was best eng, maar randeux kennende vind hij het 100 meter verder toch wel eng alleen. En ja hooor daar kwamen ze terug geraced! Gelukkig Haha!

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:53

Ik was met mijn verzorg pony ( 20 maanden) en zijn bazin aan het wandelen, als we het pension uit lopen moeten we eerst 100 meter langs een redelijk drukke weg , mijn verzorg pony is geobserdeerd door eten.. dus hij probeerde steeds te eten , maar wij hem weg trekken en streng toespreken .. en het werkte na 100 meter kun je recht afslaan het veld in. Het ging super goed hij wilde niet meer eten en zo hebben we nog 300 meter gelopen.. totdat meneer weer wil eten, zijn baasje had hem vast die zei : hard nee ! en sloeg hem op zn borst toen steigerde meneer en rende in vol galop richting drukke weg.. 2 meter voor de weg stopte hij en begon te eten Ziek ik shakte helemaal en zag al beelden van hem op de moterkap van auto's .. verschrikkelijk was het!

Machie

Berichten: 16022
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:21

Mijn paard is al zo vaak ontsnapt Haha!

Een keer, de ergste keer, is ie met alle paarden over een 80 km weg gevlogen. In het donker...

Verder op zn vorige stal graasde hij altijd door het draad heen Bloos Dan ging ie verderop gras eten Haha!

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Belgiƫ, Lommel

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:26

Toen ik mijn paard 2 dagen had , had ik ze in paddock gezet op nieuwe manege en vond dat ze wel heel wild deed...
en juist dat ik me buk om het halstertouw te nemen, spring ze over de omheining van 1m20...
en belandde bij de buren op een wei waar we niet inkonden....
Ik heb dan de draad losgeknipt en gelukkig liet ze zich snel vangen...maar door het springen over de omheining had ze haar achterbenen opengehaald...bloed overal en ik maar wenen....
dan moest ik ze nog terug krijgen...
losgeknipte draad plat gedrukt en direct DA gebeld, gelukkig had ze niks geraakt en zijn de wonden goed genezen...
Voor hetzelfde geld had ik ze al kunnen afgeven...

Dan staat je hart toch ff stil, kzag plots heel wit en heb ze toch heel lang geknuffeld...

passieXJarig
Berichten: 1346
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Nederland

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:02

1 keer met m'n vorige pony, was ik aan het longeren. hij sloeg opeens op hol en de poort was niet dicht (hij kon ook nog niet dicht want m'n vader had het net afgezet) en hij ging naar de wei en door het prikkeldraad (hij was onze eerste pony en wij longeerde hem in de wei met stroomdraad hij kwam nooit in de wei met prikkel) en knalde er door heen ging naar de wei achter ons en ging in de sloot klom er weer op en draafde wild op en neer ik zakte door m'n knieewn van schuld geveol en al een boer was bezig en had hem ingesloten..papa heeft hem gevangen hij had 1 wond..maar ja..in de zomer van 2006 brak m'n pony doodgewoon uit..hij liep naar de sloot en is er gewoon in gaan staan het was de droge tijd dus daar was nog lekker gras! ik schrok me dood dat hij in de sloot was ik dacht echt ooh neejj niet zo als toen!! maar hij had het zelf bedacht en keek me aan van: wat heb jij nou??

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:06

we waren op vakantie.. pony meej.. in weilandje..
wij gingen uit eten.. kwamen terug en ja hoor pony weg..
ik ben gelijk gaan rennen kweet niet waar heen..
in de verte zag ik bij een boederij een wittige pony rennen
dat moest dr zijn dacht ik.. ik ben er jankend heen gerent.. dwars door een land heen.. een boertje had dr gevangen in zijn weiland.. ze was helemaal in paniek (door prikkeldraad heen gegaan) de boer gaf mij een suikerklontje en zei dat ik maar even moest proberen dr rustig te krijgen..

ik riep dr naam, en ze kwam gelijk met een hinnik naar me toe.. ik gaf dr et suikerklontje.. door het prikkeldraad bloedde dr borst.. je wilt niet weten wat er dan allemaal door je hoofd heen gaat.. het viel achteraf heel erg mee! beetje schaafwondjes..

3 uur later was ik nog aan het janken.. ik ben wel 50 x nog even bij dr wezen kijken! wat je dan meej maakt.. mijn hele leven storte in toen ik het lege weiland zag.. alles gaat door je hoofd.. een soort van band omklemt je hart.. ik raakte gewoon in blinde paniek

Ik was zo blij dat die boer er was! waar zou ze anders terecht zijn gekomen!

Falli

Berichten: 59
Geregistreerd: 09-11-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:59

Toen ik mijn paard net een maand had waren we aan het wandelen en schrok ze van een paar eenden, het was winter en de straat was vochtig en wat gladdig.
Dus zij gleed uit en ik ook.
Zij sprong op en nam een run richting autoweg en ik schrok me apennootjes....

Maar toen ik stond en haar riep draaide ze zich om en keek me aan.
Toen ik nog een keer haar naam zei kwam ze al hinnikend terug gerent.

Ondanks geschaafde knieen en ellebogen was ik zo verschrikkelijk blij op dat moment Haha!

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:04

Mijn eerste paard schrok en trok zich los toen hij na een kreupelheid weer wat mocht stappen, hij is het erf afgerend en werd geraakt door een auto, achterbeen gebroken. Had hem net 4 maanden.

Falli

Berichten: 59
Geregistreerd: 09-11-06

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:54

dblijham schreef:
Mijn eerste paard schrok en trok zich los toen hij na een kreupelheid weer wat mocht stappen, hij is het erf afgerend en werd geraakt door een auto, achterbeen gebroken. Had hem net 4 maanden.


En toen was het over?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:20

Een keer waren wij op de TT nacht toen mijn schoonmoeder belde, dat er een pension paard voor huis gras stond te eten Haha! Of we niet even terug konden komen om het dier te vangen. Vermoedelijk zat de boxdeur niet goed dicht. Even later werden we weer gebeld, paard stond alweer op stal. Aangezien die merrie brok altijd trouw was kon mijn schoonmoeder haar makkelijk lokken.

Een andere keer zaten mijn man en ik in ons huis tv te kijken toen we ineens mijn bonte merrieveulen voorbij zagen lopen. We schrokken ons dood omdat we alleen goed dat wit zagen en ineens keek ze vrolijk naar binnen. Hoe ze uit haar stal was gekomen was een raadsel aangezien de deur echt dicht zat. De volgende morgen deed mijn man de honden buiten, toen ze vrolijk achter de deur stond te hinneken. Aangezien 1 boxwand op 1m50 hoogte zit was ze daar vermoedelijk overheen gekomen.

Beide keren schrik je wel even, maar ik ben blij dat mijn paarden erf trouw zijn en er genoeg gras tevreten staat.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: je paard onsnapte en toen.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:59

@ Falli, aan een gebroken achterbeen doen ze niet veel meer, dus ja.....toen was het over.