Voedernijd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxmiszlizzxx

Berichten: 232
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Provincie Utrecht

Voedernijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 17:36

Hallo allemaal!!
ik heb een vraagje, ik heb een Tinker en hij is echt hartstikke lief, alleen 1probleempje, hij heeft voedernijd...Boos!
Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen. Ik heb hem al vanaf 3weken en toen was het nog niet zo erg, maar hoe ouder hij word hoe erger het word. Hij doet het vooral tegen mensen, en niet tegen zijn ponyvriendje met wie hij staat( mijn andere pony)..
hij kijkt heel boos, kijkt weg bijt op trapt ineens, ik probeer hem wel dicipline te leren, maar beter word t er niet op en slaan wil ik hem zeker niet!!
wie kan mij helpen:(
alvast Thnxx ! Lizzy

Harvin

Berichten: 275
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Lisse

Re: Voedernijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:42

Dat probleem heb ik ook. Mijn paard doet nooit lelijk naar andere paarden maar wel naar mensen. Wij moeten tussen de middag en s'avonds zelf voeren wij doen dit met elkaar en hebben een voerschema. Sommige mensen kunnen niet eens hooi in zijn stal gooien want hij maakt gehakt van ze. Ik heb gevraagd aan mijn stalgenoten om het te negeren en vooral niet te schreeuwen of te slaan. Want als je dat doet klimt hij bijna uit zijn stal. Ik heb geen last met hem als ik voer is hij heel braaf. Maar ik vind het echt vervelend want het is gewoon gevaarlijk. Daarom geef ik mijn paard zelf hooi een uurtje eerder voor voertijd zodat mijn stalgenoten niet in zijn stal hoeven.
Ik zou het gedrag negeren. Negatief aandacht vragen is ook aandacht en dat is niet goed.
Heel veel succes.

amberS
Berichten: 318
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: rotterdam

Re: Voedernijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:03

mijn paardje heeft dat ook sinds hij met een andere heeft samen gestaan, als ik in de buurd van zijn etensbak kom als er wat in ligt dan he staan ze oren in zijn nek, vroeger kon ik gwoon achter hem staan..

is daar wat aan te doen?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Voedernijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:01

Mijn verzorgpony heeft het ook. Is niet heel actief daarmee, maar zonder brokjes komt ze niet de weide uit. Gevolg, dan loop ik daar met een pony in mijn ene hand en een beetje brokjes in de andere hand. Erg lastig, zeker omdat er nog meerdere paarden in de weide staan... Verder staat ze altijd met een andere pony (beide mini-appaloosa's) in stal en is het met voeren best lastig... Ook stukjes appel moet ik met de hand voeren, maar gelukkig bijt de pony met voernijd dan niet... Ik volg dit topic even!