wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:19

Hihi, dat doet me denken aan die keer dat ik per ongeluk thuiskwam van de Zuidlaardermarkt met een 2 jarige en geen box vrij had. Wel had ik een box waarin een 2 jarige A-Welsh woonde...

Dus heb ik die 2 maar bij elkaar in 1 box gedrukt.
Het leek harstikke leuk: 2 van die puberruintjes, en samen eten ging prima. Welshje was een beetje bang voor die grote maar die grote was ook nog een beetje bang voor alles, dus er was evenwicht.

WAS. De volgende dagen verslechterde de verstandhouding en een paar dagen later was het Welshje de baas: die stond dan midden in de box met zijn tanden in het schouder van het paard en dat paard moest dan rondjes lopen in de stal Clown

De box was ruim genoeg, maar het idee was onverstandig. Ik heb dat paard toen rap naar een weiland van mijn buurman gebracht, daar kon hij nog wel in de groep staan tussen de andere pubers, van zijn eigen maat.
Het ponietje heeft daarna nog menig opvoedlesje nodig gehad, die moest na deze ervaring echt weer even leren dat het niet altijd de baas mocht zijn Whoosh!

Dank voor deze herinnering: zit hier weer helemaal na te genieten van dat gedoe toen Haha!

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:34

Ik heb mijn shetlanders en mijn 2,5 jarige wel eens bij elkaar gezet (toen mijn 2,5 jarige nog kleiner was en jonger) maar met 1 shetlander gaat het super.. En de andere die trapt bijt en etc etc.. Dus dat is geen succes..

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:24

Er zal er altijd 1tje de baas zijn. Bij mij is dat mijn shet die is de baas maar hij laat mijn grote wel zijn gang gaan...

jutsje
Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-06

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:58

het gaat bij mij nog steeds supr goed!
ze hebben hun eten elk in een hoek en eten ook van elkaar
daar vechten ze niet om gelukkig!
als het voer er bijna aan komt is de grote nogal onrustig en wil nog weleens proberen zich af te reageren maar de shet draait haar nu de kont toe en dan is het over

ellisje
Berichten: 79
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: H.I.Ambacht

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:28

Ik kende een arabiertje wat samen met een shet stond, je moet je wel bedenken dat ze dan wel iedere dag eruit moeten anders gaan ze zich zo iriteren aan elkaar..maar voorderest moet het wel lukken hor..

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:16

Ik kende een shetlander die doodgeschopt is door z'n stalmaatje...dat was een tweejarige merrie die de pony kende van veulensaf.
Stal was groot zat, maar ze heeft hem op een gegeven moment in een hoek gedrukt en een rotschop verkocht en dat was einde pony.
Ik zou het dus echt nooit doen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:23

Mijn pony en zijn weidemaatje staan 24/7 bij elkaar. Maar ze kunnen niet bij elkaar in de stal: 1 groot drama! Tenzij je 2 kleine pony's hebt, zou het wel kunnen. Maar geen ongelijke maten. Dat ze in de wei goed met elkaar overweg kunnen zegt niets over de stalverhouding!

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:23

bij een oud verzorgpaard van me (lees groot lomp paard) kwam ook een shetje(hengst veulen van bijna een jaar).
ze kende elkaar niet dus snachts stond paard op stal en shetje liep los in de gang van de stal.op een gegeve moment de staldeur open gezet (er zat eer touw waar de deur hoorde zodat paard er niet uit kon) en sochtens stond shet vrolijk naast paard in de stal Haha!

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:26

Bij ons op de manege hebben een aantal pony's per 2 de box gedeeld.
Het zijn grote boxen en ze vonden het heel gezellig!
Sommige pony's lopen ook altijd achter dezelfde aan in de les en die staan dan bij elkaar.
Het is ook wel wat geexperimenteer hoor!
De liefste pony verandert opeens in een dominant kreng etc Tong uitsteken
Mama en zoon stond ook bij elkaar, maar toen bleek dat zoonlief zijn mama niet meer met rust kon laten (ook in de lessen). En even later gingen ze dan ook vechten.
Of een oude merrie die prompt verliefd werd op een jongere ruin en zich tot door de deken heen wondjes liet bijten en nog steeds achter hem aan rent in de lessen.
Nu staan ze allemaal weer apart (tot grote spijt van 2 dikke oude vriendinnen) omdat de ruime boxen nodig waren voor de jonge paarden.
Toch wel goed, want stel dat er 1 dood gaat.. Dan kwijnt die ander helemaal weg..
Ooh ik kan me nog herinneren dat 2 oude ruintjes vast moesten worden gezet bij het eten, anders smeerde ze elkaar onder de slobber...

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:52

Ik had toen ik me vorige paardje nog had. Me dravers merrie
bij mijn mini shet . Samen in 1 box s'nachts.. ging prima
soms wel wat gehap naar elkaar.. maar ze deden elkaar nooit
echt pijn. Dus dat ging prima.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:42

Bij mij gaat het ook nog steeds goed. Als ik er 1 uit de box wil halen wil de andere mee. Alsof de twee hengstjes verliefd op elkaar zijn haha. Echt heel erg lief. Mijn shetje mist af en toe een plukje haar maar voor de rest kunnen ze het prima vinden met elkaar.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:44

op onze manege was een rpiveklant met een mini shet en en b/c pony, de 2 kenden elkaar niet vanaf jeugd maar hadden we een tijd samen in wei gestaan, het ging dus goed. later kwam er iemand met 2 shetten, ie begonnen te meppen, uiteindelijk hebben wij ze uit elkaar gekregen.. dus laat ze eerst een tijd samen in een weiland staan ofzo zo heb je meer kans op slagen

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:59

Ja die van mij hebben twee maandan samen op het land gestaan met nog een paar andere maar dat ging ook perfect

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:23

Zaterdag krijg ik er een mini shetje bij voor bij mijn jaarling hengst. We zullen zien hoe het gaat

Jamyloveu
Berichten: 682
Geregistreerd: 10-04-06

Re: wie heeft ervaring met een shet en grotere pony in 1 box

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:44

Als er genoeg stal ruimte is, ze mekaar kennen, en ze lief tegen mekaar doen!