Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 13:53

Geen papier helaas, afstamming of bloedlijn onbekend... Huilen

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:10

janice schreef:
Uit mijn ervaring word ze daar alleen maar heter van.



mag ik vragen waarom jij je paardje zo vastzet met die pessoa? daar krijgt ze vreselijk veel pijn van in haar rug!
dat is m.i. wat er speelt.

je kan haar ook gewoon longeren met enkel een musketonhaak in de bitring

Falli

Berichten: 59
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:30

vincenza schreef:
janice schreef:
Uit mijn ervaring word ze daar alleen maar heter van.



mag ik vragen waarom jij je paardje zo vastzet met die pessoa? daar krijgt ze vreselijk veel pijn van in haar rug!
dat is m.i. wat er speelt.

je kan haar ook gewoon longeren met enkel een musketonhaak in de bitring


Offtopic: gewoon longeren met pessoa kan helemaal geen kwaad en is mits goed gebruikt juist goed voor de rug, en zoals je op de foto's kan ien staat die juist vrij los, niet strak.

Ontopic: wat goed dat je door je angsten heen aan het werken bent.
Ga zo door, hafjes zijn echt geweldig en die van jou is dan ook erg mooi.

janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 01:42

Offtopic:Die pesoa is op school op die maat gezet, dus twijfel niet aan de kunde van die mensen, daarin tegen mocht ze er last van hebben laat ze dat zeker weten, maar ze loopt er erg fijn mee. Ze is de afgelopen maanden zeker beter gaan lopen door die pesoa.

Vind hem niet strak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Denk dat het zo oogt omdat op de ene foto ze hoger is ingesteld als op de andere, deze foto's zijn van de zelfde dag longeren.
Haar rug is vandaag nog nagekeken i.v.m zadel, was niets mis mee!

En ik longeer haar niet aan 1 bitring, 1 omdat ik altijd heb geleerd dat je dan het bit door de mond heen trekt als je hem maar aan 1 bitring vast zet dus niet plezierig! En doe het altijd zo Wat is het probleem!!!! Nors opkijken

Ontopic:Doe mijn best en het gaat steeds beter, vandaag complimenten gehad van mijn zadelmaker hij heeft mij 3 maanden geleden bij het passen zien rijden, en vanmorgen weer en hij zei dat we zeker al 300% vooruit zijn gegaan Bloos , hij vond ons een fijne combinatie om te zien en vond Nicky erg rustig en mooi onder me lopen!! Haha!

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:50

janice schreef:
Wat is het probleem!!!!


sorry maar wanneer je hulp vraagt op bokt en ik het voor jou heel erg vind dat jij tranen hebt, zou je missch iets kunnen aannemen van anderen.

wanneer mij door arts en fysiotherapeut en osteopaat is geleerd dat een pessoa absoluut slecht is omdat je paard zich niet vrij kan bewegen, en ikzelf diezelfde ervaring heb, ik heb een nieuwe liggen!, zou je het toch ookeens kunnen proberen op een andere manier.

ik longeer zoals ik het schrijf, maar geeneen keer trek ik het bit door de mond van mijn paardjes, gewoon omdat wanneer ze NAGEVEN, ze de teugel/longeerlijn krijgen en dan gaan ze vanzelf naar beneden.

ipv je zo aangevallen te voelen, zou het eventueel leuk zijn geweest wanneerje had bedacht waarom iemand je dit vertelt ipv je zo aangevallen te voelen.

ik heb vreselijk veel lol in mijn dieren ben gehandicapt en heb nooit problemen omdat ze met ontspanning getraind worden en vanuit een heel ander standpunt.

maar goed, ik wens je succes verder.

daag.

janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:29

Het gequote stukt sloeg op het longeren van 1 of 2 bitringen niet op het hele verhaal, iedereen doet het anders zoals het hem/haar is geleerd, jou is weer geleerd pesoa is slecht mij is geleerd pesoa is goed, en op je eerste post voelde ik me behoorlijk aangevallen ja inderdaad zo kwam het wel over op mij. Begrijp dat het zo niet bedoeld was. Sorry dan voor de fele reactie. Het is ook niet zo dat ik altijd met pesoa longeer doe het ook zonder.

Even een update:

Nicky is de afgelopen weken sterk vooruitgegaan, na het plaatsen van dit topic ben ik veel gaan freestylen en longeren,wandelen en poetsen etc, heb nu ook priveles en begeleiding daarmee, en heb ook de afgelopen weken weer eens met plezier gereden Haha! .

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:14

Ik heb ook problemen met mijn fjord gehad en dit kwam ook uit op de brok die ze 3 maal per dag krijgt.. ze werd onhandelbaar en er was geen houden meer aan.. conclusie teveel energie door de brok nu krijgt ze nog 1 keer per dag brok en ze loopt weer heel goed.. op een gegeven moment had ik er ook geen vertrouwen meer in omdat ze er alleen nog vandoor vloog .. maar goed zoals vele mensen zeggen als je er geen vertrouwen in heb verkopen en op zoek naar een ander.. vooral niet doen zolang je het kan oplossen kan je nog lang plezier hebben.. dus geef niet op als het tegen zit gewoon door gaan !!

Wedgwood
Berichten: 57
Geregistreerd: 06-11-06

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:52

heb je ondertussen al les? eigenlijk moet je een beetje rustig aan doen met rijden tot je weer les hebt. ga lekker wandelen en longeren en probeer een band te maken met je paardje. dan met les gaat het veel makkelijker Knipoog

janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 03:00

Heb ondertussen prive les, gaat heel goed!! Haha!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:04

fijn dat het zo goed gaat!

kraampie
Berichten: 59
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Eibergen

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:04

Kim_89 schreef:
Jeetje zeg, een erg vervelend verhaal! Maar jouw pony weet denk ik wel dat je haar nooit opzettelijk pijn hebt willen doen Lachen Dus je moet het vooral ook niet op jezelf trekken. Jouw vertrouwen in haar lijkt me ook wat minder geworden, omdat ze soms zo 'gek' doet. Misschien is het een goed idee om het rijden nog even te laten voor wat het is, en datje eerst op een andere manier met haar aan het werk gaat zodat jullie band weer/nog sterker wordt en dat jullie allebei het vertrouwen terugkrijgen. Jullie werken nu misschien een beetje langs elkaar heen. Zodra jij weer dat vertrouwen hebt met je pony, kan je proberen er weer op te klimmen en proberen dat vertrouwen te houden. Veel succes in ieder geval! Lachen


Helemaal mee eens, probeer eerst weer een beetje vertrouwen in je paard te krijgen. Lekker poetsen en teuten. Als de tijd daar is kun je er altijd weer op. Ik zou dan ook niet alleen gaan aanmodderen, maar wel een instructrice in de arm nemen die jou op het paard ook je vertrouwen weer kan terug geven. Ik zou haar nog niet weg doen, eerst weer wat vertrouwen krijgen. Je kunt haar dan altijd nog wegdoen..... Succes ermee.

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:22

Daar is ze al een paar weken mee bezig!! Lachen

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:18

Even een postje , heb dit ook met =ijn paard Scheve mond

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:04

he janice hoe gaat het nu?

janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 17:49

Vandaag weer les gehad en ging super goed, ben daar echt hel blij mee!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:35

gelukkig volhouden he, jullie komen er wel weer hoor!!

Ilove
Berichten: 124
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:10

jeetje, succes ermee.

Ilove
Berichten: 124
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:11

jeetje, succes ermee.

manoo86

Berichten: 407
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:11

ik heb zelf een haflinger gehad, die gaf me een trap toen ik hem een half jaar had, hij ging liggen tijdens het rijden en toen hij opstond kreeg ik eff een knal na, sindsdienn werd ik angstiger. Ik heb hem later ook verkocht omdat hij een gemene etter was en het niet meer ging. Ik ben hierna gaan lessen op mijn oude manege en door op al die verschillende paarden te rijden heb ik weer zelfvertrouwen gekregen en durf ik weer alle gekke paarden aan. Ik zou dus wat lessen op een manege nemen, daar kennen ze geen angst en je hebt iemand die je erdoorheen praat. succes ermee

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:13

FF het Topic doorlezen voordat je een reactie plaatst Rolleyes

Janice heeft alweer een tijdje priveles met haar en het gaat heel goed.
Heeft ze geloof ik nog maar minstens 5 keer verteld Vork

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:22

ik heb ook zoiets met mijn paardje gehad
(voorgeschiedenis is in mijn profiel te lezen)
helaas ging hij, als het opstappen niet goed ding ook zo bruut te keer (bokken) dat ik daar echt niet op bleef zitten, na een paar keer goed gevallen te zijn dufde ik gewoon niet meer op mijn paard. een stalgenote van me durfde nog wel op te stappen, en dat ging altijd 'goed', maar zodra ik weer in de buurt kwam spande hij zich alweer.
en ook ik had zoiets van, maar ik heb mijn paard niet om er niet meer op te rijden. hoeveel ik ook van hem hou, met hem mee heb gemaakt, en voor hem over heb gehad. ik heb besloten om hem te verkopen, zodat hij weer een nieuwe kans zou krijgen, en ik ook weer verder zou kunnen met een braver paard.
Afgelopenzondag is hij verkocht, en direct meegenomen. was de moeilijkste beslissing die ik ooit heb genomen, maarja wij kwamen er samen gewoon niet meer uit.
ben blij te horen dat het bij jullie waarschijnlijk beter afloopt!
maar anders had ik je geadviseerd om die moeilijke stap te zetten.

Jessica15
Berichten: 439
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:18

misschien helpt het om haar veel in handen te nemen net of je haar weer opnieuw beleerd lekker poetsen en zo en met het rijden ik weet zeker dat toen ze beleerd moest worden ook druk en schrikkerig was.. toen was je ook niet bang.. teminste dat denk ik .. en die breuk is nu tog voledig hersteld dus heeft ze er denk ik geen pijn meer aan probeer eerst weer de vertrouwen terug te krijgen door lekker lang te poetsen lekker stappen langs de weg of rijden en denk gewoon aan net of je haar opnieuw aan het beleren bent het zit gewoon in je hoofd en het paard voelt ddat heeel goed dat je angst hebt en daar maakt ze gebruik van

janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 21:53

Nicky was met beleren juist heel rustig en braaf, maar heb nu al een tijdje priveles en het gaat super, rij ook gewoon weer buiten de les om en dit gaat ook steeds beter. De angst is zo goed als verdwenen in de bak, in het bos weet ik het niet nog niet geprobeerd en dat ga ik voorlopig ook niet doen.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:26

nou super! misschien een idee om hettopic te laten sluiten? want ik denk dat je wel alles zo wat hebt gehad aan tips!

ik vind het leuk omn te lezen dat je op de goede weg bent.

suc6

janice

Berichten: 4274
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d ijssel

Re: Mijn gekke Haflinger.Vandaag weer tranen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 22:28

Ja denk het ook dat ik het beter kan laten sluiten, aangezien het de goede kant op gaat. Haha!