jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:53

Ik ben benieuwt waar ik het beste mee kan beginnen om deze jonge (2,5jaar)goedzak leuk en lief in omgang te krijgen hij komt net uit de opfok en wil over een jaar pas aan zadel etc beginnen,natuurlijk moet ie al het andere wel leren welke dingen zijn belangrijk en op wat voor manier het beste beginnen of heeft iemand een tip voor een bepaald boek waar ik een goede begeleiding aan heb alvast bedankt!!!!!!!!!

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:06

ben vergeten te melden dat hij eind oktober komt uit opfok en dat hij dan geruint is!!!

xIngex
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-09-06

Re: jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:12

Ik zou er zoieso iemand bijhalen die vaker paarden heeft ingereden als je dit idd zelf wil doen....En diegene regelmatig laten kijken of je het zo goed doet....Hou je bij die ene persoon die je advies geeft, want iedereen heeft overal een andere mening over...En alles steeds anders doen is te ingewikkeld voor je paard....Alleen als die methode niet werkt zou ik de andere manier proberen....Maar k zou beginne met het paard goed aan het halster mee te laten lopen...voetjes optillen, Uuum shabrakje op en af doen, noem het maar op...er zijn een hoop dingen die je kunt oefenen Pling ...Steeds een klein stapje verder werken naar hetgeen wat je uiteindelijk wil bereiken....Maar als advies,neem de tijd, verlang niet te snel te veel van je paard en beloon hem als hij iets heeft gedaan door hem zowat de hemel in te prijzen...Doet hij het niet goed laat het duidelijk merken en verhef je stem. Knipoog

Veel succes

Ilona_D

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Koningsbosch

Re: jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:23

een fijn boek is van veulen tot volwassen paard staat ook veel in en inderdaad veel geduld en vaak herhalen.
Zou eerst zorgen dat het netjes kan blijven stilstaan aan de muur/hand enz want dat is toch ook overal een beetje de basis van.

zorgen dat hij veel vertrouwen in je krijgt door borstelen en leuke grondbeginselen met hem te doen.dat het niet saai wordt natuurlijk
en met hem buiten wandelen, leuk samen en hij leert met alles omgaan van geluid enzo

Veel succes met hem.en plezier natuurlijk

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:38

heel erg bedankt voor de tips jah heb mijn instructie( die mij lesgeeft op mijn leasepony) er straks ook bij voor raadt en daadt maar ik wil het graag goed doen heb vroeger wel pony s beleerd maar vindt dit niet te vergelijken ben 15 jaar ouder en heel wat wijzer en voorzichtiger hihi zal het boek eens opzoeken bedankt!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:12

Je kunt iig al beginnen met het bijbrengen van manieren vanaf de grond. Ik zou grondwerk met hem gaan doen.

Zie ook: viewtopic.php?f=125&t=625206

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: jonge friese hengst 2,5 hoe alles leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 07:14

Cassidy@ zal het boek bestellen had de site ook al gevonden en hjeb jhet forum ook even doorgelezen hierboven genoemde ben benieuwt!!!!!tnxxxxxxx