Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:50

juist niet Haha! Haha! Haha!

paarden die niks weten zijn onbevooroordeeld noem het naief Haha! Haha! hebben geen angst (men vreest het meest voor het vrezen dan men vreest) en zijn super nuchter

maargoed ik werk pas 20 jaar met jonkies Haha! Haha! dus kan het helemaal mis hebben Haha!

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:52

Meningen kunnen verschillen toch? Ik hou meer van zelfverzekerde paarden en vindt het zwakker om op een onbevooroordeeld paard te gaan zitten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:02

ze zijn juist door geen inmenging van mensen ontzettend zelfverzekerd........... alleen onbevooroordeeld........en dat is voor hun en mij alleen maar fijn

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:23


Anoniem

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:25

En dat is topic 1001 op bokt.
En dat heb je nog hij bijt, hij steigert en hij slaat topics.

En dan raar vinden, dat als we zoiets ook al 1001 keer gezien hebben op een africhtingstal, dat we er geen voorstander van zijn...
maar nee, je mag het niet zeggen, nope...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:28

Precies.......... ik kan zo een paard de vernieling in slaan omdat zo een dier constant de strijd met me aan wil gaan.......

en dat is niet leuk, helemaal niet leuk....... want ik wil lief zijn voor een paard....... en het dier niet vreselijk moeten "mishandelen"

ik wordt daar dus verdrietig van..........

het paard in dat topic had dus beter zonder bemoeienis van deze (vast goed bedoelende) eigenaar tot 3 jarige op het land moeten staan.........

het enige wat dit dier nu leert is zijn middelvinger opsteken naar het wezen mens....... Met als gevolg dat het dier uiteindelijk als 4 jarige met het stempel "slachthuis" bij mij of een van mijn collega's op de stoep staat.......... zodat wij het paard weer in de meewerkmodus kunnen zetten

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:50

Tja, want als je wat zegt (ook nog eens gebaseerd op eigen ervaringen die vaak jaaaaren teruggaan) dan ben je een betweter, en ze weten toch zeker wel wat ze doen (ja, een jaarling vern*&ken) en ze hebben echt veel ervaring (op de manege misschien) en je bent gewoon jaloers, of kortzichtig, of beide.

Terwijl het echt niet de bedoeling is om te gaan lopen verkondigen dat je de wijsheid in pacht hebt, maar onervaren en onwetenden te behoeden voor een hoop verdriet en gevaar.

Mensen die gewoon stug doorgaan met hun jaarling en deze als het paard van Barbie behandelen, bedoelen dit misschien goed, maar hebben niet door dat zij straks over twee jaar ook zo'n topicje gaan openen: "Help, mijn 3-jarige slaat me de stal uit"

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:20

Jammer dat degene dit allemaal niet wilt aannemen terwijl het gewoon pure feiten zijn.

Ik heb ook een jong beessie en daar heb ik nog niets mee gedaan, heeft 2 1/2 jaar lang op hengstenweide gestaan met andere hengsten zonder contact met mensen, maar is nu hij weer bij ons staat onwijs aanhankelijk en vind aandacht geweldig. Wel is hij nog erg onwennig, maar na een tijdje begrijpt hij de bedoeling en is hij zo mak als een lammetje. Dit zouden we niet gekregen hebben als we hem bij ons lieten staan bij een 10-jarig paard die hem misschien wel 'opvoeden' zou, wat niet kan omdat alleen hengsten dat bij elkaar kunnen doen in een groep.

Ik ben nog stedes erg blij dat ik hem zo'n mooie jeugd heb kunnen geven en het geeft mij alleen maar profijt ervan.

Straks wordt hij gecastreerd en zadelmak gemaakt en ben benieuwd hoe zijn karakter zal worden en hoe hij zich ontwikkelen gaat!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:26

kan ik je zo vertellen......... open en eerlijk Haha! Haha! Haha!

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:23

KiWiKo schreef:
juist niet Haha! Haha! Haha!

paarden die niks weten zijn onbevooroordeeld noem het naief Haha! Haha! hebben geen angst (men vreest het meest voor het vrezen dan men vreest) en zijn super nuchter

maargoed ik werk pas 20 jaar met jonkies Haha! Haha! dus kan het helemaal mis hebben Haha!

hihi, vind ik een leuke uitspraak kiwiko Haha! Haha!

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:54

Ik blijf erbij dat het niet verkeerd is een jaarling in de hand te hebben. Wat ik wel vind heb je zo een beestje dan mag je best streng wezen mijn jaarling hoeft bijv niet door mij heen te lopen of te bijten of me aan te vallen want ik sla niet maar dan krijgt hij toch echt op ze donder van me. Ik vind dat je best jaarling in de hand kan hebben maar wees consequent streng en eerlijk naar het paard toe. Mijn paard is geen barbie het is een dier die ik met respect behandelt en hij mij

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:56

chip.......... ik ben ook niet vies van jaarlingen in de hand.......... als ze maar in de goede hand zijn.

helaas is het heel vaak zo dat juist onkundige mensen een jonkie kopen.

en hier bedoel ik niet jou mee Haha!

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:57

jeetje loopt dit topic nog steeds... Die van mij heeft momenteel even vakantie van mij. Ik doe dat trouwens vaker, laat ik haar een week of wat met rust.

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:04

Knipoog voelde me ook niet aangesproken. Ik vind ook dat veel mensen het Dom aanpakken en denken hun paard een plezier te doen helaas heb ik ook gezien dat dat niet altijd goedgaat. Ik zeg eerlijk die van mij laat ik soms gewoon met rust in elk geval krijgt hij 1x per week van mij een grote poetsbeurt die hij lekker vind af en toe gaat hij mee wandellen en verder laat ik hem ook met rust ik vind het fijn dat hij al zo goed luisterd maar hij moet ook nog veulen kunnen zijn. Tot hij 3 jaar is mag hij van mij lekker op het land staan met ze soortgenootjes en dan pas aan het werk. Zorro heeft van mij ook wel is een tik gehad omdat hij bijv dwars door me heen liep wat ik dus niet nodig vind als hij dat doet zet ik hem meteen op zijn plaats want als ik het nu toelaat en hij is straks 3 jaar is het niet grappig meer. Respect voor elkaar blijf ik het belangrijkste vinden hij voor mij ik voor hem.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:11

is toch goed zo Haha!:D

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:39

Ik hoop t dat ik het goeddoe we zullen het over 3 jaar zien hehehe tis nogal heethoofd dus dat gaat wat worden

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:56

KiWiKo schreef:
dit soort sjit bedoel ik dus............... kan ik zoo, zooo boos om worden

viewtopic.php?f=119&t=669973&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Ja maar dit zijn pennymeisjes met een jaarling, dat is zoieso niet verstandig..... Daar ben ik het wel mee enes je moet wel weten wat je doet als je er 1 neemt.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:00

KiWiKo schreef:
Precies.......... ik kan zo een paard de vernieling in slaan omdat zo een dier constant de strijd met me aan wil gaan.......

en dat is niet leuk, helemaal niet leuk....... want ik wil lief zijn voor een paard....... en het dier niet vreselijk moeten "mishandelen"

ik wordt daar dus verdrietig van..........

het paard in dat topic had dus beter zonder bemoeienis van deze (vast goed bedoelende) eigenaar tot 3 jarige op het land moeten staan.........

het enige wat dit dier nu leert is zijn middelvinger opsteken naar het wezen mens....... Met als gevolg dat het dier uiteindelijk als 4 jarige met het stempel "slachthuis" bij mij of een van mijn collega's op de stoep staat.......... zodat wij het paard weer in de meewerkmodus kunnen zetten



Als je weet waar je mee bezig bent vindt ik het slachthuis wel erg overdreven. Ik hou mijn paard tot de dood ons scheidt. Ookal wordt het een woeste hengst volgens jullie.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:01

Barmat schreef:
Tja, want als je wat zegt (ook nog eens gebaseerd op eigen ervaringen die vaak jaaaaren teruggaan) dan ben je een betweter, en ze weten toch zeker wel wat ze doen (ja, een jaarling vern*&ken) en ze hebben echt veel ervaring (op de manege misschien) en je bent gewoon jaloers, of kortzichtig, of beide.

Terwijl het echt niet de bedoeling is om te gaan lopen verkondigen dat je de wijsheid in pacht hebt, maar onervaren en onwetenden te behoeden voor een hoop verdriet en gevaar.

Mensen die gewoon stug doorgaan met hun jaarling en deze als het paard van Barbie behandelen, bedoelen dit misschien goed, maar hebben niet door dat zij straks over twee jaar ook zo'n topicje gaan openen: "Help, mijn 3-jarige slaat me de stal uit"



Overdrijven is je beste vak merk ik. Ik weet niet of dit tegen mij bedoeld is maar laten we iedereen hun mening gewoon respecteren en dit soort opmerkingen achterwege laten, of vindt je dat echt nodig?

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:18

Binckydenice schreef:
KiWiKo schreef:
Precies.......... ik kan zo een paard de vernieling in slaan omdat zo een dier constant de strijd met me aan wil gaan.......

en dat is niet leuk, helemaal niet leuk....... want ik wil lief zijn voor een paard....... en het dier niet vreselijk moeten "mishandelen"

ik wordt daar dus verdrietig van..........

het paard in dat topic had dus beter zonder bemoeienis van deze (vast goed bedoelende) eigenaar tot 3 jarige op het land moeten staan.........

het enige wat dit dier nu leert is zijn middelvinger opsteken naar het wezen mens....... Met als gevolg dat het dier uiteindelijk als 4 jarige met het stempel "slachthuis" bij mij of een van mijn collega's op de stoep staat.......... zodat wij het paard weer in de meewerkmodus kunnen zetten



Als je weet waar je mee bezig bent vindt ik het slachthuis wel erg overdreven. Ik hou mijn paard tot de dood ons scheidt. Ookal wordt het een woeste hengst volgens jullie.


Binkydenice ik denk dat ze bedoelt dat de mensen die niks meer met het dier kunnen omdat ze deze verpest hebben het dier maar naar de slacht doen omdat het volgens hun onhandelbaar is (door hun eigen domheid)

GabberGill

Berichten: 5862
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:42

ik haalde in de wei altijd snel een harde bostel over hem heen en een halstertje om maar meer niet echt ook wel stukjes lopen enzo maar dat was dat

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:48

Binckydenice schreef:
Barmat schreef:
Tja, want als je wat zegt (ook nog eens gebaseerd op eigen ervaringen die vaak jaaaaren teruggaan) dan ben je een betweter, en ze weten toch zeker wel wat ze doen (ja, een jaarling vern*&ken) en ze hebben echt veel ervaring (op de manege misschien) en je bent gewoon jaloers, of kortzichtig, of beide.

Terwijl het echt niet de bedoeling is om te gaan lopen verkondigen dat je de wijsheid in pacht hebt, maar onervaren en onwetenden te behoeden voor een hoop verdriet en gevaar.

Mensen die gewoon stug doorgaan met hun jaarling en deze als het paard van Barbie behandelen, bedoelen dit misschien goed, maar hebben niet door dat zij straks over twee jaar ook zo'n topicje gaan openen: "Help, mijn 3-jarige slaat me de stal uit"



Overdrijven is je beste vak merk ik. Ik weet niet of dit tegen mij bedoeld is maar laten we iedereen hun mening gewoon respecteren en dit soort opmerkingen achterwege laten, of vindt je dat echt nodig?


Jij trekt het je klaarblijkelijk persoonlijk aan... ik heb nergens gezegd dat dit tegen één of meerdere mensen gericht is!

Overdrijven? Waar overdrijf ik dan?

Ik respecteer ieders mening, maar klaarblijkelijk doe jij niet hetzelfde bij mij - mijn mening is gewoon dat ik het in- en in zonde vind dat prima paarden verpest worden door mensen die er de ballen verstand van hebben. Diezelfde mensen die om het hardst schreeuwen dat ze wel weten wat ze doen.... het gaat mij om het paard, die is er uiteindelijk de dupe van en wordt, zoals Chip2 zegt, uiteindelijk als onhandelbare paasei-bok enkeltje slachthuis gestuurd.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:49

het enige wat dit dier nu leert is zijn middelvinger opsteken naar het wezen mens....... Met als gevolg dat het dier uiteindelijk als 4 jarige met het stempel "slachthuis" bij mij of een van mijn collega's op de stoep staat.......... zodat wij het paard weer in de meewerkmodus kunnen zetten
[/quote]


Binkydenice ik denk dat ze bedoelt dat de mensen die niks meer met het dier kunnen omdat ze deze verpest hebben het dier maar naar de slacht doen omdat het volgens hun onhandelbaar is (door hun eigen domheid)[/quote]

Ja maar volgens hun ben ik ook verkeerd met mijn jaarling bezig dus is mijn paard over twee jaar ook een slachtpaard.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:54

Mensen die gewoon stug doorgaan met hun jaarling en deze als het paard van Barbie behandelen, bedoelen dit misschien goed, maar hebben niet door dat zij straks over twee jaar ook zo'n topicje gaan openen: "Help, mijn 3-jarige slaat me de stal uit"(overdreven)
[/quote]


Overdrijven is je beste vak merk ik. Ik weet niet of dit tegen mij bedoeld is maar laten we iedereen hun mening gewoon respecteren en dit soort opmerkingen achterwege laten, of vindt je dat echt nodig?
[/quote]

Overdrijven? Waar overdrijf ik dan? (=overdeven)

Ik respecteer ieders mening, maar klaarblijkelijk doe jij niet hetzelfde bij mij - mijn mening is gewoon dat ik het in- en in zonde vind dat prima paarden verpest worden door mensen die er de ballen verstand van hebben. Diezelfde mensen die om het hardst schreeuwen dat ze wel weten wat ze doen.... het gaat mij om het paard, die is er uiteindelijk de dupe van en wordt, zoals Chip2 zegt, uiteindelijk als onhandelbare paasei-bok(=overdreven) enkeltje slachthuis gestuurd.[/quote]

Mijn paard wordt geen slachtpaard en ik weet dondersgoed waar ik mee bezig ben. Ik heb het gevoel dat je iedereen over 1 kamp scheert en dat moet je niet doen. Ik ben geen pennymeisje nen ik denk niet zoals iedereen.... Maar ik ben ook niet zoals iedereen....

Mijn jaarling heeft het goed bij mij en ik spreek je hier nog wel eens over over twee jaar als ik mijn jaarling in ga rijden of moet ik zeggen wanneer ik mijn paaseibok in ga rijden? Om in jou termen te blijven. Ik wordt boos van mensen die alles over 1 kamp scheren en alleen maar rechtdoor kijken.....

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Mijn jaarling blijft niet stilstaan tijdens het poesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:00

Nou, klaarblijkelijk voel je je toch erg aangesproken en weet je overduidelijk niet meer wat je zegt, want dit slaat werkelijk kant noch wal.

Ik val niemand persoonlijk aan, maar als jij denkt dat ik het over jou heb - dan is dat jouw probleem, niet het mijne. Ik laat mij iig geen woorden in de mond leggen.

En wat jij overdreven vind.... ik vind jouw reactie naar mij nogal overdreven.

Maar ga fijn aan de slag met je paard, ik hoef echt niet te weten wat je er mee doet, al verf je hem paars met gele stippen!