knorgeluiden onder het galoperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:58

tegenworodig als ik aan het galoperen ben. in de bak of tijdens buitenrijden. hoor je der met elke galopssprong een knorgeluid maken

is dat een teken van ontspannenheid? of juist niet?

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:01

hahaha Haha! die van mij doet het soms ook, en ik hoor daar wisselende berichten over.

naar mijn idee is mijn pony dan blij en voorwaarts aan het werk,maar er was laatst iemand die tegen me zei dat als ze gaan knorren dat ze dan die oefening moeilijk vinden.....

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:52

oude paardje deed dat ook maar het klonk meer als het knorretje dat je ook voor het briesen hoort dus heb het daar altijd aan geweten (briesen/ontspanning)

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 18:13

vind het niet echt overkomen als spanning. want ze is jusit heel voorwaards en ze is dan ook lekker in de hand. ik heb ook foto's van vroeger vergeleken met foto's van nu. en je ziet dat haar hele houding ontspannender is en dat ze het leuker vind om voor iemand te werken. want ze heeft er ook echt zin in.

en de laatste tijd dan maakt ze dus steeds per sprong dat geluid. en opzich is het heel apart. het lijkt een soort enthousiasme.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:31

dit kan ook zwaarder zijn en is het gewoon hijgen, misschien ademt ze nu anders (meer vanuit haar buik Verward zo werkt dat bij mensen in ieder geval) en hoor je dat

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:22

Briesen doet mijn pony als ze ontspannen is, knorren doet ze als ze heel actief is en aan het showen is. Ze knort trouwens ook als ze dingen spannend of eng vindt Clown.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:39

Die van mij ook Clown Haha!
Ik denk dat het een teken van ontspanning is. Wat Silviabol zegt kan ook wel kloppen, dat het vanuit de buik komt en dan zijn ze ook meer ontspannen.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:42

een pony die ik ken doet dat in draf ien in stap. vind het eigelijk heel iritant Tong uitsteken maarjah

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:15

een pony bij ons op de club doet het ook als ze boos is met rijden als ze aan het werk moet alleen in draf en galop doet die het maar dan gaat ie ook knorren Tong uitsteken

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:19

mijn paard knort altijd,met springen ,dressuur en buitenrijden.Iedreen vind het bij mijn paard passen en ik noem haar soms ook knorretje.Mijn paard is wel heel erg voorwaarts dus ik weet niet of het daaraan ligt.Sommige mensen bij mij op stal hebebn er een hekel aan en klagen dat ze niet kunnen rijden,maar ik hoor het zelf niet meer.Meestal is het iemand anders die zegt dat wdert weer aan het knorren is en dan hoor ik het wel.Ach je went er gewoon aan en diegene die er last van hebben moeten maar oordopjes indoen Haha!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:27

Nou, naar mijn idee is het knorren positief hoor, alhoewel misschien af en toe wat irritant, als je een beetje.. tja... een zeur bent haha. Ik vind het in elk geval geen probleem, vind het zelfs wel gezellig. Het hoort gewoon bij inspanning (of als ze verveeld zijn, dan willen ze ook wel eens knorren geloof ik).

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:32

Wordt ie ook roze en heeft ie een krul in z'n staart? Vrees dat je dan een ander probleem hebt...........

Sorry....... flauw...... ik weet het!

Die van mij maakt soms ook een geluid tijdens het galopperen, maar dat is meer een soort briesen op de maat van de galop. Bedoel je dat met knorren?

meikie

Berichten: 1237
Geregistreerd: 05-08-04

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:27

Knorren is een teken van ontspanning, je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Esperanza

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:56

Een ritmisch (op de maat van de galop) knorren is een teken van ontspanning en dus een goed teken.

De enkele harde knorren zijn een teken van spanning.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:56

leuk o mte horen dat het een teken van ontspanning is Bloos

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:28

Uit de reacties haal ik dat ze het vooral doen als ze opgewonden zijn, ik kan er ook TOTAAAL naastzitten maar ik denk dat het dat is...

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:31

Bij ons begint een veulentje te knorren als je em aan beide kanten net onder zijn manenkam kroelt. Ik denk dus dat het een positieve reactie is in ieder geval.

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:39

als knorren een teken van ontspanning is waarom heb ik dan een ontzettend sterk paard dat altijd doordramt.Mijn dwertje is 21 jaar en er hebebn al veel mensen op geredn maar iedereen is het er mee eens dat ze ontzettend sterk is.Vooral met springen is ze sterk en dan knort ze ook ontzettend.Ik roep dan altijd dat ze de turbo aanzet.Vind het wel kei geinig,maar van ontspanning bij mij is geen sprake of bedoelen jullie bij het paard Haha!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 17:45

dwertje schreef:
als knorren een teken van ontspanning is waarom heb ik dan een ontzettend sterk paard dat altijd doordramt.Mijn dwertje is 21 jaar en er hebebn al veel mensen op geredn maar iedereen is het er mee eens dat ze ontzettend sterk is.Vooral met springen is ze sterk en dan knort ze ook ontzettend.Ik roep dan altijd dat ze de turbo aanzet.Vind het wel kei geinig,maar van ontspanning bij mij is geen sprake of bedoelen jullie bij het paard Haha!



dat zal zoals fienntjen zei een teken zijn van 'opgewondenheid'

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 17:48

mijn paard is de laatste tijd veel feller qwa rijden. behalve zaterdag met wedstrijd

maar ik zou zondag trainen ze wild eerst niet fatsoenlijk stappen. als ik mijn been aanlegte voor zijgangen zat zij al in draf. en gister was ze ook helemaal opgewonden en druk. en hele felle reactie's. en eerst als ik middendraf wilde doen moest ik 3 keer hard drijven om der wakker te krijgen. nu was het been aandrukken en weg was ze! opzich vind ik het wel fijn dat ze wat drukker is. alleen jammer dat het zich bijv buiten uit in stijgeren en ongehoorzaamheid. maar denk dat ik heel consenquent moet blijven en haar heel duidelijk moet benaderen. maar ik merk enthousiasme in haar lopen, als ik zijgangen wil doen is zij mij al voor. het is voor de oefeningen vervelend omdat ze zich er dan onderuit drukt, maar ik zie dat liever dat dat ze geen reactie's geeft. ik moet haar nu wat consenquenter aanpakken Bloos

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:49

Volgens mij is mijn paardje een kruising met een varken...ze knort ook best vaak, vooral als ze wat eng vindt en soms ook in galop Tong uitsteken Ik maak me er iig geen zorgen over

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:14

soms komt het omdat je paard teveel moet doen, en dar geen kracht meer voor heeft/te weinig voer krijgt.. Knipoog heb ik ook maar gelezen hoor Tong uitsteken hahah weet niet zeker of het goed is.. Vingers aflikken

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:40

Ik weet wat je bedoelt. Er zijn verschillende soorten knorren denk ik, het kan idd gebeuren als ze iets spannend vinden. Maar wat de ts bedoelt is iets anders, denk ik. Een paard dat ik wel eens rijd doet het ook tijdens het galopperen, denk dat hij dan lekker aan het werk is. Hij doet het alleen als ie lekker fijn en voorwaarts is. Ja

HouVanStefan
Berichten: 450
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:59

Mijne doet niet echt knorre maar wel geluidjes maken Tong uitsteken maar dat is dat ze dan ontspannen loopt,,,

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: knorgeluiden onder het galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:02

nou die van mij doet het dus ook maar alleen als ze het echt niet met me eens is haha!