Waarom een paard achter je

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:39

fienntjen schreef:
Das toch niet confortabel? Je paard trapt constant op je hielen Clown En als hij schrikt word je lekker op je rug meegesleept

Achter hoeft niet te betekenen dat zijn neus tegen je aanzit. Als het paard een meter achter je loopt zal het je hielen vast niet raken Duivel
Waar je het paard ook hebt, je moet altijd je eigen ruimte afgebakend hebben.

BiBaMi
Berichten: 749
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:07

mijn paard wil perce achter lopen.. als ik dr naast laat lopen gaat ze langzamer .. zodat ik weer voorop loop.
Meestal loopt ze beetje schuin achter...
Ze voelt zich prettiger als i kvoorloop... heb wel eens vaker netjes ernaast geprobeert, maar dan doet ze heel anders dan normaal...
dusjah Lachen

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:13

Naast..
Ook niet schuin voor het paard.
Maar ik loop echt naast.

Ik heb nou al 2 x gehad dat een paard boven op mij kletterde toen hij schrok.
Om de een of andere manier springt mijn paard naar voren en opzij.
Maar als ik er naast loop heb ik veel meer overzicht.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:27

Sanja loop altijd achter me aan, aan halster en ook los. Ik wil d'r ook wel naast hebben, maar dat is dan alleen met haar hoofd naast mij en verder niet. Ze blijft automatisch achter me aan lopen, raakt me nooit aan, stopt wannneer ik stop en trapt me nooit op mijn hielen Lachen

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:30

Het idee erachter is dat de leidende alfa merrie altijd vooroploopt, en als jij voorop loopt je dus hoger in rang zou staan dan je paard. Dwing je je paard echter achter je te lopen en loopt hij je op de hakken dan ziet hij jouw helemaal niet als leider maar heeft hij gewoon weinig keus. Een paard dat zijn baasje als leider ziet zal de persoonlijke ruimte assepteren en dus nooit op de hakken gaan lopen. Ook het op de rug springen valt super mee, nog nooit last van gehad in iedergeval Clown

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:34

het is de leidende positsie.. hij volgt jou dus jij bent de leider.
ook is het zicht naar beter voor het paard.
als je je paard naast je laat lopen, ziet die je minder snel als leider dus zal eerder weg rennen..zo heb ik het geleerd Lachen

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:40

hetzelfde als anniek_uc
het paard ziet jou als leider en loopt daarom achter je.. dat is ook altijd zo in het wild, de leider loopt voorop. de paarden die achter jou aanlopen zullen waarschijnlijk ook geen leider worden in een grote groep!

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:20

Ik loop meestal schuin voor m'n paard.

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:02

Ik loop bijna altijd ietsjes voor het hoofd van mijn pony
en dan wel aan de linkerkant meestal.
Soms gewoon ernaast.

hansje
Berichten: 263
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:24

Ook ik laat mijn paard achter lopen wegens de dominantie uitleg.
Is helemaal niet gevaarlijk.
Ze loopt naast, achter me Clown Haar hoofd mag mijn schouder niet passeren.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:29

Ik loop er schuin voor, met het paard een eindje achter me.
Naast de schouder heb je de positie van het veulen bij de moeder en heeft het paard dus de leiding, is mij ooit verteld. Bovendien, als ie vooruit schiet, is ie dan wel gelijk een heel end verder voor je uit.
Er recht voor lopen zou ik niet graag doen, je ziet niet waar je paard naar kijkt en wat ie doet, en een stel hoeven in mijn nek, daar hou ik ook niet zo van Clown

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:32

Ik ook er ook altijd naast. Tenzij paard heel sloom is en niet wil mee lopen dan loop ik er wel voor. Tong uitsteken

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:35

Ik heb eerlijk gezegd altijd geleerd om ongeveer bij de voorbenen te lopen, bij de schouder.
Dan loop je dus naast het paard.
Er kan niks gebeuren dat hij op je hielen loopt, doet hij ineens gek, dan kun je hem om je heen laten draaien zonder zelf ondersteboven te worden gelopen.

Britneeey

Berichten: 181
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: thuis

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:01

jaa moet idd naastje laten lopen voor als ze gek gaan doen doe ik mmeestal ook

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:10

Ik onderschrijf het mooie schema wat Vonnie heeft neergezet maar inderdaad sinds hier een hengst staat van 2,5 jr staat, wil ik toch heel iets meer zijn voorbenen in de gaten houden, dussss, loop ik er iets meer naast.

Djowy, de eeuwige betrouwbare Tinker, sjokt altijd braafjes achter me aan en staat stil als ik stil staat, laat me voorgaan bij deuren (een echte gentle-man) en racet me niet voorbij.
Steigeren doet hij wel, maar in de weide als hij aan het spelen is. Clown

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:29

Ik vind het gevaarlijk wil ze neit in mn nek hebben, ze lopen naast mij en mogen onder geen voorwaarde met hun schouder voor me uit lopen.

o0o_Jade_o0o

Berichten: 464
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Mechelen, Belgiƫ

Re: Waarom een paard achter je

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:40

Een paard dat goed opgevoed is naast je laten lopen is geen enkel probleem. Zij hebben ondertussen de dominantieverhouding wel door. Maar een veulen of een onhandelbaar paard zal je niet echt begrijpen als je naast hem gaat lopen. Elk paard is een veulen geweest en toen hebben ze van hun moeder geleerd dat ze op schouderhoogte moeten lopen. Dat zie je ook vaak bij veulenkeuringen enzo. Nu, dat is dan net de plaats waar jij loopt als je naast je paard loopt. Je hebt zo ook gewoon veel meer over je paard te vertellen. Het best kan je inderdaad schuinvoor lopen. Als je je paard wilt stoppen hoef je je alleen maar om te draaien en eventueel eve met een koordje in zn richting te zwaaien. Wanneer je naast je paard loopt kan je twee dingen doen. Sommige mensen nemen hun paard vlak onder de musketon vast. Wat gebeurt er dan als je paard ervandoor wil gaan? Inderdaad, je wordt gewoon meegesleurd. Als je paard omhoog gaat, vlieg je gewoon mee de lucht in. Laat je je halsterkoord doorhangen loopt je paard gewoon weg en krijg je een schok in je arm waardoor je het halsterkoord waarschijnlijk moet loslaten. Hoeveel mensen zie je niet die aan hun halsterkoorden zitten te hangen omdat hun paard te snel gaat.. Denk dan even gewoon logisch na ,, je paard is toch sterker. Maar inderdaad, als je paard eenmaal door heeft dat jij de leiding hebt is naast je lopen geen enkel probleem. Luisteren ze weer niet meer gaan ze gewoon even terug naar achter. Verdiende loon Lachen