geit als gezelschap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: geit als gezelschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 01:19

Ik heb een Hamshire Down-ram bij de paarden gehad,onze Bram.Die ging ook mee,als een van de paarden alleen in de trailer moest.Dat ging prima,maar als er iemand in de wei kwam die vreemd was,werd die door Bram eruit gejaagd.Echte waakram.Ik zou een schaap en een ram nemen.Krijg je nog leuke lammetjes ook.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: geit als gezelschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:20

Niet aanbeginnen. Ik vind het echt niks. Het is alleen maar lastig en irritant, je kan bijna altijd wel doei tegen de manen en staart zeggen, en ze spreken een andere lichaamstaal, een echt paardenvriendje is nooit vervangbaar..

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: geit als gezelschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:08

Ik heb ook een geit erbij staan en ben (en vooral mn paardje) is hier wel blij mee. Ik heb m alleen in een hok in mn stal omdat de geit anders hard om mn paard in de stal gaat rennen en dit werkt niet altijd even goed. Maar ze zijn echte vriendjes. Toen mn eerste geitje overleed wilde ik eerst geen geit erbij maar mn paard miste echt een vriendje in de stal. Vooral 's winters als ze met gladdigheid bijv. binnen moet blijven is dit helemaal prettig.

Maar wel een nadeeltje, sommige geiten (niet allemaal) eten staart en manen. Maar daar heb je weer speciale middeltjes voor.

En daarnaast, geiten zijn hele leuke gezellig dieren! Al is het wel prettig om een hoornloze geit te kiezen, mijn huidige geit had nogal scherpe hoorns, en deze heb ik moeten laten verwijderen....