geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:07

mirgino schreef:
inderdaad, heb gisteren weer even contact gehad met de dierenarts, en het blijkt dat wanneer een paard te veel gaapt dit veelal veroorzaakt wordt door stress!! Knipoog


dit snap ik niet!
mijn pony gaapt op de terugweg als we bijna thuis zijn,dat kan dan toch geen stress zijn?


nee dit is denk k geen stress of hij moet op stal niet naar zn zin hebben. kan ook ingeprent gedrag zijn. of dat jij per ongeluk toen hij gaapte hem beloonde dus koppelt hij die 2 dingen aan elkaar het kan ook gewoon ontpanning zijn of luiheid. dat met al je paard het niet weet dat ze dan gaangapen zal ik eens gaan uitproberen. bedankt voor de tip groetjess

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:26

dat van het belonen ,klopt! Haha!

ik zeg dan meestal ook wat tegen haar[ach gossie ben je zoooo moe!!]
en beloon haar dan ook met over haar hals te aaien.
en ze gaapt ook echt tig x,niet zomaar 1 keertje!
Gaaaap

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:35

dat een paard een keer gaapt is helemaal niks mis mee,maar wanneer een paard veelal gaapt is dat niet echt een gezond teken...(mag aannemen dat de dierenarts weet waarover ze praten, en heb dit niet bij 1 dierenarts nagevraagd maar bij 3 Knipoog ) en ze kwamen met precies dezelfde conclusie! Wij hebben zelf een hengst die momenteel erg veel gaapt en dat baarde ons natuurlijk grote zorgen, vandaar dat wij her en der informatie hebben gewonnen omtrent dit gaap probleem Knipoog ..er zal een bloedonderzoek gedaan worden bij hem en zijn benieuwd wat hier uitvoorkomt!
Dus om nu te zeggen dat veelal gapen een onschuldig iets is, daar zou ik voorzichtig mee wezen!!

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:03

wat kunnen paarden toch vaaag zijn dat iedereen er iets anders op zegt Tong uitsteken

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:02

Ik weet nog een leuk weetje over gapen. Wanneer je paard gaapt moet je een overdreven meegaan gapen. En je zal zien dat net zo als bij mensen hij/ zij niet meer kan stoppen. ik hoorde het van de week en heb het natuurlijk gewoon getest en het was erg grappig. Op een gegeven moment kneep hij zn mond zo dicht van * ik gaap niet meer!*

En kan gapen niet net zoals bij mensen zijn, dezelfde reden? moe net wakker enz.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:13

dat kan ook best dat ze gapen van de slaap. mijn paard doet dat met broeen als ik dat dan terug doe zeg ik jij bent weer en dan gaat zei weer zo kunnen we heel de tijd bezig zijn.

Jonne
Berichten: 283
Geregistreerd: 27-09-05

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:05

een paard waar ik wellis op rij, doet het áltijd als ik het bit in wil doen en danm kan ze nog uuuren door gapen soms moet je er gewoon laten stoppen met gapen Koe

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: geeuwen is dat nou een teken dat ze het naar hun zin hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:44

Citaat:
en danm kan ze nog uuuren door gapen soms moet je er gewoon laten stoppen met gapen

Hihi en dat noemen ze misbruik maken van de ruiter Tong uitsteken.

gewoon klets ze gaat gapen omdat ze wil stoppen denk ik Vork