Vertrouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabelletjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-06-06

Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 07:34

Hallo,

Ik heb m'n paardje nu net een paar weken en ik wil dat hij mij wat meer gaat vertrouwen. Soms heb ik
het gevoel dat hij nog een beetje bang voor me is. Weten jullie goeie oefeningen om vertrouwen te winnen van je paard?

Heb ook van veel mensen gehoord dat borstelen ook wel werkt! Maar wil graag nog wat meer tips,, Haha!

knollebol

Berichten: 366
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:41

gewoon veel omgang met je paard

Anoniem

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:51

Veel poetsen, wandelen.. dat soort dingen. Lachen

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:18

Sinds ik mijn paardje tijdens een buitenrit langs een verschrikkelijk enge, pony-etende, sproeiende, gele tuinslang die over het fietspad lag, heb geloodst (ik moest er wel voor afstappen, maar liever dat dan iets forceren!), heb ik het idee dat ze me meer en meer vertrouwt... Ze neemt nu eerder dingen van me aan, toont zich erg dapper en volgt me bijna overal op de voet (momenteel zijn de ruintjes iets interessanter Haha!)

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:26

Gewoon veel dingen samen doen. Al is het maar bij je paardje in de wei gaan zitten en kijken hoe die graast of zo. Vork

SMN_
Berichten: 138
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:37

inderdaad veel dingen samen doen, poetsen , wandelen

Isabelletjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-06-06

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:23

Het gaat nu echt super goed tussen ons twee. Als ik eraan kom gaat hij altijd hinnikken! Goed teken toch? Nou in ieder geval zegt iedereend dat wij een goed team vormen!! Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:02

Dat had ik in het begin ook met mijn pony, zij had nooit veel tussen de mensen gezeten dus het was even helemaal nieuw voor haar.
Ik heb haar in de bak gezet en ben in de hoek op een stoel gaan zitten en ben een boekje gaan lezen, ze werd hierdoor nieuwsgierig en kwam even een paar keer snuffelen, hoe vaker ik dit deed hoe meer ze bij me kwam voor een knuffel en een aai over haar hoofdje.
Borstelen helpt ook goed.

Succes en heel veel plezier met je paardje Knipoog

Kyoona

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Veldhoven

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:19

lekker verzorgen en wandelen.
je kan hem dan soms ergens laten grazen.
eignelijk gewoon lekker veel met hem doen.
Groetjes

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:35

TIJD.......

Klinkt misschien stom, maar dat heeft jou nieuwe paard waarschijnlijk nodig en is natuurlijk ook niet zo gek.

Houdt de oefeningen/training eenvoudig en beloon hem op het juiste moment, wees duidelijk en consequent.

Doe tussendoor leuke ontspannende dingen, bv poetsen/wandelen of wat ie ook leuk lijkt te vinden.

Heb geduld, het is iets wat bij de meeste gewoon moet groeien, veel plezier met hem of haar!

IlseKuikje

Berichten: 997
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Haskerdijken

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:12

cissie schreef:
TIJD.......

Klinkt misschien stom, maar dat heeft jou nieuwe paard waarschijnlijk nodig en is natuurlijk ook niet zo gek.

Houdt de oefeningen/training eenvoudig en beloon hem op het juiste moment, wees duidelijk en consequent.

Doe tussendoor leuke ontspannende dingen, bv poetsen/wandelen of wat ie ook leuk lijkt te vinden.

Heb geduld, het is iets wat bij de meeste gewoon moet groeien, veel plezier met hem of haar!


Sluit ik me bij aan..

Ik denk dat grondwerk ook wel wil helpen. Het helpt niet alleen een beter vertrouwen het is ook nog erg leuk zo bezig te zijn Lachen

Succes!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 02:38

beetje oud topic hè Knipoog
heb maar even op het uitroeptekentje gedrukt Clown

navet
Berichten: 45
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: naast de buren

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:40

het begint al bij uit e wei halen :
loop een stukje op hem af, maar laat hem ook naar jou lopen, hetmoet van 2 kanten komen, hijhoet niet allles te doen maar wel een beetje.
met trainen :
doe eerst wat grondoefeningen, laat hem wennen aan jou manier van trainen,
en help hem met stem hulpen.
laat weten wat ho is en wat braaf is
als hij iets goed doet wat hij nbormaal niet doet, stop dan met de training, hij moet dan weten dat hij het goed doet en dat als hij dat de volgende keer weer doet dat hij sneller mag stoppen.
doe veel dingen samen, maar vergeet nooit 1 ding,,, geef nooit op want in elk paard zit een hart met vertrouwen gevuld ! vele peleier met hem

zilverspoor

Berichten: 39
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Nuenen.

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:23

idd gewoon veel dingen samen doen veel wandelen en als er dan een vrachtwagen aan komt ofzo heel rustig tegen je paard praten en ook veel poetsen en er gewoon mee omgaan Knipoog Geduld moet je wel hebben Knipoog

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:04

Oud topic.