paardje kijkt niet waar loopt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

paardje kijkt niet waar loopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:22

ik heb m'n driejarige verzorghaf vanalles geleerd, vd enzo,
ik wou hem laten "vrijspringen " (maar an lange touw!)

twee grote bakstenene en stokje over (hoogte van 30cm) maar hij gaat erover als een kameel, het boeit hem absoluut niet als het stokje eraf valt desnoods trap ik er lekker op het maakt niet uit

"als we er vandaag niet komen komen we er morgen"
is zijn slogan

maar bv met andere dingen is hij helemaal niet zo sloom enzo

alleen met zo iets ook heel slungelig

hoe kan ik dan iets met hem doen, zonder dat hij niet weet waar hij loopt?

Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: paardje kijkt niet waar loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:23

IK denk dat hij er gewoon niks aan vind.Ik weet niet zeker hoor

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:53

Misschien vind hij het inderdaad geen drol aan
Ik herken het wel een beetje van mijn pony, die vind springen ook totaal niet leuk. Als ik een hindernis neerzet, gaat ze er liever door heen, er voor staan met één of twee voetjes erover.. en maar kijken: "Goh leuk hoor oll "

Daarbij je pony is nog jong, misschien snapt hij het niet zo

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:57

Ik denk dat hij totaal niet begrijpt wat je wilt. Wat voor balk heb je gebruikt? Echt een stok van 2 cm doorsnee, of wat meer balk met kleuren? Misschien dat die de balk gewoon over het hoofd gezien heeft of dat het niet eens in hem opgekomen is om eroverheen te gaan.
Ik persoonlijk zou beginnen met balkjes lopen.

mulp
Berichten: 24
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: paardje kijkt niet waar loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:58

Hai ,

Hii ik herken dit

Ik heb ook een die jarige haf althans bina en ze deed precies hetzelfde........ bij mijn haf betekende dit dat ze het 1 niet leuk vond, geen uitdaging en 2 was het niet interessant genoeg..het zijn pientere paardjes ...

Mijn advies probeer eerst iets anders waar ze haar energie kwijt kan en ga dan even springen, maar niet te lang... want dan is het niet meer leuk... Ik deed bijv heel even longeren en tijdens de longeren haar erover heen laten stappen. Daarnaast is ze nog erg jong dus laat haar ook eens alleen los in de bak en jij doet niks......

Suc-6

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:45

ok, kga beginne met balkjes lopen

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:32

Ik heb dat ook gehad met mijn fjord/fries: met springles een paar balkjes tilt ze de voetjes nog wel voor op, maar een hindernisje (20 cm) ze draaft er heel onzeker en kijkerig opaf en 'vergeet' dan haar
op het moment dat ze moet gaan springen, haar voeten op te tillen.
Ze vertikt het gewoon en na 3 springlessen had ik zoiets van laat maar .
Zij was ook pas 3,5 jaar en we zijn nu alleen nog aan het dressuren.
Het vreemde is dat ze bijv. wel over plassen springt in het bos , dus springen kan ze wel. Ik heb alleen geen idee hoe ik haar kan leren échte'hindernissen te springen . Maar ja van mij hoeft het dus ook niet zo nodig.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: paardje kijkt niet waar loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:34

Mijn haf heeft heel wat balken gebroken

Op een gegeven moment wou ik haar onder het zadel laten springen, maarrrr ze kon het niet en wou het niet was mijn idee.

Toen is er een meisje langs gekomen die er verstand van heeft en die heeft een hindernis ner laten zetten die net iets indrukwekkender en hoger was en zevloog er overheen, met gemak, en bleek het ook nog eens hardstikke leuk te vinden

En zo is het gebleven, balkjeslopen doet ze haar best niet voor, een laag sprongetje springt ze 1 keer helemaal blij goed, laat je haar de tweede keer over het lage sprongetje gaan doet ze ook en kameel na.
Zet je hem echter omhoog dan gaat ze als een raket (staan ok foto's in mijn profiel)

Heb het er met dat meisje over gehad en met andere en zoals hierboven al gezegd werd is de uitdaging gewoon snel weg, terwijl als je er een parcourtje van maakt met iedere keer een andere hindernis van dezelfde hoogte ze wel alles heel erg netjes springt.

Maar jouw hafje zal hier nog wat te jong voor zijn, misschien een optie voor straks als ze wat langer onder het zadel is en wat ouder?

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:45

j ekan hem cavaletti\s laten lopen of kleine in uitjes 3m van elkaar.. verder balken is ook goed dit dwingt hem op zijn eigen passen te letten.. en meer van achteren te komen..