Paard boos met deken op doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:45

Avalanche schreef:
Soms doen ze het ook omdat ze pijn verwachten die er wel niet meer is, maar nog wel in hun herinnering zit. Mensen leggen die zaken vaak ook lomp op. Dekje en zadel ook: leg dekje ineens op de rug, direct met de naad in het midden, en te ver naar voren. Zadel erop waarbij je de voorkant eerst het paard laat raken, dan pas de achterkant (kom je niet in de problemen met singelstoten namelijk). Trek dekje goed in de kamer, schuif de hele zaak naar achteren tot het voor je gevoel "vast" ligt. Daar ligt hij op de goede plek. En je hebt de haren direct in de goede richting liggen, want tegen de haren in strijken is een rotgevoel voor ze.

Daarom ook dat pakje, vaak vinden paarden het deken zelf helemaal niet vervelend, maar het opleggen wel. Vooral als er dan aan het deken getrokken wordt om hem goed te leggen of de gespen van de singels het paard raken tijdens het opleggen :)

Ik denk echt dat je probleem een stuk minder wordt als je dit steeds zo doet.


Dat herken ik ook wel.
Mijn nieuwe paard had bij zijn vorige eigenaar een veel te grote deken op die aan alle kanten hing en trok en op zijn hakken hing achter.
Hij is ook enorm boos met de dekens op doen, terwijl hij nu echt fijne goed passende dekens heeft.
Maar ik vermoed bij hem ook dat het een aangewende reactie is op wat hij verwacht van de deken omdat het altijd zo geweest is.
Ik denk dat dit uit moet slijten door rustig de deken op te doen en het vertrouwen te ontwikkelen dat de deken geen last veroorzaakt.

Avalanche

Berichten: 16135
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paard boos met deken op doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:53

Dat denk ik ook hoor. Je ziet dat ook vaak bij de singel. En heel vaak komen die boze reacties ook omdat mensen gewoon niet handig zijn in die dingen.
Met dekens hebben heel veel mensen ook te grote dekens idd, en ik kan me levendig voorstellen dat dat niet lekker zit. Wij hebben ook niet graag kleren aan die aan alle kanten trekken.