Nieuw soort van verzorg paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 15:35

Het klinkt een beetje raar maar ik heb er nog nooit zo bij stil gestaan om na te denken om aan een verzorg paard te beginnen in de buurt tot ik aan een man vroeg of ik misschien op zijn trekpaard mag rijden omdat ik ook op mijn zorgboerderij paardrijd dus dat ging ik met mijn moeder vragen rijden mocht niet van die man maar hij ging even met zijn vrouw bespreken dat ik zijn paarden wel mag poetsen en knuffelen dus een soort verzorg paard(en)

Nou het mocht dus ook van zijn vrouw allen dinsdag heb ik een dag uitval op school dus dan ga ik kennis maken en gaat die vrouw kijken hoe ik met die paarden ben en die paarden met mij zijn en dan word er afgesproken van hoe of wat wanneer nou allemaal leuk en aardig maar ik weet dus niet wat ik moet gaan vragen en wat ik moet zeggen en wat beleefd is en of ik luchtig moet praten en een beetje grapjes maken of heel serieus blijven ik heb dit dus ook nog nooit eerder meegemaakt dus ik heb geen flauw idee wat ik moet gaan zeggen

En nog wat leuks ik ben dus bang voor wespen en die paarden en pony's leven buiten(ze hebben natuurlijk wel een stal waar ze in kunnen als ze willen) dus daar zitten wel eens wespen en om de wei en het paddock zitten heel veel bloemen en planten dus daar zitten er ook veel
Ik wil dus ook niet dat die mensen die angst zien en denken ja die gaan we niet nemen die maar onverwachte bewegingen waar de paarden van schrikken (is ook wel zo) maar ik wil daar gewoon heel graag van af en ik wil heel graag wat met die paarden doen want er staat ook een Belgische trekpaard wat heel erg lijkt op mijn beste maatje wat 3 weken terug is ingeslapen (die was van mijn zorgboerderij) ik ben dus echt verliefd op hem ♥️

♥️♥️Alsjeblieft laat tips achter voor dinsdag half 10 ik waardeer het zo als ik wat goede tips krijg van jullie paarden maatjes ♥️♥️

scrabbel

Berichten: 948
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:04

Wees jezelf. Je wilt je daar niet elke dag anders voor moeten doen als dat je bent. Vaak loopt een gesprek vanzelf.

Wespen zijn overal. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar elke dag een zwerm tegen komt maak jezelf niet onnodig bang voor alles wat kan.

Veel succes dinsdag!

Kookaburra

Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:08

Gewoon jezelf zijn, dan komt het wel goed! Ik weet dat zoiets spannend is, dat mag ook, maar je hoeft niet vanalles voor te bereiden :)

En die wespen, dat komt ook wel goed. Ze zaten dit jaar naast mijn huis, maar ik heb er geen last van gehad.

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 16:20

Ja dat is ook waar ik moet ook mezelf wezen ik ga gewoon het gesprek aan en kijk wel hoe het loopt

Ik ga ook gwn proberen rustig te blijven bij wespen des te minder kans dat ze steken echt iedereen zegt het maar ik luister er eigenlijk nooit naar en besef nu pas dat het echt het beste is

echt heel erg bedankt voor deze tips heel echt dankbaar voor

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:13

wat je nu neer hebt gezet kun je best zeggen.
gewoon eerlijk zijn en doen zoals je je het beste voelt :j

laat je nog even weten hoe het gegaan is dinsdag?

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:19

Wat leuk voor je!

Je kan ook best tegen die mevrouw zeggen dat je het spannend vindt. Het klinkt alsof ze heel aardig zijn, dus ze begrijpen dat vast wel.

Verder netjes en vriendelijk zijn tegen de mensen, de paarden en met hun spullen.

Veel plezier! Komt vast goed!

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:28

En er zitten nu amper wespen! Die ga je dinsdag vast niet komen.

En met eerlijkheid kom je het verst. Je bent vast nog jong, dan weten hun vast wel dat je het allemaal spannend vind, gewoon lekker jezelf zijn

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:27

Wat leuk, succes dinsdag. Komt vast helemaal goed, ben jezelf!
Wespen komen niet af op bloemen en planten, bijen wel. Wespentijd is zo'n beetje voorbij, dus maak je daar vooral niet druk om.

troi
Berichten: 17014
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:39

Het is altijd goed om interesse te tonen in de paarden. Je kan vragen naar hun karakter, leeftijd, wat al met ze gedaan is, of ze houden van gepoetst worden bijv. Wel eens met de rest, wees jezelf daarmee kom je het verste!

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:43

Joh, wespen steken je echt niet zomaar. Gewoon rustig blijven en ze negeren. Hoef je niet bang voor te zijn. De eigenaren van de trekpaarden net zo min, zorg wel dat je samen met de eigenaren de eerste keer gaat poetsen\hoeven uitkrabt etc. Even nagaan hoe braaf de paarden zijn voordat je zelf gaat en alleen bent.
Voor de rest lekker jezelf zijn, daarmee trek je ook de juiste mensen en dus paarden aan. ;)

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 11:24

Echt heel erg bedankt voor de tips hier heb ik echt wat aan dat is heel fijn

En sorry voor de laten reactie ik was heel druk bezig

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:42

Wat ontzettend leuk dat je dat gaat doen, ook goed voor je zelfvertrouwen.

Vaak is het onderwerp paard een makkelijke om over te praten omdat dat beide jullie passie is. Misschien kun je iets over jezelf vertellen wat je allemaal doet met paarden en paardrijden en kan je aan de mensen van je verzorgpaard vragen wat het paard leuk vind om te doen, en bijvoorbeeld hoe oud het paard is, gewoon algemene vragen. Zo leer je het paard ook beter kennen.

En wespen vind ik ook erg eng hoor je bent niet de enige. Gelukkig worden de dagen kouder en dan verdwijnen ook de wespen, dus je zal ze niet meer tegenkomen.

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 11:48

Dat is waar ik moet er eigenlijk ook niet bang voor zijn maar ik kan er weinig aan doen je hebt die angst of niet niet meer niet minder

Een hele goede ik ga die algemene vragen ook stellen dat zijn vaak ook makkelijke vragen
Dank je wel

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 12:37

Ik ga ook zeker vertellen hoe het is geweest

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:15

... en, hoe was het?

(Ik hoop op 'geen nieuws, goed nieuws' :)! )

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 08:48

Ik mag er komen ik ben echt zo blij dankzij jullie tips is het gelukt dank jullie wel

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:18

*\o/* **\O/**

Hartstikke leuk!!!!

sas66
Berichten: 633
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:01

Wat super leuk. Goed gedaan! Heel veel plezier met je verzorgpaard. Hoe heet hij en mag je wat foto's laten zien?

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 11:12

sas66 schreef:
Wat super leuk. Goed gedaan! Heel veel plezier met je verzorgpaard. Hoe heet hij en mag je wat foto's laten zien?



Hij heet Quibus (spreek je uit als kwiebes)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Nieuw soort van verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:58

Super leuk! En een leuk verzorg paard